Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb begin jaren '90 mijn Ford Capri 2.0 verkocht voor 10.000 BEF met een volle bak naft en een bak reserve onderdelen. En die was buiten wat gebruikssporen in zeer goede staat, niks geen roest aan.
    Had die kar nooit mogen wegdoen, altijd wel wat spijt van gehad...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
      De W124 zal hetzelfde pad bewandelen als de W123: nu rijden er nog zat van rond, maar wacht nog eens 5 jaar, dan blijven enkele de goede exemplaren over bij de liefhebbers die hun W124 goed verzorgen. Zo was het met de W123 ook: een jaar of 5 6 geleden waren er nog veel afgeragde exemplaren op de baan, nu zijn het grootste deel van wat nog rond rijdt liefhebbers wagens.
      Nog een reden om mijn 190 te houden...
      En er misschien volgend jaar nog een oldie bij te kopen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Ik heb begin jaren '90 mijn Ford Capri 2.0 verkocht voor 10.000 BEF met een volle bak naft en een bak reserve onderdelen. En die was buiten wat gebruikssporen in zeer goede staat, niks geen roest aan.
        Had die kar nooit mogen wegdoen, altijd wel wat spijt van gehad...
        toen ik nog thuis woonde (5-6jaar terug) kon ik voor 50€ een sierra 2.0 met een halve tank kopen. nooit gedaan omdat ik niet wist waar dit wrak te zetten (mijn capri heeft zo een motor en wou een reserve hebben hiervan).
        die capri motor heb ik nu eruit gehaald en is verkocht voor 450€ zo een maand of 4-5 terug. had beter toen al die sierras opgekocht. daar vragen ze nu ook al veel geld voor, en zeker die met 2.0 ohc blokjes (heel geliefd bij kit cars).

        eigenlijk zou je nu alle autos tussen 15-20jaar moeten opkopen en in een garage dumpen voor een jaar of 10. maarja, als ze de wetgeving dan eens veranderen zoals in NL, kan je auto ook van de ene op de andere dag niks meer waard zijn

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Gekeurde Kadettjes C in goede staat in de jaren 1993-1994 voor 3000 fr./stuk (heb ik nog geweten) Dat is nu 3000 euro geworden (op z'n minst) was ook een goede investering geweest destijds
          €75 voor nen auto.. Maarja, toen klinkten die bedragen veel groter he in de tijd van de Frank. Hoe zat dat indertijd met keuring? Moest die dan ook gekeurd worden voor verkoop?


          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          golf 3 lijkt ook haast van de aardbodem verdwenen
          Zou ik nu ook niet durven zeggen. Ze rijden nog met hopen rond, meestal met een 'nieuwe Belg' achter het stuur. Nuja, veel van die Golf 3's die nu nog rondrijden mag je ook gerust wrakjes noemen.

          E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • Of marginaal "getuned"
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              €75 voor nen auto.. Maarja, toen klinkten die bedragen veel groter he in de tijd van de Frank. Hoe zat dat indertijd met keuring? Moest die dan ook gekeurd worden voor verkoop?
              Toen kon je een tweedehands auto nog keuren met je eigen nummerplaten... zoals nu alleen nog kan bij oldtimerkeuring

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Toen kon je een tweedehands auto nog keuren met je eigen nummerplaten... zoals nu alleen nog kan bij oldtimerkeuring
                Toen ik wat jonger was moest je zelfs geen keuring voor verkoop doen, als de keuring nog niet vervallen was kon je hem zo inschrijven...
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                Comment


                • Tarieven BIV en verkeersbelasting Vlaanderen vanaf 1 juli 2013 werden vandaag
                  gepubliceerd (oldtimer blijft 25 jaar op fiscaal vlak):

                  Van belang voor de oldie-liefhebbers (+25 jaar):

                  Jaarlijkse verkeersbelasting: 31,61 €
                  Belasting Inverkeerstelling: 41,61 €

                  VLAAMSE OVERHEID
                  Financiën en Begroting
                  [C 2013/35522]
                  6 JUNI 2013.

                  AGENTSCHAP VLAAMSE BELASTINGDIENST.

                  Bericht over de aanpassing van de verkeersbelasting en de belasting op de inverkeerstelling ingevolge artikel 11 en artikel 97sexies van het Wetboek van de met de inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen (WIGB).

