Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
in 1994 kocht ik een mitsu pajero 2.5 liter diesel, en opeens mocht een diesel dubbele trits rijtax betalen...ging van 350 naar 700...goed bij mijn pietje ook, en heel veel mensen samen met mij...belgie reed toen nog vol met atmo 2.5 diesels
Idd , ik weet nog mijn vader vloeken Hij had toen een T4 caravelle 2.4D
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Daar ben ik het niet volledig mee eens maar wat als je nu een auto ingeschreven hebt als particulier (bv C63 AMG LV), gaat die dan terug omgebouwd moeten worden of zullen die auto's die reeds omgebouwd zijn vrijgesteld worden?
Ik kan me moeilijk inbeelden dat die wagens dan ineens een pak BIV en wegentax gaan moeten betalen.
Ik weet dat niemand hier echt een duidelijk antwoord kan op geven maar je weet maar nooit.. alle info is welkom
Zal zelfde zijn als dat wij met de Range gehad hebben. Dat was nog een LV. Stond ook op de zaak en wordt ook als werkbeest gebruikt. Maar goed, dat staat er los van.
Anyhow, zal er op neerkomen dat je 'plots' volle pot jaarlijkse taksen zal moeten betalen. BIV gaan ze niet opnieuw verhalen. Die heb je al lang geleden betaald en zullen ze niet opnieuw achter komen. Verkoop je hem, dan zal de volgende wel volle pot BIV moeten betalen.
Als de belasting quasi gelijk blijft voor de oldtimers, dan vind ik dit wel redelijk.
30j om oldtimer te zijn, om de 3j naar de keuring is best schappelijk.
Ik was bang dat ze het op 40j gingen zetten zoals in nederland.
Vraag me dan af of ze met 3-jaarlijkse keuring een keuring à la niveau oldtimerkeuring bedoelen, of een 'echte' keuring zoals de periodieke keuring.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
van 25 naar 30 jaar is eigenlijk minder lastig dan een verplichte 3-jarige keuring; als ik zie in welke toestand sommige "O"-voertuigen verkeren, denk ik dat er een flink aantal de technische controle niet zullen doorstaan ...laat staan wat wij niet zien !
Feit is, zoals het nu is kan het niet te lang duren: teveel misbruik met O-platen en teveel misbruik met LV
Het duurt soms een tijdje maar eens de Staat door krijgt dat ze geld mis lopen is het meestal snel over en uit.
dat niet, maar een heleboel mensen rijd nu dagelijks rond met een wrak van een auto (bv een gepensioneerde met een roeste oude rokende benz) op o-plaat zonder dat ze ooit naar de keuring gaan.
ze betalen geen biv, geen wegentax (buiten die 32€), geen onderhoud en amper verzekering. stuur die elke 3jaar naar de keuring, en ze zullen rap een jongere auto kopen (want dat wrak rijdend houden kost hen meer dan een jongere auto).
ik begin ook regelmatig o-platen te zien tijdens de spits op grote wegen (E40, brusselse ring, antwerpse ring/singel...), kortweg veel teveel misbruik.
idem voor die dikke bakken. dikke V6'n, V8' en maar rondtoeren als lichte vracht. ik heb het al vernoemd, men 38jaar oude dodge was de GOEDKOOPSTE wagen die ik ooit had.
209€ verzekering, 148€ tax, vrij van LPG taxen en dat spel zoop 20-25liter LPG per 100km: omgerekend dus een 10-11€/100km.
zoek maar eens dikke camionette diesel, die 2,2ton mag trekken en meer dan een ton mag laden, en die daarbij minder dan 9liter diesel verbruikt (9x1,2€ voor een liter diesel is ook een 10-11€/100km).
houd er dan rekening mee dat een jongere ram een pak zuiniger is dan mijn oud monster. ge kunt niet goedkoper rijden dan zo een amerikaan op LPG als LV (een verbruik an 16liter LPG is normaal, da kost u dan iets van een 8€/100km of omgerekend in dieselprijs een verbruik van een 6liter)
Je kunt er niet omheen dat velen een O-kar als daily gebruiken ipv een 'regulier' voertuig.
Feit dat die beperkingen grotendeels opgeheven zijn maakt dat velen nu denken dat ze helemaal vrij spel hebben.
