Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
    Iemand op E30 zegt dat als die kabel van batterij naar koetswerk niet optimaal verbonden is, dat ge niets hebt: geen lichtjes, radio, ...

Bij mij brand het lampje aan de spiegel als ik m'n deur open, centrale vergrendeling werkt en de lampjes die achter de knoppen zitten van't dashboard gaan ook branden bij het opzetten van het contact.

Ik zal mijn hoop dus maar al opbergen dat het aan die massakabel ligt.
    Dat klopt inderdaad, je moet je klemmen echt vast zetten met een sleutel en niet met de hand, dan maakt hij inderdaad enkel een klik en dan ist gedaan. Of er dan nog lampjes werken weet ik niet zeker. volgens mij branden mijn servicelampjes toen wel. Wat ge wat ge doet, maak eens een filmpje dat zal al veel duidelijkheid scheppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      Dat klopt inderdaad, je moet je klemmen echt vast zetten met een sleutel en niet met de hand, dan maakt hij inderdaad enkel een klik en dan ist gedaan. Of er dan nog lampjes werken weet ik niet zeker. volgens mij branden mijn servicelampjes toen wel. Wat ge wat ge doet, maak eens een filmpje dat zal al veel duidelijkheid scheppen
      had ik al gedaan, stond een paar pagina's eerder.

Comment

• Ik heb met de 200D (mercedes) enkele weken terug een TRRR of een VRRR gehad. Volgens mij was het eerder de startmotor die niet ingreep met het vliegwiel. Het draaide wel rond, maar de startrelais duwde het ronsel niet tegen het vliegwiel.
        Opnieuw proberen was de oplossing.

Comment

• of als laatste optie, nen goeien dop geven, ergens met nen bezemsteel ofzo die startmotor ne klop geven dat alles op zijn plaats schiet

Als dat het probleem zou zijn.

Comment

• PM mij voor diegene die interesse hebben in een E30 318i voor opmaak

Comment

• + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Die jonge kan precies ook aardig rijden..

DIKKE setup trouwens!

BMW E30 318iS '89
              BMW E28 520i '84
              BMW E34 535i '88

Comment

• My god een Alpina C3 2.7

Comment

• Das bij Andreas.

Heeft de allereerste Baur TC1 volledig gerestaureerd. Heeft er hier zelfs nog een topic van gehad.

@Daxter, zit je alarm er mogelijks voor iets tussen?
                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Restauratietopic E21 Baur TC1 320/4 by Dr. Dré's Werkstatt: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=18610
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                      Das bij Andreas.

Heeft de allereerste Baur TC1 volledig gerestaureerd. Heeft er hier zelfs nog een topic van gehad.

@Daxter, zit je alarm er mogelijks voor iets tussen?
                      Als dat het geval is, klaag ik psg aan deze keer. Ik heb betaald om heel het alarm ervan tussen te halen.

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                      Restauratietopic E21 Baur TC1 320/4 by Dr. Dré's Werkstatt: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=18610
                      Dacht al dat het wel bekend zou zijn op internet, kon niet anders gezien wat hij heeft staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                        Dacht al dat het wel bekend zou zijn op internet, kon niet anders gezien wat hij heeft staan.
                        Kan je die niet overtuigen om aan je kist te werken?

Volgens wat ik hoorde, had die twee gouden rechterhanden.
                        1991 BMW E30 318is

Comment

• mijn e30 heeft een kortsluiting.. het probleem moet ergens bij de verwarming liggen!

Comment

Kan je die niet overtuigen om aan je kist te werken?

Volgens wat ik hoorde, had die twee gouden rechterhanden.
                            Denk niet dat daar veel valt aan te overtuigen, gezien hij zelfs een btwnummer op z'n kaartje had staan. Zolang ik maar langs de kassa passeer. Stieven, Jonas & Morre zijn ook kandidaat om het eens te komen bekijken.
                            Dat gaat mij anyway voordeliger zijn én ik moet hem weer niet liggen verslepen of laten takelen: Baasrode - Hemiksem (of was het Schelle?).

Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
                            mijn e30 heeft een kortsluiting.. het probleem moet ergens bij de verwarming liggen!
                            Welkom bij de club !

