Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iemand op E30 zegt dat als die kabel van batterij naar koetswerk niet optimaal verbonden is, dat ge niets hebt: geen lichtjes, radio, ...
Bij mij brand het lampje aan de spiegel als ik m'n deur open, centrale vergrendeling werkt en de lampjes die achter de knoppen zitten van't dashboard gaan ook branden bij het opzetten van het contact.
Ik zal mijn hoop dus maar al opbergen dat het aan die massakabel ligt.
Dat klopt inderdaad, je moet je klemmen echt vast zetten met een sleutel en niet met de hand, dan maakt hij inderdaad enkel een klik en dan ist gedaan. Of er dan nog lampjes werken weet ik niet zeker. volgens mij branden mijn servicelampjes toen wel. Wat ge wat ge doet, maak eens een filmpje dat zal al veel duidelijkheid scheppen
Dat klopt inderdaad, je moet je klemmen echt vast zetten met een sleutel en niet met de hand, dan maakt hij inderdaad enkel een klik en dan ist gedaan. Of er dan nog lampjes werken weet ik niet zeker. volgens mij branden mijn servicelampjes toen wel. Wat ge wat ge doet, maak eens een filmpje dat zal al veel duidelijkheid scheppen
Ik heb met de 200D (mercedes) enkele weken terug een TRRR of een VRRR gehad. Volgens mij was het eerder de startmotor die niet ingreep met het vliegwiel. Het draaide wel rond, maar de startrelais duwde het ronsel niet tegen het vliegwiel.
Opnieuw proberen was de oplossing.
Kan je die niet overtuigen om aan je kist te werken?
Volgens wat ik hoorde, had die twee gouden rechterhanden.
Denk niet dat daar veel valt aan te overtuigen, gezien hij zelfs een btwnummer op z'n kaartje had staan. Zolang ik maar langs de kassa passeer. Stieven, Jonas & Morre zijn ook kandidaat om het eens te komen bekijken.
Dat gaat mij anyway voordeliger zijn én ik moet hem weer niet liggen verslepen of laten takelen: Baasrode - Hemiksem (of was het Schelle?).
Als de ECU niet vast hangt en geen massa heeft, dan zou de starter toch nog altijd moeten ronddraaien toch? Hij zal alleen niet aanslaan normaal gezien...
Bon, ik heb gekeken, zonder resultaat. Wat had je anders verwacht?
ECU, is dat dat klein kastje links, of rechts in de wagen? Rechts is de motronic, da's hetzelfde? In elk geval, ik heb ervoor gezorgd dat ze beide massa hadden.
De auto blijft steeds klikken.
Eerste keer dat ik de sleutel omdraai blijft hij klikken zolang ik hem omgedraaid hou, vanaf de tweede keer geeft hij nog maar 1 klik.
Die massapunten vanaf de batterij die vuil zijn, kan het volgens de buurman niet zijn omdat we gisteren de batterij van de Fiat eraan hebben gehangen en dus massa van die auto heeft. Toen zat er ook geen leven in. Ruitenwissers doen het (maar zeer traag), dimlichten ook. Batterij zal het dus echt niet zijn denk ik.
Ik heb de startmotor gevonden denk ik, zit zowat in't midden tegen de cockpit aan, toch? Een tik op geven helpt ook niet.
ECU zit rechts. Die hing normaal boven je handschoenkastje.
Dat van die massa van de andere auto snap ik niet zo goed. Als alles zo traag gaat, moet er toch iets zijn waardoor de stroom maar heel zwakjes tot in je kar geraakt...
ECU zit rechts. Die hing normaal boven je handschoenkastje.
Dat van die massa van de andere auto snap ik niet zo goed. Als alles zo traag gaat, moet er toch iets zijn waardoor de stroom maar heel zwakjes tot in je kar geraakt...
Oké, dan had ik het toch goed voor dat dat de ECU was.
De batterij zal misschien niet optimaal zijn, maar alles macheert nog wel. Nuja, behalve dat starten dan
Ik zou het echt niet weten waar het nog kan liggen dan, buiten de starter?
Als ik dit doorlees, zou het toch de startmotor moeten zijn.
Kan me anders ook niet voorstellen wat het zou zijn.
EDIT:
na wat meer gezocht te hebben:
De bendix is het tandwieltje van de startmotor dat bij starten naar buiten beweegt en in de starterkrans van de motor valt. Wanneer je alleen een tik hoort, gaat het tandwieltje niet naar buiten of valt niet in de starterkrans.
Mogelijke oorzaken zijn een slechte batterij (te weinig stroom), vervuiling van de startmotor of gewoon slijtage. In het laatste geval is revisie of inruil van de startmotor aan de orde.
Een tijdelijke oplossing is om tijdens starten met b.v. een schroevendraaier een tik op het startmotorhuis te geven. Meestal schiet het tandwieltje dan wel in de starterkrans.
Echter, als ik erop tik, blijft het gewoon klikken.
Wie heeft er een starter op overschot, en vooral, hoe kan je dat demonteren
EDIT2:
krijg je ne starter er langs boven uit? Ik vrees van niet, je kunt er allemaal zo moeilijk aan. En langs onder heb ik dan nog het probleem dat ik enkel de oem E30 krik heb en dat riskeer ik nu ook niet om eronder te kruipen terwijl dien auto op kiezelsteentjes staat ^^
Comment