Toch is dat niet zo want woon-werk en woon-school mag nog steeds niet. Velen weten dat niet, willen het niet weten of vegen er hun voeten aan.
dat niet, maar een heleboel mensen rijd nu dagelijks rond met een wrak van een auto (bv een gepensioneerde met een roeste oude rokende benz) op o-plaat zonder dat ze ooit naar de keuring gaan.
ze betalen geen biv, geen wegentax (buiten die 32€), geen onderhoud en amper verzekering. stuur die elke 3jaar naar de keuring, en ze zullen rap een jongere auto kopen (want dat wrak rijdend houden kost hen meer dan een jongere auto).
ik begin ook regelmatig o-platen te zien tijdens de spits op grote wegen (E40, brusselse ring, antwerpse ring/singel...)
Alez zen het is weer de oude rokende benz geweest.
Een golfje 2 zo als dat van u doempt minstens even hard hé
Wat je dus nu gaat krijgen (en wat altijd bij alles zo is), is dat een klein groepje profiteurs het verkloot voor de meerderheid die zich wel aan de regels houdt
Wat je dus nu gaat krijgen (en wat altijd bij alles zo is), is dat een klein groepje profiteurs het verkloot voor de meerderheid die zich wel aan de regels houdt
Das inderdaad echt spijtig dat de echte liefhebbers uiteindelijk de dupe worden..
Alez zen het is weer de oude rokende benz geweest.
Een golfje 2 zo als dat van u doempt minstens even hard hé
ja, maar ik zie daar geen gepensioneerden mee rijden. die willen enkel een benz.
de mijne is ook nog steeds dagelijks gekeurd hé, niks o-plaat op dat ding. ik gebruik die daily, dus wordt ook zo gekeurd. toen die geen oldtimer was, betaalde ik ook gewoon wegentax. heb die niet als oldtimer gekocht
ja, maar ik zie daar geen gepensioneerden mee rijden. die willen enkel een benz.
de mijne is ook nog steeds dagelijks gekeurd hé, niks o-plaat op dat ding. ik gebruik die daily, dus wordt ook zo gekeurd. toen die geen oldtimer was, betaalde ik ook gewoon wegentax. heb die niet als oldtimer gekocht
Ik heb geen enkel probleem met een 3-jaarlijkse beperkte oldtimerkeuring zodat men geen auto's op de baan heeft die elk moment kunnen knakken bij wijze van spreken. Er zou ook gerust een beperking mogen zijn op aantal kilometers op O-plaat maar daar zouden sommigen spijtig genoeg ook wel raad mee weten. Ik zag vroeger ook wel eens O-platen staan op bedrijfsparkings hier in de buurt, nu niet meer eigenlijk, zou met controle te maken kunnen hebben.
Ik heb geen enkel probleem met een 3-jaarlijkse beperkte oldtimerkeuring zodat men geen auto's op de baan heeft die elk moment kunnen knakken bij wijze van spreken.
Als de controle fair is, dan is dat voor mij geen probleem. Als ze beginnen neuten zoals bij dagelijkse auto's, is de goesting er snel af..
Alez zen het is weer de oude rokende benz geweest.
Een golfje 2 zo als dat van u doempt minstens even hard hé
Onlangs nog een gepensioneerde met een 200D zien rijden, op een nieuwe O-plaat. Wss nog eerste of 2de eigenaar die hem dan op O-platen gezet heeft. Nu, die kar zag er wel nog goed uit.
Anderzijds zijn er wel veel die hun 2de auto op O-platen zwieren, waar de vrouw dan bvb mee gaat gaan werken of zo. Zelfs in zoekertjes zie je nu erg vaak 'kan als oldtimer ingeschreven worden, dus erg goedkoop rijden!'..
En m'n oma heeft ook al een paar keer zitten zeggen dat ze haar XM op O-platen zou willen zetten eens die oldtimer is.. "dan moet ze niet meer naar de keuring" Zal haar vlug eens zeggen dat ze toch nog naar de keuring zal moeten gaan met een O-plaat + dat ze rond de €60 voor dat roze formulier + nieuwe platen zal moeten betalen, meer dan eens naar de keuring te gaan..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment