Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't is hier wat te stil naar mijn gedacht!

Nu, ook al in mijn topic aangehaald maar probeer het hier ook maar eens.
    Ik zit met 2 problemen:
    Als ik in de file sta, of veel met mijn koppeling moet 'spelen' (enkel in 1ste versnelling) Kan die erg beginnen schokken. Als ie koud is doet ie het niet. Na lang autosnelweg (waar de motor dus goed warm is) kan het al zijn na 3 keer kort na mekaar vertrekken dat ie schokt.

Nu volgend probleem:
    De auto kan soms erg schokken als ie nog koud is. Er is ook geen gasrespons. Hij is ook al uitgevallen zo. Dit is slechts enkele minuten, en zeker niet altijd en dan verdwijnt het weer.

Iemand een idee? (vacuumlek? brandstofpomp? injectoren? Bougie(kabels) versleten?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
      't is hier wat te stil naar mijn gedacht!
      Mijn E30 staat al ruim 3 maand stil.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Schitterende Touring: http://www.autoweek.nl/video/3199/bl...w-325i-touring

Comment

• E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Dju, zo'n touring zou ik ook graag hebben als daily.

Comment

• Mooie touring maar mist wel enkele dingen
              Zoals lederen interieur, verlagingske, elektrische ruiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Dik!

Comment

• jummie!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Ik zou doodvriezen, cabrio rijden in dat weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                      Daarom dat de optie verwarmde zetels bestaat he.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• 529306_10200692048769490_1930819983_n.jpg

De nieuwe motor ligt erin!
                        Volgende weekend zouden we het koelsysteem terug compleet kunnen maken. Dat moest nog wat verbouwd worden doordat de inlaatspruitstukken van de carburators anders gevormd zijn.

Met onder de auto te werken ook gezien dat de draagarmrubbers echt versleten waren dus daar komen ook nieuwe in. Op forums heb ik gelezen dat die excentrische en volle draagarmrubbers van een e30 M3 de auto een stuk directer laten sturen. Die heb ik dan ook gekocht (mister-auto 35€). Voor de zekerheid ook maar een benzinedrukregelaar gekocht zodat de vlotterkamers niet gaan overlopen bij deellast (ebay 33€)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          [ATTACH=CONFIG]95011[/ATTACH]

De nieuwe motor ligt erin!
                          Volgende weekend zouden we het koelsysteem terug compleet kunnen maken. Dat moest nog wat verbouwd worden doordat de inlaatspruitstukken van de carburators anders gevormd zijn.

Met onder de auto te werken ook gezien dat de draagarmrubbers echt versleten waren dus daar komen ook nieuwe in. Op forums heb ik gelezen dat die excentrische en volle draagarmrubbers van een e30 M3 de auto een stuk directer laten sturen. Die heb ik dan ook gekocht (mister-auto 35€). Voor de zekerheid ook maar een benzinedrukregelaar gekocht zodat de vlotterkamers niet gaan overlopen bij deellast (ebay 33€)
                          Goe bezig!
                          Blok en carros zien er nog netjes uit..!!

BMW E30 318iS '89
                          BMW E28 520i '84
                          BMW E34 535i '88

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                            Is minder koud dan ge zou denken. In een MX-5 tenminste

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Daarom dat de optie verwarmde zetels bestaat he.
                            Zelfs zonder verwarmde zetels gaat dat.

Comment

• Prachtige e30 cabrio :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT

Comment

• Ik vind dat er de laatste tijd erg veel cabrio's te koop staan.

Als ik eens zoek naar E30's, vind ik dat altijd vervelend.

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Cabrio zou mij ook minder boeien, maar zo'n knap exemplaar zou ik moeilijk kunnen weerstaan als ik er 1 zocht
                                  Geef mij maar een 325i Touring, die is nog het vetste op BBSen...

Comment

• Kwarteeuw BMW 3-serie Touring

Tijd voor een feestje: het is 25 jaar geleden dat de eerste stationwagen van BMW in Nederland op de markt kwam. Natuurlijk hebben we het over de 3-serie Touring, op basis van de E30.

Het concept ‘stationwagen’ kwam bij BMWvoor het eerst tot leven in de vorm van de E30. Van de 02-serie was wel een versie met de naam ‘Touring’, maar dat was een soort shooting brake. De E30 was een echte stationwagen, met vijf deuren en een relatief grote bagageruimte. Relatief, inderdaad, want de 3-serie Touring was een van de eerste ‘wagons’ waarbij minstens net zoveel aandacht uitging naar de uitstraling als naar de ruimte. De lifestyle stationwagen was geboren!

Als privéproject geboren
                                    De auto leek van achteren duidelijk op de sedan, en dat had een reden. Volgens de overlevering kwam de E30 Touring tot stand doordat een medewerker van de fabriek een ruime gezinsauto nodig had, maar dat niet vond bij ‘zijn’ merk. Daarom kocht hij een 3-sedan met achterschade en bouwde zijn eigen stationwagen. Het gevolg laat zich raden: toen het management de auto onder ogen kreeg werd besloten het ding te gaan bouwen. De productieversie werd eind 1987 geïntroduceerd en maakte in de eerste maanden van het jaar daarop zijn debuut op de Nederlandse markt.
                                    Inmiddels zijn we vier generaties verder. Na de E30 volgde de E36, die weer werd opgevolgd door de E46, gevolgd door de E90 en recent generatie F30. Zeker in Nederland is de Touring inmiddels minstens zo’n geijkte keuze als de sedan.

Eén versie hebben de liefhebbers altijd gemist van de kleinste touring: de M3. Terwijl er van de M5 eind jaren ’80 wel een versie met extra laadruimte kwam, bleef het compactere model tot op de dag van vandaag verstoken van zo’n sportieve uitvoering. Wellicht iets voor de huidige generatie, BMW?

Comment

• wat heb ik gemist van die M5 touring

Comment

• Vette test van een 325iX in 1985:
                                        Eines der geilsten Autos von BMW, der E30, sportlich, kräftig, markant und elegant, der 325i. Hier als Allradantrieb, den sogenannten 325 ix

Comment

• Die 250S is van dezelfde eigenaar van die M3 trouwens.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                                          X