Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    ja oude bmw's zijn cool

is het specifiek een Touring dat je zoekt? vind die qua design het meest geslaagd, wegen gewoon iets meer en moeilijker te vinden in oldtimer
    liefst idd touring, zie die ook liefst. Klopt eveneens dat er nog veel geen oldtimer zijn ...
    'ideaal zou een mooie 325i touring zijn, maar dat lijkt zoeken naar een speld in een hooiberg om een goeie te vinden qua carrosserie en mechaniek, en ook nog aanvaardbare prijs.
    vrees dat als ik een 4-cilinder koop, ik direct verder zoek naar een 6-cilinder... Anderzijds misschien beter een 318i qua kosten enzo ... Zowel aankoop als onderhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      Aanwezig

Ik ga er altijd met de mijne. Is een eind rijden voor mij maar heb het ervoor over aangezien er geen 2de is met zoveel kennis als hem + is altijd eerlijk en zal je nooit in 't zak zetten.

Omdat hij naast de garage een fulltime job in 2 ploegen heeft, heeft hij het wel erg druk. E30shop is van de zomer van Gent naar Laarne verhuisd en hij heefr nog altijd geen tijd gehad om z'n nieuse garage wat op orde te zetten of om aan z'n eigen koersauto te werken, wegens zoveel werk.

Als je gaat, doe hem de groeten van mij.

Over 318i vs 325i verbruik, een 318i zal rond dz 8 a 8,5 verbruiken, een 325i al snel 10l en meer.
      bedankt voor de info! Heeft hij er ook te koop staan meestal? (Staan er geen op zijn site momenteel ...)
      verbruik is voor mij enkel belangrijk voor de biv, ik zou zo'n auto puur als hobby wagen kopen, dus hooguit enkele duizenden km per jaar, dan komt het niet op enkele liters he

Comment

• al in Duitsland gekeken?

niet wat je zoekt, maar hier twee 4 cilinder Coupés die er goed uitzien op het 1e zicht!

BMW 3 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

• als je een non-oldie E30 zou kopen moet je wel opletten met BIV

zou kunnen dat het voor een 325i veel is, want die CO2 waarden zijn nog niet geregistreerd ofzo (best s navragen)

voor een 320i of lager valt BIV mee geloof ik (maar om zeker te zijn ook best s checken)

Comment

als je een non-oldie E30 zou kopen moet je wel opletten met BIV

zou kunnen dat het voor een 325i veel is, want die CO2 waarden zijn nog niet geregistreerd ofzo (best s navragen)

voor een 320i of lager valt BIV mee geloof ik (maar om zeker te zijn ook best s checken)
            waar kan je dat checken? Was uitgegaan van dat verbruik op die site die je doorgaf, maar als dat niet officieel is, en ze een forfait ofzo nemen kan dat idd lelijk tegenvallen

Comment

• hangt af van CO2 waarden dacht ik, maar bij oudere krachtige bmw's nemen ze forfait (was toch zo bij een E36 328i op bimmerboard), zal later van de week s zoeken voor meer info.

Comment

• Even uit interesse (geen aankoopintentie), wat gaat een normale E30 M3? Dus niet in concourstaat?
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• 318 i nu inschrijven is 300 euro
                  325 i is 1600 euro.....indien beiden geen oldtimer zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk Berichten
                    318 i nu inschrijven is 300 euro
                    325 i is 1600 euro.....indien beiden geen oldtimer zijn
                    ja, die 300€ had ik gelezen bij jouw wagen.
                    1600, ja, snel streep door trekken dan is dat dan puur door hogere co2 uitstoot? Zullen nog wel parameters meespelen wshl. Op die site van DIV aan een verbruik van 9,6 kwam ik aan een 600 dacht ik, maar zoals ik hierboven las is dat verbruik niet steeds officieel geregistreerd
                    OK, dus 318i. Ook mooi plan om daar enkele jaren van te genieten en dan eventueel uit te kijken naar een tegen dan oldtimer 325i touring

Comment

• gevonden, ze rekenen dus met een forfait van tegen de 300g co2 ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                        gevonden, ze rekenen dus met een forfait van tegen de 300g co2 ....
                        Inderdaad, afhankelijk van de cilinderinhoud berekenen ze een 'co2', dat maakt het tot 2000 cc nog interessant daarboven is het ****

Comment

• Topic is terug aan de waggel geraakt.
                          Ik ga ook bij e30shop in Laarne. 100km enkele rit voor mij maar meer dan waard vermits menig bmw-mekaniekers hun snuit voor oudere modellen ophalen.
                          Bij e30shop al verscheidene keren geweest. Ik mag altijd wachten op herstellingen indien mogelijk. Oem onderrdelen en prijzen dik in orde tov bmw garages!

Comment

• van Bimmerboard:

Ik heb zojuist een BMW 328i uit 1996 gekocht.
                            Nu ik de chasisnummer heb en de wagen wil inschrijven moet ik volgens de simulatietool https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top van het belastingsportaal van Vlaanderen € 1494,4 betalen voor de BIV.
                            Omdat ze de CO2 uitstoot van de wagen niet kennen, nemen ze maar een willekeurig hoog getal en baseren ze daar de BIV op.

...

Ik heb mij er gewoon bij moeten neerleggen en betalen. Indien de CO2 uitstoot onbekend is nemen ze gewoon het plafond van 295gr/km.
                            Ik heb hiervoor ook naar Bornem gebeld toen ik mijn rekening kreeg, en zij zeiden ook dat ik niet de enige was die aan die 295gr/km getaxeerd werd.
                            Maar niks aan te doen dus. Pure geldklopperij in ieder geval, want had ik hem het jaar ervoor ingeschreven was het maar 61.5€.

