Mededeling

Collapse
No announcement yet.

C&B Oldtimervrienden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kHeb hier van mijnen thuis wa dozen meegekregen met oud gerief in van toen ik nog -16 was.

Daarin heb ik in zeer goede staat enkele boekjes gevonden die iemand misschien wel interessant vindt:

- Gent Auto Moto programmaboek van 1995
    - Promoboek & Optielijst van "De nieuwe Skoda Felicia"
    - Promoboek (52 pag) van "De nieuwe Peugeot 605"
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Zalig ! Oude dingen terugvinden

Comment

• Ik ben aan de voorbereidingen begonnen van de bolleke-pijl rit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Ik ben aan de voorbereidingen begonnen van de bolleke-pijl rit
          als je hulp nodig hebt of ne co rijder om te noteren? let me know
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
            als je hulp nodig hebt of ne co rijder om te noteren? let me know
            Als er getest mag worden laat ik u zeker iets weten

Maar voor het zover is heb ik nog veel werk:

- route uitstippelen (zit in mijn hoofd)
            - uitwerken / plannetjes tekenen
            - onderzoek ter plaatse
            - klad roadbook maken

Comment

Als er getest mag worden laat ik u zeker iets weten

Maar voor het zover is heb ik nog veel werk:

- route uitstippelen (zit in mijn hoofd)
              - uitwerken / plannetjes tekenen
              - onderzoek ter plaatse
              - klad roadbook maken
              vanaf onderzoek terplaatsen kan er al geholpen worden 4 ogen zien meer dan 2 en als er 1tje een map heeft kan die simpeler alternatieven vinden terwijl de andere de weg int oog houd

Comment

vanaf onderzoek terplaatsen kan er al geholpen worden 4 ogen zien meer dan 2 en als er 1tje een map heeft kan die simpeler alternatieven vinden terwijl de andere de weg int oog houd
                Zware kladversie van het roadbook is klaar

Ik ga nu eerst eens zien wat dat geeft. Het is wel bekend terrein voor mij, maar er zitten toch ook enkele stukken bij die ik eerst ter plaatse moet gaan inspecteren.

Verwacht de testrit met het roadbook in "aanvaardbaar" klad binnen drie weken. Ik stel voor dat je ook al een co-piloot zoekt. Dan rijd ik achter jullie aan voor te zien of jullie het juist doen

Start zal in Olen zijn, aankomst in Linkhout/Lummen.

Comment

• Mavken, ik wil wel co zijn bij de proefrit.
                  Of jij co bij mij, maakt mij niet uit.
                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                  1990 Volvo 344
                  1991 Mercedes W124 230CE
                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                  1980 Volkswagen Derby CLS
                  1990 Mercedes W124 230CE
                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Zware kladversie van het roadbook is klaar

Ik ga nu eerst eens zien wat dat geeft. Het is wel bekend terrein voor mij, maar er zitten toch ook enkele stukken bij die ik eerst ter plaatse moet gaan inspecteren.

Verwacht de testrit met het roadbook in "aanvaardbaar" klad binnen drie weken. Ik stel voor dat je ook al een co-piloot zoekt. Dan rijd ik achter jullie aan voor te zien of jullie het juist doen

Start zal in Olen zijn, aankomst in Linkhout/Lummen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                    Mavken, ik wil wel co zijn bij de proefrit.
                    Of jij co bij mij, maakt mij niet uit.
                    hier se ik moest zelfs ni zoeken,

en ik denk dat int verleden mijn roadbook lees kunsten nogal slecht zijn uit gevallen, dus mr. jn. ik hoop dat de uwe beter zijn.

Comment

hier se ik moest zelfs ni zoeken,

en ik denk dat int verleden mijn roadbook lees kunsten nogal slecht zijn uit gevallen, dus mr. jn. ik hoop dat de uwe beter zijn.
                      Ik denk dat ik het niet te moeilijk gemaakt heb, ben ook nogal volledig (bv. straatnaam staat er altijd bij, alsook eventuele "herkenningspunten" ) .
                      Ik gok dat het parcours dat ik voor ogen heb +/- 60 km is

Dus ideaal voor beginner, denk ik.

