Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Yup, er is gewoon niks aan de hand. Mooi toch?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
      zoals hier al gezegt is een bedrijfs wagen kan ook bezien worden als 1ste wagen.

      Persoonlijk vin ik als iemand goedkoop met een oldtimer wil rijden voor zijn hobby zoals wij dan moet je ook een jongere wagen op uw naam hebben waar je belastingen op betaald. <= ik zal het anders zeggen.

      heb je enkel de oldtimer om u te transporteren en is dat uw dagelijks vervoer betaal er dan ook voor.
      heb je een 2de dagelijkse wagen waar je de volle pot op betaald, heb je een firmaslet. dan hoef je niet de volle port te betalen op de oltimer.
      geniet je van de fietsvergoeding omdat je elke dag met de fiets rijd naar het werk rijd. of een abonnement voor het openbaar vervoer. mag ook gelden als er een mabier is om dat te controleren.

      en van mijn part mag er zelfs een iets hoger rax gelden als je uw oldtimer niet op o platen staat en dus altijd mag rijden als wel dat hij wel op o platen staat en zeer beperkt bent in uw laten en doen

      ik hoop dat het nu duidelijker is
      En vroeger ging ik met de moto naar mijn werk, telt dat dan ook in jouw redenering ? Volle pot voor de moto en oldtimertarief voor den oldtimer ?
      Heb jaren enkel een motorfiets gehad en een oldtimer (de Fiat die ik hier onlangs te koop had), ik ging ook effectief iedere dag gaan werken met de motorfiets, winters / zomers maar dat komt dan bij velen ook weer ongeloofwaardig over.

      Mijn gedacht is dat je geen voorwaarden moet stellen voor een goedkoper tarief, de O-plaat is gebonden aan voorwaarden en bij overtreding van die voorwaarden volgen sancties (boete, inbeslagnamen nr-plaat, ...).

      Comment


      • Voorlopig verandert er blijkbaar nog niets.

        Comment


        • In de meest recente editie van BFOV staat t'één en t'ander geschreven over " NIEUW OLDTIMERSTATUUT ", de bepalingen en modaliteiten, en men stelt dat het nieuwe statuut er wel degelijk zit aan te komen.
          Op 12.09.12 werd het project aanvaard door de CAIN binnen de FOD Mobiliteit en Vervoer , het is enkel wachten op de publicatie in het Staatsblad en de datum van inwerkingtreding.
          Voor de vuist weg zie ik dat alle voertuigen op 25j het statuut oldtimer kunnen krijgen, ook die militaire die nu 30j moeten zijn, de mogelijkheid om in te schrijven als oldtimer of gewone inschrijving blijft behouden, voor oldtimers komen er 3 categoriën met elk wat aparte bepalingen inzake gebruik en verplichtingen. Nog wat over de manier van keuren en de te controleren punten en de mogelijkheid om een sleepgewicht toe te kennen, zij het dan op verschillende manieren.
          Over belastingen geen letter.

          Comment


          • Alles word terug gebracht naar 25 jaar (!)
            hieruit maak ik op dat mijn 1991 ding binnen 3 jaar "oldtimer" is?

            Comment


            • Als ik het dus goed begrijp mag je binnenkort met een O-plaat in het donker rijden, geen 25km regeling meer & 3 jaarlijkse keuring?

              Ik ben voor!
              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
              Current:
              1987 Mercedes-Benz W124 200D
              1979 Mercedes-Benz W123 280E
              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
              Ex:
              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
              1976 Mercedes-Benz W123 250
              1987 Mercedes-Benz W124 230E

              1979 Mercedes-Benz W123 300d
              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
              1980 Mercedes-Benz W123 280
              1989 Mercedes-Benz W124 230E

              Comment


              • Ik vind het vooral goed dat de mijne nog oldtimer kan worden... (lage taks is een pluspuntje, is er meer budget voor evt opknapwerken )
                @ benzfreak , goed lezen éh als uw voertuig aan de technische voorwaarden voldoet , anders krijgt ge een "XO" plak.

                Comment


                • Woehaa!!! Dus mijn Mercedes W124 300D turbo wordt gewoon oldtimer in april, en met jaarlijkse keuring (= gewone inschrijving) mag ik onbeperkt rijden aan lage taks!!

