Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Ik ben hem al enkele dagen aan het bekijken op internet, gisteren bod gedaan en gemaild, vandaag getelefoneerd en gaan kijken. Lijken mij wel eerlijke verkopers, auto is van een bompa'ke dat verplicht is van te stoppen met rijden... een typische met spijt in het hart verkoop. Verkopers waren van de familie.
Tik en in de gang, 66.000 km, onderhoudsboekje ingevuld, ... enfin heel het plaatje klopt wel. Auto'ke is niet mint, maar wel zeer proper, minpuntjes die ik ontdekt heb is een scheurtje in de achterbumper, ster in een koplamp, wielschelen hier en daar geraakt en een lichte deuk in de motorkap. De laatste 13 jaar is er maar 16.000 km mee gereden, laatste smering was (waarschijnlijk) ook in '99, ingevuld onderhoudsboekje stopt daar op 50.000 km-stand. Ook geen deftige testrit mee kunnen doen (niet meer ingeschreven, aan een drukke baan) wel paar keer op het geleeg op en af gereden. Bleef wel goed draaien, remt en schakelt... blanco gekeurd voor verkoop, prijs 1400 euro.
Ik ben hem al enkele dagen aan het bekijken op internet, gisteren bod gedaan en gemaild, vandaag getelefoneerd en gaan kijken. Lijken mij wel eerlijke verkopers, auto is van een bompa'ke dat verplicht is van te stoppen met rijden... een typische met spijt in het hart verkoop. Verkopers waren van de familie.
Tik en in de gang, 66.000 km, onderhoudsboekje ingevuld, ... enfin heel het plaatje klopt wel. Auto'ke is niet mint, maar wel zeer proper, minpuntjes die ik ontdekt heb is een scheurtje in de achterbumper, ster in een koplamp, wielschelen hier en daar geraakt en een lichte deuk in de motorkap. De laatste 13 jaar is er maar 16.000 km mee gereden, laatste smering was (waarschijnlijk) ook in '99, ingevuld onderhoudsboekje stopt daar op 50.000 km-stand. Ook geen deftige testrit mee kunnen doen (niet meer ingeschreven, aan een drukke baan) wel paar keer op het geleeg op en af gereden. Bleef wel goed draaien, remt en schakelt... blanco gekeurd voor verkoop, prijs 1400 euro.
Ik ben wel een klein beetje verliefd
Ik zie gordels achteraan, dus de kinderen kunnen vlot mee? In de plaats van de Lybra?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Ik zie gordels achteraan, dus de kinderen kunnen vlot mee? In de plaats van de Lybra?
Inderdaad!
Het plan voor het moment is van deze Escort gaan te halen en meteen in te schrijven op de nummerplaat van de Tigra. Het is misschien niet het ideale moment (winter voor de deur), maar dan ga ik eerst beginnen met een motorisch onderhoud en hem testen (vrijetijdsritjes) en als hij volledig voldoet (wat ik wel verwacht) kan hij vanaf komend voorjaar de Lancia helemaal vervangen. Als ik deze zijn kleine schoonheidsfoutjes op termijn verbeter kan hij ook de R5 vervangen.
Dus in eerste instantie ga ik naar 6 wagens gaan (wel maar 4 ingeschreven) om dan op termijn toch wat in te krimpen naar een aanvaardbare 4 (ook aanvaardbaar voor mijn wederhelft )
Als ex-Ford eigenaar (Orion), één goede raad: hou de roest goed in het oog, vooral aan de onderzijde van de deuren, de (gelaste) voorvleugels en de wielranden. Achter de kunststof bumpers durven ze ook nogal roesten.
Zo een drie-deurs station zie je slechts zelden, dus op dat vlak is het karretje vrij speciaal. Model wordt aangeduid als een Escort Mk4, hoewel het eigenlijk 'gewoon' een facelift is van de in 1982 uitgekomen voorwielaangedreven Mk3 Escort. Samen met de facelift van de Mk3 kwam ook een 5-deurs station uit, waardoor die 3-deurs station een muurbloempjes bestaan kreeg (in Mk3 was er enkel de 3-deurs station, zoals bij alle vroegere Escort-reeksen).
Het 1300 cc motortje zou onverwoestbaar moeten zijn mits stipt onderhoud (distributieriem!). Ik heb 220.000 km gedaan met een Orion en dat waren alle leuke kilometers (maar wel aan gezapig tempo, want snel rijden gaat die karren niet goed af).
Het plan voor het moment is van deze Escort gaan te halen en meteen in te schrijven op de nummerplaat van de Tigra. Het is misschien niet het ideale moment (winter voor de deur), maar dan ga ik eerst beginnen met een motorisch onderhoud en hem testen (vrijetijdsritjes) en als hij volledig voldoet (wat ik wel verwacht) kan hij vanaf komend voorjaar de Lancia helemaal vervangen. Als ik deze zijn kleine schoonheidsfoutjes op termijn verbeter kan hij ook de R5 vervangen.
Dus in eerste instantie ga ik naar 6 wagens gaan (wel maar 4 ingeschreven) om dan op termijn toch wat in te krimpen naar een aanvaardbare 4 (ook aanvaardbaar voor mijn wederhelft )
Lijkt me een goed plan om hem eerst even te testen met het gezin, misschien zijn ze er ook wel zot van na een paar ritjes
Ik had ook nog een vraagje over de Escort mbt BIV. Weet er iemand hoe je op zo'n kar de BIV berekent want ik ken noch de euronorm, noch de co-uitstoot. Aan hoeveel mag ik mij hier aan verwachten? (ik open er ook nog een apart topic over)
Volgens mij heeft deze nog een distributieketting? 1400 had een riem... allez zo staat het toch in de Autotest 1987.
Denk dat je gelijk hebt, vermits deze een 1.3 Valencia zou moeten hebben (met ketting) en niet de 1.3 CVH (met riem). Er zit ook wat roest op mijn geheugen.
Als je geen euronorm hebt en geen CO2 opgave, geldt een forfaitaire regeling (decreet 17 februari 2012), voor deze auto geeft dat:
euronorm auto's voor 1993: Euro 0
Euro 0 tot 1.399 cc= 175 CO2
Volgens de simulator als je op 1/11/2012 zou inschrijven:
BIV 87,43 €
Jaarlijkse verkeersbelasting: 179,12 €
Schrijf je hem in op 1/1/2013, zou dit zijn:
BIV: 41,12 €
Jaarlijkse verkeersbelasting: 33,43 €
Denk dat je gelijk hebt, vermits deze een 1.3 Valencia zou moeten hebben (met ketting) en niet de 1.3 CVH (met riem). Er zit ook wat roest op mijn geheugen.
Als je geen euronorm hebt en geen CO2 opgave, geldt een forfaitaire regeling (decreet 17 februari 2012), voor deze auto geeft dat:
euronorm auto's voor 1993: Euro 0
Euro 0 tot 1.399 cc= 175 CO2
Volgens de simulator als je op 1/11/2012 zou inschrijven:
BIV 87,43 €
Jaarlijkse verkeersbelasting: 179,12 €
Schrijf je hem in op 1/1/2013, zou dit zijn:
BIV: 41,12 €
Jaarlijkse verkeersbelasting: 33,43 €
Hartelijk dank Cedra, vooral voor die laatste cijfertjes. Geen giga-biv, dat zit goed
Comment