Comment

Ik denk dat ik het niet te moeilijk gemaakt heb, ben ook nogal volledig (bv. straatnaam staat er altijd bij, alsook eventuele "herkenningspunten" ) .
                        Ik gok dat het parcours dat ik voor ogen heb +/- 60 km is

Dus ideaal voor beginner, denk ik.

sssstttttt!!!!!!!!!

ik ben meer een practijk ventje ipv met mijn neus in de boeken te zitten.

en ik ben vrachtwagen bestuurder van beroep dus navigeren is geen probleem :p
                        maar ik rij liever

Comment

• Als we het écht niet vinden en het wordt nacht dan kan ik nog navigeren op de sterren.
                          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1990 Volvo 344
                          1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                          1990 Mercedes W124 230CE

Comment

• vanaf de kever is ingevoerd hoor ik er eindelijk egt bij de oldtimers

Comment

• [QUOTE=Audi.Lover;4984612]Vanaf de kever is ingevoerd hoort mijn pa er eindelijk echt bij de oldtimers. En zijn kever ook.[/QUOTE]
                              Even verbeterd.

1990 Volvo 344
                              1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                              1990 Mercedes W124 230CE

Comment

• Als ik morgen
                                a) tijd vind
                                b) het een beetje droog weer wil zijn

ga ik het parcours verkennen

Comment

Als ik morgen
                                  a) tijd vind
                                  b) het een beetje droog weer wil zijn

ga ik het parcours verkennen

De eerste 30 km van het parcours gereden, afmetingen tussen de verschillende punten geverifeerd.

Ik ga toch op een bepaald stuk een alternatief achter de hand moeten houden. Ofschoon het allemaal verharde wegen zijn, is het op sommige stukken toch wel redelijk vettig. Indien het die dag slecht is, dan is het zo, maar bij een mooie dag wil ik toch zoveel mogelijk oldtimers of classics aanwezig zien, en dan mag ik die vooraf niet schrik aanjagen met een modderpoel.

Ook is er nog een bepaalde straat waar ze nu vollenbak huizen aan het afbreken zijn (onteigeningen) , jammer want dat is nu een leuk urbex-sfeertje, maar weet natuurlijk niet hoe dat er binnen drie maanden uitziet.

Veel werk, maar wel plezant werk

Comment

• Ik heb eens een inventaris gemaakt van mijn wagenpark

De polo blijft voor altijd ... Wisten jullie al...
                                    De Mercedes blijft ook zeker en ook in de toekomst als oldie...
                                    De 411 heb ik over zitten twijfelen, maar wil ik zeker ook behouden, omdat dat een uniek stuk is, en in binnen een paar jaar in vrije tijd er zelf wil proberen eraan te beginnen
                                    de bus , tja , staat eigenlijk in de weg en ik doe er niets mee ... Blijft een groot vraagteken, ... Maat zal geen blijver zijn waarschijnlijk.

De Lupo SDI van de vriendin mag ik later gebruiken als zuinige daily km-wreter

Dus op autogebied ben ik gelukkig en wil er de komende jaren niets bij...

Alhoewel ik een mooie polo II kan krijgen.
                                    En misschien kan ik binnenkort een perfecte Audi 80 1.9TD met 80.000kms op de kop tikken twijfel ...

Luxe problemen hebben is niet leuk ... Wat zouden jullie doen ?
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      Luxe problemen hebben is niet leuk ... Wat zouden jullie doen ?
                                      Specs van die Audi 80? (bouwjaar vooral )

Comment

• Als je het financieel kan (met uw huis enzo) en je hebt er plaats voor zou ik het gewoon doen.
                                        Als is het maar om eventjes mee te rijden & daarna terug weg te doen, het is de ervaring hé.(die Audi 80 dan)

Zie nu naar mij, heb nu ook die 124 gekocht omdat het een kans was die ik niet wou laten liggen, maar de kans is groot dat die ook niet gaat blijven..
                                        Het leuke is wel de hele ervaring & beleving die je er aan hebt, er naar gaan kijken, er mee rijden & in mijn geval hem zelf maken..
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Specs van die Audi 80? (bouwjaar vooral )
                                          Die 80 is van de grootvader van mijn vriendin, eerste eigenaar 80 jaar. Is in panne gevallen, er zou een riem afgevlogen zijn.... ik moet nog gaan inspecteren of het distributieriem of V-riem is. Ik hoop op dat laatste anders ben ik er niet veel mee. Auto moet weg. iemand anders interesse moest de motor kapot zijn ? Ik heb die kar al een paar keer gezien, en die is in nieuwstaat !

Bouwjaar weet ik niet, maar is de laatste facelift dus hij moet van tussen 91-95 zijn ...

Als het een V-riem is heb ik een spotgoedkope daily als ik wil, die buiten kan staan zonder dat hij roest.... en kan ik de Benz binnen zetten en verzorgen tegen de roest !

Wat verbruikt zo'n 1.9TD ?? en dat zal wel wat sneller zijn dan een 200D
                                          Last edited by WV.; 04/11/2012, 22:04.
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                          X