                  Nieuwe tarieven vanaf 1 juli 2013

                  Verkeersbelasting

                  Voor de voertuigen die vermeld zijn in de eerste kolom van de tabel hierna en waarvoor de belastingschuld ontstaat vanaf 1 juli 2013, wordt de verkeersbelasting berekend volgens de tarieven opgenomen in de tweede kolom van bedoelde tabel.
                  Voor het bepalen van deze nieuwe tarieven is rekening gehouden met de algemene indexcijfers (basis 2004) van de maanden mei 2012 (120,89) en mei 2013 (122,32).

                  Voertuigen Tarieven vanaf 1 juli 2013

                  Personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen
                  (artikel 9, letter A, WIGB):

                  4 PK en minder 69,72
                  5 PK 87,24
                  6 PK 126,12
                  7 PK 164,76
                  8 PK 203,76
                  9 PK 242,64
                  10 PK 281,16
                  11 PK 364,92
                  12 PK 448,56
                  13 PK 532,08
                  14 PK 615,84
                  15 PK 699,48
                  16 PK 916,20
                  17 PK 1133,16
                  18 PK 1350,00
                  19 PK 1566,36
                  20 PK 1783,20
                  Meer dan 20 PK 1783,20 verhoogd met
                  97,20 per paardenkracht boven de 20
                  Motorfietsen (artikel 9, letter C, WIGB) 49,44
                  Autobussen en autocars (artikel 9, letter D, WIGB) 69,94

                  Personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik, minibussen en motor
                  fietsen meer dan 25 jaar oud,
                  Kampeeraanhangwagens en aanhangwagens speciaal ontworpen voor het vervoer
                  van één boot, Militaire voertuigen meer dan 30 jaar oud uit verzamelingen,
                  31,61

                  Minimumbelasting voor algemene toepassing (artikel 10 WIGB)
                  Aanhangwagens en opleggers (artikel 9, letter F, WIGB) :
                  met een MTM van 0 tot 500 kg 32,64
                  met een MTM van 501 tot 3500 kg 67,80

                  In 2012 toegepaste coëfficiënt : 1,3491 (de belastingbedragen voor de hierboven bedoelde voertuigen zoals ze voorkomen in de artikelen 9 en 10 WIGB en zoals ze zijn gewijzigd door de wet van 25 januari 1999 houdende wijziging van het Wetboek van de met de inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen, overeenkomstig de Richtlijn nr. 93/89/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen (Belgisch Staatsblad 19 februari 1999), zijn deze die resulteren uit de per 1 juli 1998 uitgevoerde indexatie [z. Parl. Doc. nr. 1668/4 - 97/98 van 28 oktober 1998, bl. 2,amendementen nr 28 en 29]).

                  Algemeen indexcijfer mei 2013 (basis 2004)/algemeen indexcijfer mei 2012 (basis 2004) = 122,32/120,89 = 1,0118.

                  Coëfficiënt van toepassing in 2013: 1,3491 x 1,0118 = 1,3650.

                  Belasting op de inverkeerstelling
                  Art. 97quater,5°, C WIGB

                  Diesel Euronorm Tarieven vanaf 1 juli 2013
                  euro 0 2215,96
                  euro 1 650,13
                  euro 2 471,60
                  euro 3 371,59
                  euro3+roetfilter 351,23
                  euro 4 351,23
                  euro4+roetfilter 345,26
                  euro 5 345,26
                  euro 6 12,74

                  Benzine, lpg en aardgas Euronorm Tarieven vanaf 1 juli 2013
                  euro 0 881,37
                  euro 1 394,16
                  euro 2 117,87
                  euro 3 73,94
                  euro 4 17,75
                  euro 5 15,96
                  euro 6 15,96

                  Art. 97quinquiesWIGB Tarieven vanaf 1 juli 2013
                  minimum 41,61
                  maximum 10.402
                  eerste maal in verkeer gesteld ≥ 25 jaar geleden 41,61

                  In 2012 toegepaste coëfficiënt : 1,0281.

                  Algemeen indexcijfer mei 2013 (basis 2004)/algemeen indexcijfer mei 2012 (basis 2004) = 122,32/120,89 = 1,0118.

                  In 2013 toegepaste coëfficiënt : 1,0281 x 1,0118 = 1,0402.

