Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
cochem is mooi langst de Mozel ! Veel plezier daar 1 tip rij er met de 924 naartoe veel te plezante baandjes daar !
Mooi is het daar idd wel. Vorig jaar nog doorgereden met de Jaguar, samen met Gert1 op terugweg van ons Stuttgart uitstapje
Het zal niet met de 924 zijn, want ik ga het onze reisgenoten niet aandoen plaats te nemen op de "achterbank"
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
Ik zie tegenwoordig opvallend veel ultra propere Golfjes 3 te koop opduiken langs de kant van de baan.
Gisteren nog een plat dieseltje met 180.000 km en distributieriem juist vervangen voor 800 euro. Eigenlijk geen geld voor een betrouwbare auto dat het toch nog altijd blijft.
Ik zie tegenwoordig opvallend veel ultra propere Golfjes 3 te koop opduiken langs de kant van de baan.
Gisteren nog een plat dieseltje met 180.000 km en distributieriem juist vervangen voor 800 euro. Eigenlijk geen geld voor een betrouwbare auto dat het toch nog altijd blijft.
Is me ook al opgevallen, seg ik heb een vraagje: iemand onlangs via de verzekering O platen aangevraagd? Wat is ee wachttermijn tegenwoordig?
Ik wil rijden
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Is me ook al opgevallen, seg ik heb een vraagje: iemand onlangs via de verzekering O platen aangevraagd? Wat is ee wachttermijn tegenwoordig?
Ik wil rijden
Bij mij heeft het vorig jaar 3 weken geduurd. Was dan nog maar een bestaande nummerplaat overzetten op een andere auto, maar het viel toen pal midden die problemen bij DIV (met wachtrijen van meer dan 50 man voor u om half negen 's morgens )
Je had beter zelf langsgegaan bij DIV (tegenwoordig zijn de wachtrijen toch niet meer zooo lang). Via de post kan het nog altijd tussen 1 week en 7-8 weken duren.
Ik ben vorige week zelf naar de DIV geweest (Kontich) voor een O-plaat (na stempels keuring/verzekering) en de dag erop zat de O-plaat in de bus!
27 wachtenden voor mij en ongeveer 1,5 uur wachttijd (ik had wat lectuur mee en zo ging de tijd snel voorbij). Ook rekening mee houden dat je een ticket moet nemen en dat er ongeveer een uur voor sluitingstijd geen tickets meer worden uitgedeeld.
Wachttijd leek mij vooral te wijten aan al diegenen die daar staan zonder eerst hun papierwinkel in orde te brengen (verzekering/keuring) en dan nog een hele poos proberen te zagen om toch maar aan een plaat te geraken.....
Er zaten ook nog een aantal mensen tussen die reclameerden omdat ze niet onmiddellijk hun nummerplaat kregen, terwijl ze de dag erna andere (zuiderse) oorden moesten opzoeken ( dit is nochtans al een paar jaar het geval dacht ik).
Ik was ook verbaasd dat er nog een hele hoop mensen daar stonden voor een gewone plaat aan te vragen? Als die dat via hun verzekeraar deden, worden de wachttijden wellicht gehalveerd....
Met de papieren in orde en electronische identiteitskaart mee sta je nog geen 5 minuten aan het loket. Maar ik moet wel toegeven dat ik niet begrijp waarom de aanvraag voor een O-plaat niet gewoon electronisch kan via de verzekeraar, want veel verschil met een gewone inschrijving zag ik niet (inschrijvingsaanvraag, stempel keuring, stempel verzekering). Enkel een bijkomende vermelding dat de aanvraag een O-plaat betreft.
Nu kost het je een (halve) dag verlof om langs te gaan.
Verstuur je de aanvraag via de post, kan het blijkbaar 3 à 6 weken duren.
Maar ik moet wel toegeven dat ik niet begrijp waarom de aanvraag voor een O-plaat niet gewoon electronisch kan via de verzekeraar, want veel verschil met een gewone inschrijving zag ik niet (inschrijvingsaanvraag, stempel keuring, stempel verzekering). Enkel een bijkomende vermelding dat de aanvraag een O-plaat betreft.
Nu kost het je een (halve) dag verlof om langs te gaan.
dikke 2
België zeker?
Oldtimer, herinschrijving... normaal zou dat de dag van vandaag allemaal via internet moeten kunnen
Oldtimer, herinschrijving... normaal zou dat de dag van vandaag allemaal via internet moeten kunnen
edit: wat heb je op O-plaat gezet?
1987 BMW E30 M3 in originele staat (iedereen heeft zo zijn gebreken ) Vorig jaar heb ik 1 keer de Dwars door Limburg rondrit meegereden, voor de rest niet meer mee buiten gekomen. Wegens tijdsgebrek was de 'gewone' keuring ook reeds lang verstreken en met de versoepeling dan ook maar voor een O-plaat gekozen.
1987 BMW E30 M3 in originele staat (iedereen heeft zo zijn gebreken ) Vorig jaar heb ik 1 keer de Dwars door Limburg rondrit meegereden, voor de rest niet meer mee buiten gekomen. Wegens tijdsgebrek was de 'gewone' keuring ook reeds lang verstreken en met de versoepeling dan ook maar voor een O-plaat gekozen.
@ Tigra: Genk is wat ver (120 km enkele rit) en Schaffen ben ik hopelijk op verlof. Tot september alleszins tijd tekort voor ritjes spijtig genoeg (zelfs niet met de nieuwe O-regeling). Ik hou de C&B uittochtjes ook wel in het oog, maar mijn tijdsindeling is nogal problematisch.
@ Krikkie: Een ritje zal wel eens te organiseren vallen. Eerst moeten wel de remmen aangepakt worden, want die trillen momenteel.
@ Opelfreak: waarschijnlijk wordt de DDL weer de enige uitstap van het jaar (hoop ik toch).
De vraagprijs van die 144 is 3000 euro. Dat is me iets te veel, rekening houdend met de kosten aan Katrijn en andere dingen.
Ik ga er niet op ingaan, tenzij ik de Derby zou laten gaan maar liever niet.
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Comment