Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
    Nog wat shizzle van op de gsm
    Komt mij bekend voor, Mortsel?

Comment

Mag ik de collega-forumleden vragen of het is gepermitteerd dat ik mekker en vragen stel over de vortbak zonder een eigen topic te openen? Alvast bedankt!

Toen ik er laatst mee reed begon langzaamaan mijn lichten te doven, ruitenwissers zeer traag te gaan, ... in de file. Vanaf ik reed brandde de lichten perfect en ruitenwissers gingen weer normaal. Op de oprit gezet, motor afgelegd en toen startte hij niet meer.
      Alles wat hij doet is "klik". Wat is dat nu precies? De startmotor of de alternator, of is dat hetzelfde? :mrgreen:

Hier hoor je hem effe "klikken".

En dit is dan de startmotor? Ik veronderstel dat de alternator/dynamo (?) dus iets anders is, en waar moet ik dat zoeken?
      Ik heb ook gezien dat vanaf de startmotor kabels gaan naar batterij (duh), naar binnen (de motoronic gok ik dan?) en de lamdasonde (dat stuk kabel aan de uitlaat) maar die kabeltjes hangen er maar wat verslenst en gebroken bij
      volgens mij is het de alternator, kooltjes vervangen zou normaal voldoende moeten zijn
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• DAt ding op de foto is uw bobine. De startmotor hangt aan de inlaat kant onder uw spruitstuk. De motor pakt aan op de startkrans van het vliegwiel. De alternator zit vooraan links aan de distributie. Zo is het toch bij een m10..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          DAt ding op de foto is uw bobine. De startmotor hangt aan de inlaat kant onder uw spruitstuk. De motor pakt aan op de startkrans van het vliegwiel. De alternator zit vooraan links aan de distributie. Zo is het toch bij een m10..
          alternator bij een M20 zit op de multiriemaan de bestuurderskant tussen blok en radiator, redelijk diep
          ongeveer waar 911 zegt
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Die E34 is vet.
            RC090

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
            Je batterij zal plat zijn, en dit doordat ze tijdens de laatste rit niet meer zal opgeladen geweest zijn. Ik zou zoeken richting de alternator/dynamo.
            Dus ook batterij vervangen. Grrrr!

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Komt mij bekend voor, Mortsel?
            Yup

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            volgens mij is het de alternator, kooltjes vervangen zou normaal voldoende moeten zijn
            Kooltjes

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            alternator bij een M20 zit op de multiriem aan de bestuurderskant tussen blok en radiator, redelijk diep
            ongeveer waar 911 zegt
            'k Zal morgen eens kijken. Makkelijk te demonteren?

Comment

• Koolborstels

Het probleem is dat je waarschijnlijk moeilijk bij de bouten gaat kunnen.
              Zoek een DIY op een forum

Heef iemand hier trouwens een gekeurde verlaging? Hoeveel camber hebben jullie dan? Ik zou met -60 vooraan niet door de keuring geraken. als ik me goed herriner had ik vorig jaar bij de uitlijning iets tussen 1,5 en 1,6 gelezen

Comment

Koolborstels

Het probleem is dat je waarschijnlijk moeilijk bij de bouten gaat kunnen.
                Zoek een DIY op een forum

Heef iemand hier trouwens een gekeurde verlaging? Hoeveel camber hebben jullie dan? Ik zou met -60 vooraan niet door de keuring geraken. als ik me goed herriner had ik vorig jaar bij de uitlijning iets tussen 1,5 en 1,6 gelezen
                Koolborstels

Moet mijn KWs nog laten keuren dus geen idee. Heb me laten vertellen dat het zelfs nog niet zeker zou zijn dat zoiets gekeurd geraakt ondanks dat er dan attestjes bijzitten ofzoiets. Nuja, veel weet ik er ook allemaal niet van

Comment

• Tzelfde wat ik aan de hand heb. -60 vooraan geeft teveel camber naart schijnt en bij een e30 kan je dat niet aanpassen.

