Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bwa, moet nog ergens fotos hebben van men capri waar het hele interieur achteraan is uitgesloopt en waar ik langs de koffer een 10tal oude ethernit golfplaten naar binnen had geduwd.
    of waarbij de hele koffer vol afvalhout zat. toen ik men dodge nog niet had, was de capri het werkpaard thuis (aanhangers sleuren, koffer vol kolenzakken,...).

    dat is ook maar een auto hoor, ook al kost die 20keer meer dan de golf. de dodge koste het meeste van allemaal, en diene heeft gewerkt hoor. heb nog papierkes liggen van het containerpark waar men dodge over de 4ton zat (leeggewicht is 2465kg, dus was aardig geladen)
    Last edited by ; 04/08/2015, 22:47.

    Comment


    • Moet je voor een oldtimerkeuring ook een bewijs voorleggen dat hij verzekerd is, of volstaat de verzekering van de auto waar je de platen van gebruikt?

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Je moet alle documenten bij hebben van het voertuig waarvan je de platen gebruikt tijdens de keuring

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
          Je moet alle documenten bij hebben van het voertuig waarvan je de platen gebruikt tijdens de keuring
          En natuurlijk ook alles van de oldtimer hè

          Comment


          • Beetje offtopic, maar te onnozel om er speciaal een nieuw topic over te maken:

            Ik heb zonet dit gelezen: http://www.autofans.be/nieuws/overhe...landse-keuring

            Wilt dit zeggen, dat als er een oldtimer uit Nederland gekocht word, die ook net een APK keuring heeft gehad door de verkoper in Nederland uitgevoerd, deze direct hier in Belgie ingeschreven kan worden zonder extra keuring? Vind dit nogal raar aangezien ze in Nederland anders keuren.

            Comment


            • Het zal officieel misschien moeten kunnen, maar verwacht er niet teveel van.
              Zonder gelijkvormigheidsattest lukt alleen bij oldtimer.

              Comment


              • In Wallonië hebben ze blijkbaar al prijs, daar zou vanaf 1 januari de verkeersbelasting verschuldigd blijven totdat de auto 30 jaar oud is
                Kwestie van de begroting te doen kloppen...
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                Comment


                • Slecht nieuws voor mensen die een auto hebben met een zware motor die nog maar 25j is..

                  Comment


                  • vanaf januari zit ik toch save, dan wordt mijn auto 30 jaar
                    1986 Audi 90 2.2
                    1990 Audi 90 2.3 USA
                    1990 Audi coupé 2.3
                    1991 Audi 90 2.0
                    2002 Audi A4 1.9 TDI

                    Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                      vanaf januari zit ik toch save, dan wordt mijn auto 30 jaar
                      De mijne wordt 29 volgend jaar . No way dat ik hier nog zware taksen ga voor betalen ...

                      Comment


                      • Wat moet ik zeggen ... De 190D is binnen een half jaar 25 en de 200D binnen 1 jaar 25... We zullen nog 5 jaar extra tax moeten betalen... Zolang we die dagelijks gebruiken vind ik het ni zo erg, gewoon pech. Maar ik wou binnen een 3 a 4 jaar de 200D toch als oldie gaan gebruiken... Desnoods gaat die tegen dan een jaar of langer uit verkeer. We zullen nog zien...
                        Benzine
                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                        Diesel
                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                          Wat moet ik zeggen ... De 190D is binnen een half jaar 25 en de 200D binnen 1 jaar 25... We zullen nog 5 jaar extra tax moeten betalen... Zolang we die dagelijks gebruiken vind ik het ni zo erg, gewoon pech. Maar ik wou binnen een 3 a 4 jaar de 200D toch als oldie gaan gebruiken... Desnoods gaat die tegen dan een jaar of langer uit verkeer. We zullen nog zien...
                          Als die taksen gaan berekend worden zoals het nu voorligt, gaat me dat gewoon te veel kosten in vergelijking met de waarde van de wagen.
                          Ik ga geen 1500€ taks of meer betalen hé! Deze wordt ook niet gebruikt als daily.
                          Last edited by ; 21/10/2015, 11:27.