                  De O-platers gaan wel om de 3 jaar een volledige keuring moeten ondergaan, da's wel minder voor de omgebouwde oudjes.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
                    Woehaa!!! Dus mijn Mercedes W124 300D turbo wordt gewoon oldtimer in april, en met jaarlijkse keuring (= gewone inschrijving) mag ik onbeperkt rijden aan lage taks!!
                    Dat is in het huidige regime ook zo zene

                    Comment


                    • We hadden schrik dat dat ging veranderen...

                      Comment


                      • Dat ziet er niet slecht uit hé

                        Ik moet pas binnen drie jaar nog eens naar de keuring als ik het goed voorheb >1982

                        O-Keuring wordt wel iets strenger, zo te zien.

                        Comment


                        • Hoe is de regeling eigenlijk als je een Duitse wagen invoert die 25jaar is.Is die dan dadelijk oldtimer in Belgie na gelijkvormigheidsprocedure en inschrijving?
                          http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

                          Comment


                          • En de 1100 zit net nog in de categorie die niet meer naar de keuring zal moeten. (Zolang ie niet van eigenaar verandert natuurlijk)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door donbrodka Bekijk Berichten
                              Dat is in het huidige regime ook zo zene
                              We hadden schrik dat dat ging veranderen...
                              Zo is dat idd

                              Comment


                              • Volgens mij is dit voor het grootste deel van de oldtimer bezitters in België goed nieuws.

                                Comment


                                • Dus als ik het goed bekijk kan het voor mezelf enkel beter worden, aangezien ik nu met mijn oldtimer ieder jaar naar de keuring ga(normale plaat dus)?

                                  die groepen zijn wel verwarrend
                                  • Groep A = voertuigen met een eerste inschrijvingsdatum tot 15.06.1968
                                  • Groep B = voertuigen met een eerste inschrijvingsdatum vanaf 15.06.1968 tot de leeftijd van 25 jaar
                                  • Groep C = speciale oldtimers van meer dan 25 jaar - zie verder


                                  een wagen van 27 jaar is dan altijd groep C

                                  maar even verder staat er dan dat groep c voertuigen zijn die niet voldoen aan de eisen?



                                  Als ik de regels lees kan ik hier zeker mee akkoord gaan,het is tenslotte een hobbywagen.

                                  als ik de 9 punten bekijken zou het volgende dan mogelijk zijn
                                  =>geboutte rolkooi omvormen naar gelaste rolkooi
                                  =>motor vervangen door andere

                                  veilig tunen naar hartewensen,dat zou een droom zijn
                                  Last edited by ; 14/01/2013, 23:59.

                                  Comment


                                  • Ik ben voor!
                                    Val wel net in de periode van wagens die direct het eerste jaar al gekeurd moeten worden ('73 en '74).

                                    Ik hoop alleen dat de verzekeringen hun tarieven niet gaan verhogen omdat je nu meer mag rijden...
                                    www.opelklassiek.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                                      Hoe is de regeling eigenlijk als je een Duitse wagen invoert die 25jaar is.Is die dan dadelijk oldtimer in Belgie na gelijkvormigheidsprocedure en inschrijving?

                                      vraag ik mij ook af.
                                      vroeger kon je die op de keuring voorrijden voor O-plaat MET de duitse papieren gewoon. dus niks gelijkvormigheidsprocedure.
                                      ik heb nu ook een capri staan uit NL die ik ging inschrijven met de nederlandse papieren.

                                      als ze dat nu ineens gaan veranderen, mogen er vele gaan belgische papieren aanvragen...

                                      Comment


                                      • Als er niet aan de oldtimertaks geraakt wordt voor auto's vanaf 25 jaar die op gewone platen rondrijden, ben ik ook voor. Nog 2 jaar op de tanden bijten en m'n IS is ook oldtimer.

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • Momenteel wordt er nog aan een regeling gewerkt om de customs (hotrods, top chop e.d.) ook nog te laten rijden, want die zouden nu niet meer op de baan mogen.
                                          Voor hen komt er wel de srengste regeling : enkel 25km, enkel naar manifestaties die met oldtimers te maken hebben, enkel tss zonsopgang en -ondergang, en ze moeten een speciale nummerplaat hebben. 1-XO.-...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X