Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik plaats en geld teveel had, kocht ik zo ééntje als investering, maarja.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Vet:

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• 320 of 325, is daar veel verschil tussen?
        Ja, de ene heeft iets van een 130pk en de andere 170pk, maar op zich lijkt de 320 wel vlot genoeg.
        Liefst zou ik een 325 hebben, als oldtimer ingeschreven is er toch geen meerprijs qua belastingen.
        325 is echter wel moeilijker te vinden.
        Is er een verschil qua betrouwbaarheid of beschikbaarheid van onderdelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          320 of 325, is daar veel verschil tussen?
          Ja, de ene heeft iets van een 130pk en de andere 170pk, maar op zich lijkt de 320 wel vlot genoeg.
          Liefst zou ik een 325 hebben, als oldtimer ingeschreven is er toch geen meerprijs qua belastingen.
          325 is echter wel moeilijker te vinden.
          Is er een verschil qua betrouwbaarheid of beschikbaarheid van onderdelen?
          Het verschil is dat een 325 een pak sneller is. 320 is meer een cruiser. Qua betrouwbaarheid en onderdelen is er geen verschil denk ik.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Wacht, effe checken of we op dezelfde lijn zitten.
            170pk tov 130 is natuurlijk sneller, vraag is hoeveel er nog van over schieten naar 25j.
            Maar voor mij is een cruiser eerder een rustig motorkarakter, heeft niet zozeer met het vermogen te maken.
            Trouwens 130pk in een wagen 1200kg is ook nog altijd best wat.
            Maar heeft de 320 dan een rustiger motorkarakter? Minder bereid om toeren te doen dan de 325?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Wacht, effe checken of we op dezelfde lijn zitten.
              170pk tov 130 is natuurlijk sneller, vraag is hoeveel er nog van over schieten naar 25j.
              Maar voor mij is een cruiser eerder een rustig motorkarakter, heeft niet zozeer met het vermogen te maken.
              Trouwens 130pk in een wagen 1200kg is ook nog altijd best wat.
              Maar heeft de 320 dan een rustiger motorkarakter? Minder bereid om toeren te doen dan de 325?
              320 of 325 is id 30 pk verschil,na 20 jaar zal dat verschil nog altijd even groot zijn(of je moet een 'frisse' 320 met een afgeragde 325 vergelijken of omgekeerd, dan heb je een kleiner/groter verschil)
              grote verschillen bij een gelijklopende toestand? neen: de 320 heeft in originele toestand een korter diff en een beter afgestemde v-bak dan de 325 waardoor een deel van 't verschil weggegomd wordt, de 325 zal natuurlijk sneller zijn maar om er dan veel meer aan uit te geven? neen, niet nodig
              voordeel van een 320 is dat je indien je 't vermogen na verloop van tijd te weinig vindt, je makkelijk kan upgraden naar een 2.5, als je de 325 neemt, raak je ook aan 't vermogen gewend en kan je niet meer upgraden of je komt in een kostelijk(lees: duur) straatje terecht
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• En ik kan beamen dat je met een 316 met de volle 90pk ook hopen fun kan beleven.
                Dus zie ni in waarom een 320 ni voldoende zou zijn
                http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• 'T is hier weer (veel te) lang stil geweest!

BMW E30 318iS '89
                  BMW E28 520i '84
                  BMW E34 535i '88

Comment

• 318is

Intussen al 4-tal keer gaan tanken sinds hij terug op de baan is, verbruik schommelt rond de 8,5L met gevarieerd zuinig en sportief rijden over gemiddeld 300km. Eerste tank was wel 10,4L op 450km.

Enige waar ik me aan erger zijn die verdomde kut banen hier, 30-jarige betonbanen, opgelapte asfaltbanen met kraters, kasseibanen... Mijn dashboard is niet bepaald rammelloos dan. Op Luxemburgs asfalt is het wel heerlijk rijden. Alle banen zouden anno 2013 zo moeten aangelegd zijn.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Ja in BE is het dan ook erg gesteld met de wegen.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Daarom dat ik met Mercedes beginnen rijden ben onder andere. Binnen mijn budget betrouwbaar én comfortabel genoeg over de beton.

Nochtans de standaard e30 vind ik "aangenaam" over beton enzo....

Comment

• Ian wat een kar, ik ben jaloers
                          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                          1984 BMW E28 520i
                          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                            Daarom dat ik met Mercedes beginnen rijden ben onder andere. Binnen mijn budget betrouwbaar én comfortabel genoeg over de beton.

Nochtans de standaard e30 vind ik "aangenaam" over beton enzo....
                            Standaard is idd comfortabel. Maar dan moet je de 4x4 look er wel bijnemen natuurlijk. (al valt dat nog mee op kroonkurk velgen)

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                            Ian wat een kar, ik ben jaloers
                            Kopen? Nee, 'k zou het nog niet kunnen.

Brillantrot + chrome

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Spoiler-loos

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Perfect fit die velgen!

Comment

• BBS RS

Dit zijn ook BBS RS'en maar met Turbo Fans erop

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Fak hoe vet is die niet, vooral omdat hij er nog redelijk standaard uitziet langs buiten.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Idd (enkel jammer van die aftermarket 340i badge, een 316 badge was beter geweest ). Ik wil ook zo'n typisch Amerikaans 'ping... ping...' geluid in m'n auto.

E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Ian niks tegen de 4x4 look van een standaard e30,
                                          Of ik zal is nr standaard e30 in uw ****** parkeren

( joke hè)

Hoe ist hier eigenlijk met de manne?
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Working...
                                          X