Comment

• Lennerd van E30 wijst me er juist op dat de ecu massa pakt via de behuizing. Toevallig hangt die er maar los aan en kan die dus geen massa nemen

Straks een tsjekken.

Comment

• Als de ECU niet vast hangt en geen massa heeft, dan zou de starter toch nog altijd moeten ronddraaien toch? Hij zal alleen niet aanslaan normaal gezien...
                                Captain Turbo
                                General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Bon, ik heb gekeken, zonder resultaat. Wat had je anders verwacht?

ECU, is dat dat klein kastje links, of rechts in de wagen? Rechts is de motronic, da's hetzelfde? In elk geval, ik heb ervoor gezorgd dat ze beide massa hadden.
                                  De auto blijft steeds klikken.
                                  Eerste keer dat ik de sleutel omdraai blijft hij klikken zolang ik hem omgedraaid hou, vanaf de tweede keer geeft hij nog maar 1 klik.

Die massapunten vanaf de batterij die vuil zijn, kan het volgens de buurman niet zijn omdat we gisteren de batterij van de Fiat eraan hebben gehangen en dus massa van die auto heeft. Toen zat er ook geen leven in. Ruitenwissers doen het (maar zeer traag), dimlichten ook. Batterij zal het dus echt niet zijn denk ik.

Ik heb de startmotor gevonden denk ik, zit zowat in't midden tegen de cockpit aan, toch? Een tik op geven helpt ook niet.

Comment

• ECU zit rechts. Die hing normaal boven je handschoenkastje.

Dat van die massa van de andere auto snap ik niet zo goed. Als alles zo traag gaat, moet er toch iets zijn waardoor de stroom maar heel zwakjes tot in je kar geraakt...
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Ik denk het tijd is voor een vortbak sleutelmeeting
                                      Captain Turbo
                                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

ECU zit rechts. Die hing normaal boven je handschoenkastje.

Dat van die massa van de andere auto snap ik niet zo goed. Als alles zo traag gaat, moet er toch iets zijn waardoor de stroom maar heel zwakjes tot in je kar geraakt...
                                        Oké, dan had ik het toch goed voor dat dat de ECU was.
                                        De batterij zal misschien niet optimaal zijn, maar alles macheert nog wel. Nuja, behalve dat starten dan
                                        Ik zou het echt niet weten waar het nog kan liggen dan, buiten de starter?

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                        Ik denk het tijd is voor een vortbak sleutelmeeting
                                        Dat denk ik er ook van.

Aanstaande zaterdag, 11h, ik zorg voor boterkoekjes @ Baasrodestraat in Baasrode.
                                        Aanwezig:
                                        Daxter

Comment

• Als ik dit doorlees, zou het toch de startmotor moeten zijn.
                                          Kan me anders ook niet voorstellen wat het zou zijn.

EDIT:
                                          na wat meer gezocht te hebben:

De bendix is het tandwieltje van de startmotor dat bij starten naar buiten beweegt en in de starterkrans van de motor valt. Wanneer je alleen een tik hoort, gaat het tandwieltje niet naar buiten of valt niet in de starterkrans.
                                          Mogelijke oorzaken zijn een slechte batterij (te weinig stroom), vervuiling van de startmotor of gewoon slijtage. In het laatste geval is revisie of inruil van de startmotor aan de orde.
                                          Een tijdelijke oplossing is om tijdens starten met b.v. een schroevendraaier een tik op het startmotorhuis te geven. Meestal schiet het tandwieltje dan wel in de starterkrans.

Echter, als ik erop tik, blijft het gewoon klikken.
                                          Wie heeft er een starter op overschot, en vooral, hoe kan je dat demonteren

EDIT2:
                                          krijg je ne starter er langs boven uit? Ik vrees van niet, je kunt er allemaal zo moeilijk aan. En langs onder heb ik dan nog het probleem dat ik enkel de oem E30 krik heb en dat riskeer ik nu ook niet om eronder te kruipen terwijl dien auto op kiezelsteentjes staat ^^
                                          Last edited by ; 15/03/2012, 16:37.

Comment

Working...
                                          X