                          Comment


                          • 1500 euro ?
                            Net op tijd mn 300ce van 87 verkocht dan..

                            Comment


                            • Het gaat hier voorlopig toch over geruchten die enkel het Waals Gewest betreffen, dus nog niet over Vlaanderen.

                              Bovendien is de verkeersbelasting gekoppeld aan het statuut van oldtimer en die bepaling van leeftijd is een federale materie. Als je dan de berichten van de BFOV leest, is daar nog steeds niet beslist op welke datum de leeftijdsgrens van 25 jaar naar 30 jaar zal worden opgetrokken.

                              Slechts vanaf de wettelijke datum van het optrekken van de leeftijd voor een oldtimer van 25 jaar tot 30 jaar in werking zal zijn getreden, zullen er wijzigingen op het vlak van de verkeersbelasting mogelijk zijn. Op dit ogenblik is dus zelfs het Waals verhaal nonsens: zolang die 30 jaar niet vast staat kunnen ze de oldtimers niet zwaarder gaan belasten vanaf 1 januari 2016.

                              Er zal zeker iets veranderen, maar wat en wanneer juist, weet op dit ogenblik nog niemand en bovendien kan dit per regio nog eens verschillend geregeld worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                Het gaat hier voorlopig toch over geruchten die enkel het Waals Gewest betreffen, dus nog niet over Vlaanderen.

                                Bovendien is de verkeersbelasting gekoppeld aan het statuut van oldtimer en die bepaling van leeftijd is een federale materie. Als je dan de berichten van de BFOV leest, is daar nog steeds niet beslist op welke datum de leeftijdsgrens van 25 jaar naar 30 jaar zal worden opgetrokken.

                                Slechts vanaf de wettelijke datum van het optrekken van de leeftijd voor een oldtimer van 25 jaar tot 30 jaar in werking zal zijn getreden, zullen er wijzigingen op het vlak van de verkeersbelasting mogelijk zijn. Op dit ogenblik is dus zelfs het Waals verhaal nonsens: zolang die 30 jaar niet vast staat kunnen ze de oldtimers niet zwaarder gaan belasten vanaf 1 januari 2016.

                                Er zal zeker iets veranderen, maar wat en wanneer juist, weet op dit ogenblik nog niemand en bovendien kan dit per regio nog eens verschillend geregeld worden.
                                Bedankt voor de toelichting, van mij mag het dan worden ingevoerd vanaf september 2017 . Ik besef wel dat ze het gaan optrekken, het kan zo niet blijven duren hé.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                  Het gaat hier voorlopig toch over geruchten die enkel het Waals Gewest betreffen, dus nog niet over Vlaanderen.

                                  Bovendien is de verkeersbelasting gekoppeld aan het statuut van oldtimer en die bepaling van leeftijd is een federale materie. Als je dan de berichten van de BFOV leest, is daar nog steeds niet beslist op welke datum de leeftijdsgrens van 25 jaar naar 30 jaar zal worden opgetrokken.

                                  Slechts vanaf de wettelijke datum van het optrekken van de leeftijd voor een oldtimer van 25 jaar tot 30 jaar in werking zal zijn getreden, zullen er wijzigingen op het vlak van de verkeersbelasting mogelijk zijn. Op dit ogenblik is dus zelfs het Waals verhaal nonsens: zolang die 30 jaar niet vast staat kunnen ze de oldtimers niet zwaarder gaan belasten vanaf 1 januari 2016.

                                  Er zal zeker iets veranderen, maar wat en wanneer juist, weet op dit ogenblik nog niemand en bovendien kan dit per regio nog eens verschillend geregeld worden.
                                  Ik ben van plan om in volgend jaar mijn 90 op gewone platen te zetten als ik mijn studies voltooid heb. Dan heb ik een daily nodig. Zou de taks en vooral de BIV evenveel zijn als op o platen dan nog? met de nieuwe biv en taks, De Audi wordt volgend jaar 30jaar.
                                  1986 Audi 90 2.2
                                  1990 Audi 90 2.3 USA
                                  1990 Audi coupé 2.3
                                  1991 Audi 90 2.0
                                  2002 Audi A4 1.9 TDI