Voor alle duidelijkheid, bij mij ging het over mijn geïmporteerde E36 325i van 1994. Dit was vorig jaar toen de nieuwe BIV nog maar gedeeltelijk meetelde, ik moest een dikke 900€ BIV betalen.

...

Co2 opvragen heeft geen zin...
                            De Belgische staat gebruikt een vervangingswaarde en dit kun je het beste terugvinden door het chassisnummer hieronder in te vullen:

...

Als hij van na bouwjaar 1996 zullen ze dit opsturen.

Deze mails kreeg ik in de tijd :

Geachte Heer De Meyer,

Wij verwijzen naar uw e-mail van 8 september 2013, waarvoor onze dank.

Aangaande de CO2-waarden moeten wij u helaas meedelen dat wij enkel beschikken over de CO2-waarden voor wagens die geproduceerd werden na 1995, want voordien werd dit nog niet berekend.
                            Voor wagens van voor 1995 of omstreeks worden de standaardwaarden gebruikt, die door de overheid vastgelegd werden in het decreet in bijlage(pagina 67).

Wij hopen u van dienst te zijn met deze informatie, Geachte Mevrouw De Meyer, en tekenen,

Met de meeste Hoogachting,

BMW Group Belux
                            Customer Relations

Uit:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                              bedankt voor de info! Heeft hij er ook te koop staan meestal? (Staan er geen op zijn site momenteel ...)
                              verbruik is voor mij enkel belangrijk voor de biv, ik zou zo'n auto puur als hobby wagen kopen, dus hooguit enkele duizenden km per jaar, dan komt het niet op enkele liters he
                              Momenteel verkoopt hij niet echt auto's, doet meer gewoon herstellingen en onderhoud nu.

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                              Even uit interesse (geen aankoopintentie), wat gaat een normale E30 M3? Dus niet in concourstaat?
                              Tussen de 20 en 30k voor een gewone.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

van Bimmerboard:

Nu ik de chasisnummer heb en de wagen wil inschrijven moet ik volgens de simulatietool https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top van het belastingsportaal van Vlaanderen € 1494,4 betalen voor de BIV.
                                Omdat ze de CO2 uitstoot van de wagen niet kennen, nemen ze maar een willekeurig hoog getal en baseren ze daar de BIV op.

...

Ik heb mij er gewoon bij moeten neerleggen en betalen. Indien de CO2 uitstoot onbekend is nemen ze gewoon het plafond van 295gr/km.
                                Ik heb hiervoor ook naar Bornem gebeld toen ik mijn rekening kreeg, en zij zeiden ook dat ik niet de enige was die aan die 295gr/km getaxeerd werd.
                                Maar niks aan te doen dus. Pure geldklopperij in ieder geval, want had ik hem het jaar ervoor ingeschreven was het maar 61.5€.

Voor alle duidelijkheid, bij mij ging het over mijn geïmporteerde E36 325i van 1994. Dit was vorig jaar toen de nieuwe BIV nog maar gedeeltelijk meetelde, ik moest een dikke 900€ BIV betalen.

...

De Belgische staat gebruikt een vervangingswaarde en dit kun je het beste terugvinden door het chassisnummer hieronder in te vullen:

...

Geachte Heer De Meyer,

Aangaande de CO2-waarden moeten wij u helaas meedelen dat wij enkel beschikken over de CO2-waarden voor wagens die geproduceerd werden na 1995, want voordien werd dit nog niet berekend.
                                Voor wagens van voor 1995 of omstreeks worden de standaardwaarden gebruikt, die door de overheid vastgelegd werden in het decreet in bijlage(pagina 67).

Wij hopen u van dienst te zijn met deze informatie, Geachte Mevrouw De Meyer, en tekenen,

BMW Group Belux
                                Customer Relations

Uit:
                                http://www.bimmerboard.be/forum/inde...topic=48638.30
                                om als hobbywagen 1600€ te betalen enkel voor BIV is dan wat waanzin natuurlijk (spreek nu over mezelf), dus geen 325i die geen 25j is. Uiteindelijk in de eerste plaats een wagen zoeken die nog OK is en roestvrij ... Ik zou beter eerst eens beginnen gaan kijken naar enkele wagens

Comment

Momenteel verkoopt hij niet echt auto's, doet meer gewoon herstellingen en onderhoud nu.

bedankt voor de info! Een goeie garagist op haalbare afstand heb ik nu dus, nu nog een auto ...

Comment

van Bimmerboard:

...

...

...

Geachte Heer De Meyer,

BMW Group Belux
                                    Customer Relations

Uit:
                                    http://www.bimmerboard.be/forum/inde...topic=48638.30
                                    kun je weer nagaan hoe de beperking van de co² uitstoot in Europa in realiteit gebeurt

we geven alle wagens van voor 1995 een co² van 295 die langs geen kanten klopt, die worden vervangen door een co² van 115...die evenmin langs geen kanten klopt...en wr kloppen ons op de borst hoe goed we voor het milieu zorgen

Comment

• Tja E30shop ... Ik ga daar al 19 jaar met AL mijn wagens (E30shop is onderdeel van de bvba Carl&cars).

Comment

Tussen de 20 en 30k voor een gewone.
                                        Das al veel geworden, heb ze nog aan 15K geweten. Maar ik denk dat als je er 1tje koopt je een stijging van de prijs kan verwachten de komende jaren.
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Working...
                                        X