Comment

Tzelfde wat ik aan de hand heb. -60 vooraan geeft teveel camber naart schijnt en bij een e30 kan je dat niet aanpassen.
                    Sommigen zouden keurbaar zijn met 60/40, anderen niet. 't Is dus echt wagenspecifiek.
                    Tenminste, da's wat men mij heeft wijsgemaakt hè. Ik ben dan ook niet meteen het grootste licht dat hier rond doolt in't topic (toch niet over het technische aspect van auto's)

Comment

• Waar heb je dat gelezen?

Comment

Waar heb je dat gelezen?
                        Wie zei er iets dat ik dat gelezen zou hebben?

Comment

• Cab gaat de verkoop in. Als er mij iemand een goei bod doet gezien de staat waarin hij verkeert, mag hij meteen weg. Anders maak ik hem nog en wil ik er toch minstens 4k voor.

Dan kunnen nu de onzinbiedingen beginnen !

Comment

• €1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                              €1

You just bought yourself a vortbaksken !

Comment

• ik geef 500.

Comment

• Komt die met een keuring voor verkoop?

Comment

You just bought yourself a vortbaksken !
                                    Aight, geef uw rekening-nummer eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
                                      Waarom tot juli wachten?
                                      Dan wordt hij 25. Heb mijn andere E30 die mij momenteel al genoeg geld kost (recentelijk nogal wa aan vervangen en het lijstje is nog niet af), dus ik kan het voordeel in BIV en rijtaks wel gebruiken.

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                      Omdat Alekzie een mooiweerrijder is
                                      Alles behalve. Als het mooi weer is rij ik nog het meest met mijn Vespa rond! De E30 doet dat perfect in weer en wind, nog nooit problemen gehad

Wel zaterdagavond na wat geluid te horen linksvoor plots half zo slechte remmen en véél lawaai.
                                      Remblokken er door gejaagd blijkbaar. Note to self: in de toekomst wat regelmatiger checken zodat ik geen week zonder auto zit, wachtende op mijn nieuw bestelde remblokken (EBC Greenstuff)

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                      Cab gaat de verkoop in. Als er mij iemand een goei bod doet gezien de staat waarin hij verkeert, mag hij meteen weg. Anders maak ik hem nog en wil ik er toch minstens 4k voor.

Dan kunnen nu de onzinbiedingen beginnen !
                                      Wat is volgens jou een realistische vraagprijs in de staat waarin hij zich nu bevindt?

Misschien wel leuk voor iemand met tijd en technische kennis. Koop een m20b20, leg dat er in. Haal de verlaging er van onder: verpats die voor een prijsje. Verpats 2.7 blok. Verpats cabrio.

Tel uit, die magere winst!!
                                      Honda S2000 2002
                                      BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                        Komt die met een keuring voor verkoop?
                                        Zal nogal moeilijk gaan als hij niet start en het dash erin zit. Als ik hem maak, allicht wel.

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                                        Dan wordt hij 25. Heb mijn andere E30 die mij momenteel al genoeg geld kost (recentelijk nogal wa aan vervangen en het lijstje is nog niet af), dus ik kan het voordeel in BIV en rijtaks wel gebruiken.

Alles behalve. Als het mooi weer is rij ik nog het meest met mijn Vespa rond! De E30 doet dat perfect in weer en wind, nog nooit problemen gehad

Wel zaterdagavond na wat geluid te horen linksvoor plots half zo slechte remmen en véél lawaai.
                                        Remblokken er door gejaagd blijkbaar. Note to self: in de toekomst wat regelmatiger checken zodat ik geen week zonder auto zit, wachtende op mijn nieuw bestelde remblokken (EBC Greenstuff)

Wat is volgens jou een realistische vraagprijs in de staat waarin hij zich nu bevindt?

Misschien wel leuk voor iemand met tijd en technische kennis. Koop een m20b20, leg dat er in. Haal de verlaging er van onder: verpats die voor een prijsje. Verpats 2.7 blok. Verpats cabrio.

'k Ga echt niet al die moeite doen. Ofwel in deze staat, ofwel maak ik hem nog, maar ik ga niet beginnen alles in beetjes te verkopen.
                                        Tja, wat wil ik er nu voor? Afhankelijk van wat ik binnen krijg, zal ik er eens over denken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten

Straks gaan we nog vechten om die vortbak!

BMW E30 318iS '89
                                          BMW E28 520i '84
                                          BMW E34 535i '88

Comment

Working...
                                          X