Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW E30: 25 jaar v.3
Collapse
X
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenMoet je wel nu al een afspraak maken he. En dan heb je een soort van deadline om eraan te werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenIemand enig idee wat een degelijke lpg-installatie kost?
Plan was die auto weg te doen en een 330d te kopen. Had een mooie E46 touring gezien voor 6200. Gezien het waardeverlies dat'k dan neem op die E30 en die E46 zou kopen, kan ik misschien LPG overwegen. Als de kar dan blijft werken, kan ik alsnog goedkoop pendelen en 'k heb nog altijd een cabrioOorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten2300 euro voor een lpgtank ipv reservewiel en de vuldop zit naast de benzinedop. Lijkt mij schappelijk, toch?Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenLijkt mij niet onlogisch dat'k daaraan denk aan huidige benzineprijzen.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het blijft een oude auto waar al van gebleken is dat hij niet zo super onderhouden is, en dan kunnen er wel eens veel dingen op een hoop misgaan.
Dus voor je 2300€ in een lpg installatie pleurt eerst voor zorgen dat alle onderdelen die wel eens aan vervanging toe zouden kunnen zijn ook effectief vervangen zijn. Doe dit liefst in de periode dat je hem nog niet als daily gebruikt, anders heb je meteen ook deuken in alle andere carrosseriepanelen
Probeer hem dan ook echt grondig in orde te zetten.
Comment
-
Trouwens al eens berekend hoeveel kilometers je moet rijden vooraleer je LPG-installatie winstgevend wordt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk BerichtenAls je van plan bent hem te houden en er zelfs mee te pendelen zou ik eerst even op benzine rijden. Er gaan waarschijnlijk nog wel enkele lijken uit de kast vallen.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het blijft een oude auto waar al van gebleken is dat hij niet zo super onderhouden is, en dan kunnen er wel eens veel dingen op een hoop misgaan.
Dus voor je 2300€ in een lpg installatie pleurt eerst voor zorgen dat alle onderdelen die wel eens aan vervanging toe zouden kunnen zijn ook effectief vervangen zijn. Doe dit liefst in de periode dat je hem nog niet als daily gebruikt, anders heb je meteen ook deuken in alle andere carrosseriepanelen
Probeer hem dan ook echt grondig in orde te zetten.
We zullen zien wat er nog aan komt. Ik hoop niet meer al te veel want
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk BerichtenTrouwens al eens berekend hoeveel kilometers je moet rijden vooraleer je LPG-installatie winstgevend wordt?
Comment
-
Alternator geswitcht, nog altijd geen leven
Batterij van de E30 afgekoppeld, en de startkabels meteen aan de kabels van de auto gehangen => klik klik klik.
Zou het kunnen dat dan toch die startkabels te zwak zijn waardoor hij niet wilt starten?
Zou het eventueel de starter kunnen zijn dan?
En vooral, what's it gonna cost me, again!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenAlternator geswitcht, nog altijd geen leven
Batterij van de E30 afgekoppeld, en de startkabels meteen aan de kabels van de auto gehangen => klik klik klik.
Zou het kunnen dat dan toch die startkabels te zwak zijn waardoor hij niet wilt starten?
Hoe zit het met de aarding van de starter?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenZwakke startkabels : hebben die warm?
Hoe zit het met de aarding van de starter?
Ik weet nog eens niet hoe een starter eruit ziet, laat staan hoe de aarding dan gesteld is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenAlternator geswitcht, nog altijd geen leven
Als je starter nog altijd klik klik zegt, shot dan nog een deuk, maar eerst opladen die handel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenLaad die batterij van je E30 nu maar eerst eens goed op, en probeer morgen opnieuw.
Als je starter nog altijd klik klik zegt, shot dan nog een deuk, maar eerst opladen die handel.
Comment
-
En je starter zit dicht bij je vliegwiel en ziet er ongeveer zo uit,
Als hij na het opladen van je batterij dan niet ronddraait is het je starter, maar ik zou het opladen nog afwachten.
Je kan wel al eens de bedrading naar je starter checken. Mss is er iets losgekomen van tijdens je motorswap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenEn je starter zit dicht bij je vliegwiel en ziet er ongeveer zo uit,
Als hij na het opladen van je batterij dan niet ronddraait is het je starter, maar ik zou het opladen nog afwachten.
Je kan wel al eens de bedrading naar je starter checken. Mss is er iets losgekomen van tijdens je motorswap.
Comment
-
Dat je lichten doven kan ook aan die batterij liggen, probeer die eens op te laden vanacht.
Kijk anders eens naar de aarding van je batterij. Een van die kabels is verbonden met het chassis van je auto. Maak die eens los, en kijk eens of er geen roest of andere vuiligheid zit die een slechte geleiding kunnen geven.
Maak proper en ontvet. Wrijf dan in met zuurvrije vaseline en monteer terug.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenDat je lichten doven kan ook aan die batterij liggen, probeer die eens op te laden vanacht.
Kijk anders eens naar de aarding van je batterij. Een van die kabels is verbonden met het chassis van je auto. Maak die eens los, en kijk eens of er geen roest of andere vuiligheid zit die een slechte geleiding kunnen geven.
Maak proper en ontvet. Wrijf dan in met zuurvrije vaseline en monteer terug.
Zou dat allemaal door een slecht contact met die aarding zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenHet kan, let wel het kan. Lijkt mij eerder een combo van beiden te zijn
Koopt u een lader : met 50 euro's heb je een lader en druppellader in één bij Auto5.
'k Zal eens even clk'en naar de Auto5. Heb'k toch met een deftige auto gereden vandaag.
EDIT: pff, laat maar. Da's weer 50 euro weggesmeten. Ik zal morgen wel eens dat contactpunt van de aarding bekijken en dan nog eens de batterij van de camionette eraan hangen. Als hij het dan nog niet doet, zal het al zeker niet aan de batterij liggen en zou die lader dus geen nut hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenDoe da punt vanavond nog. Is toch leuk en gezellig?
Comment
Comment