                  Brussel, 6 juni 2013.
                  De administrateur-generaal van de Vlaamse Belastingdienst,
                  D. VAN HERREWEGHE

                  Comment


                  • Da kunnen ze wel inorde maken e want da levert hun véél geld op. Maar eens een oldtimerregeling goedkeuren, HO MAAR!
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      Da kunnen ze wel inorde maken e want da levert hun véél geld op. Maar eens een oldtimerregeling goedkeuren, HO MAAR!
                      Idd.
                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                      Current:
                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                      Ex:
                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                        Diesel Euronorm Tarieven vanaf 1 juli 2013
                        euro 0 2215,96
                        euro 1 650,13
                        euro 2 471,60
                        euro 3 371,59
                        euro3+roetfilter 351,23
                        euro 4 351,23
                        euro4+roetfilter 345,26
                        euro 5 345,26
                        euro 6 12,74

                        Benzine, lpg en aardgas Euronorm Tarieven vanaf 1 juli 2013
                        euro 0 881,37
                        euro 1 394,16
                        euro 2 117,87
                        euro 3 73,94
                        euro 4 17,75
                        euro 5 15,96
                        euro 6 15,96
                        WTF Dus als ik mijn 124 250D na 1 juli inschrijf, zou ik €2215,96 moeten dokken? (is dat BIV of VB?)

                        E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                          WTF Dus als ik mijn 124 250D na 1 juli inschrijf, zou ik €2215,96 moeten dokken? (is dat BIV of VB?)
                          BIV. VB tarieven staan hoger (blijven op fpk gerekend)



                          En 881,37 euro voor mijn klein simpel Escortje als hij vanaf 1 juli van eigenaar zou veranderen. Gelukkig wordt hij in september 25 jaar. Hij zou gewoon onverkoopbaar geworden zijn mocht die regel van 25-jaar niet meer bestaan (of opgetrokken worden naar 30 jaar)

                          In alle geval, de doodsteek van veel auto's tussen 15 en 24 jaar!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            BIV. VB tarieven staan hoger (blijven op fpk gerekend)



                            En 881,37 euro voor mijn klein simpel Escortje als hij vanaf 1 juli van eigenaar zou veranderen. Gelukkig wordt hij in september 25 jaar. Hij zou gewoon onverkoopbaar geworden zijn mocht die regel van 25-jaar niet meer bestaan (of opgetrokken worden naar 30 jaar)

                            In alle geval, de doodsteek van veel auto's tussen 15 en 24 jaar!
                            Dat niet alleen. Je moet maar eens kijken naar de prijzen van 3 liter diesels 2e hands, een Jaguar XJ van 2010 3.0D koop je al voor 40.000 euro met nog geen 50.000 km op
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • In alle geval, de doodsteek van veel auto's tussen 15 en 24 jaar!
                              Alles met meer dan 250g co2 boven de 10 jaar is inderdaad dood.

                              Alles met een v8 vanaf 10 jaar zal verhuizen naar het oost blok daar mogen ze lekker blijven vervuilen....
                              Polo 6n 1.4

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                WTF Dus als ik mijn 124 250D na 1 juli inschrijf, zou ik €2215,96 moeten dokken? (is dat BIV of VB?)
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                En 881,37 euro voor mijn klein simpel Escortje
                                Zijn dat niet gewoon de maximum tarieven? Ik zou het nogal straf vinden dat de BIV voor een 250D of een Escort 1300 bv. zo hoog zou zijn.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                  WTF Dus als ik mijn 124 250D na 1 juli inschrijf, zou ik €2215,96 moeten dokken? (is dat BIV of VB?)
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                  En 881,37 euro voor mijn klein simpel Escortje
                                  Zijn dat niet gewoon de maximum tarieven? Ik zou het nogal straf vinden dat de BIV voor een 250D of een Escort 1300 bv. zo hoog zou zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                    T
                                    Belasting op de inverkeerstelling
                                    euro 0 2215,96
                                    Ik rijd met een Euro 0 dus die is bij deze onverkoopbaar?
                                    -_-

                                    Comment


                                    • Klopt, Albanië gaat blij zijn
                                      Zever is t gezever!
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • Den uwen is bijna 25 jaar dus dan vormt dat niet zo een groot probleem.

                                        Comment


                                        • Bijna... Nog 2 jaar hé. Dus ik zit nog 2 jaar "vast" aan mijn 190. Niet dat ik dat erg vind maar toch...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X