                                  Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                                    Ik ben van plan om in volgend jaar mijn 90 op gewone platen te zetten als ik mijn studies voltooid heb. Dan heb ik een daily nodig. Zou de taks en vooral de BIV evenveel zijn als op o platen dan nog? met de nieuwe biv en taks, De Audi wordt volgend jaar 30jaar.
                                    Als uw auto ver 30j is, zie ik geen probleem (qua taksen dan). Die kan nog zeker als daily rondbollen, wel elk jaar naar de keuring.
                                    Ik heb de mijne op O-plaat gezet omdat hij geen daily is. Controle laat ik elk jaar doen door mijn garage qua rijvaardigheid.
                                    Als ik nu plots wel taks zou moeten betalen, ga ik hem wegdoen. Weer tijd dan voor iets anders .

                                    Wel opletten: van oldtimer naar daily is een herkeuring - keuring voor verkoop dus (met inschrijving op dezelfde titularis, BIV moet je dan niet betalen).
                                    Last edited by ; 21/10/2015, 13:52.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                                      Ik ben van plan om in volgend jaar mijn 90 op gewone platen te zetten als ik mijn studies voltooid heb. Dan heb ik een daily nodig. Zou de taks en vooral de BIV evenveel zijn als op o platen dan nog? met de nieuwe biv en taks, De Audi wordt volgend jaar 30jaar.
                                      Als ze het huidige systeem behouden, waarbij O-plaat/dailyplaat geen verschil uitmaakt voor taks/BIV, zit je safe.

                                      Een van de opties voor de toekomst is evenwel dat de voordelen van een oldtimer strikt beperkt blijven voor oldtimergebruik en dus verbonden aan een O-plaat. In dat geval zou je voor een daily plaat de 'gewone' BIV en jaarlijkse verkeersbelasting moeten betalen in plaats van het forfaitaire gunsttarief.
                                      Als je een oldtimer als dagelijks voertuig wil gebruiken, vervalt dan de reden om het gunsttarief toe te kennen.

                                      Maar ook hier dezelfde opmerking, niks is reeds definitief beslist, dus het kan nog alle kanten op.

                                      Maar, als de Audi al op uw naam zou ingeschreven zijn, betreft het een herinschrijving en in dat geval is er door U geen BIV verschuldigd.

                                      @Patatke : als die vroeger al een keuring voor verkoop onderging voor de inschrijving onder O-plaat, volstaat toch de volledige periodieke keuring + (her)inschrijvingsaanvraag?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                        Als ze het huidige systeem behouden, waarbij O-plaat/dailyplaat geen verschil uitmaakt voor taks/BIV, zit je safe.

                                        Een van de opties voor de toekomst is evenwel dat de voordelen van een oldtimer strikt beperkt blijven voor oldtimergebruik en dus verbonden aan een O-plaat. In dat geval zou je voor een daily plaat de 'gewone' BIV en jaarlijkse verkeersbelasting moeten betalen in plaats van het forfaitaire gunsttarief.
                                        Als je een oldtimer als dagelijks voertuig wil gebruiken, vervalt dan de reden om het gunsttarief toe te kennen.

                                        Maar ook hier dezelfde opmerking, niks is reeds definitief beslist, dus het kan nog alle kanten op.

                                        Maar, als de Audi al op uw naam zou ingeschreven zijn, betreft het een herinschrijving en in dat geval is er door U geen BIV verschuldigd.

                                        @Patatke : als die vroeger al een keuring voor verkoop onderging voor de inschrijving onder O-plaat, volstaat toch de volledige periodieke keuring + (her)inschrijvingsaanvraag?
                                        Klopt wat je hier zegt, een daily-plaat zou dan ongunstiger kunnen uitdraaien wat taksen betreft voor oudere wagens. En die hebben bijna allemaal hogere CO2 en CC.
                                        Als je verandert van plaat (aanvraag nieuwe plaat), moet je altijd een keuring voor verkoop doen. Een beetje raar vond ik ook toen ik van Daily naar O-plaat ging. Maar zo werkt het systeem.

                                        Comment


                                        • Nog snel in december op O platen zetten, dat ga ik doen denk ik.
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                          Comment

                                          Working...
                                          X