Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vlaanderen = Vlaams decreet => nieuwe regels van groene fiscaliteit treden in werking voor voertuigen ingeschreven na 1/1/2016 + oldtimer = wat volgens KB 15 maart '68 oldtimer is (25 jaar).

    Actueel:
    - alles voor 1/1/2016 ingeschreven => oude vkb blijft toegepast, dus vanaf 25j forfaitaire belasting
    - oldtimer KB '68 is nog altijd 25 jaar => zelfs bij inschrijving na 1/1/2016 van auto tussen 25-30 j => forfaitair tarief

    Toekomst:
    - KB '68 zal oldie 30 jaar worden
    - zonder overgang => alles tussen 25j en 30j zal vanaf aanpassing KB '68 normale belasting betalen (indien ingeschreven na 1/1/2016)

    Comment


    • Daarom dat ik m'n E30 (die van '90 is dus sinds afgelopen zomer oldie en op O-platen) niet meer wil herinschrijven.. Had 'm gekocht toen ie 21 was, dus nog een 4-tal jaar taks betaald. Nu vind'k het spijtig dat ie op O-platen staat, maar geen zin om terug taksen te betalen (voor de weinige km's dat ik ermee doe) indien ik 'm opnieuw op gewone platen zou inschrijven. Aangezien het voor 2018 naar 30 jaar wordt opgetrokken, zou ik dus weer ten minste 2 jaar volle pot moeten betalen (en zelfs meer dan hetgeen ik vroeger als non-oldtimer betaalde, met die nieuwe co2 taksen).

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri

        er staat NERGENS dat die oldtimers van voor 2016 in het oude statuut van 35€ zouden blijven. en dan ook nergens, heb me rot gezocht. die vergroening van fiscaliteit met de uitzondering van wagens die voor 2016 waren ingeschreven staat volledig los van het invoeren van 30jaar voor oldtimers.
        Art. 2.2.4.0.1.§ 2/1. Voor de personenauto's, de auto's voor dubbel gebruik en de minibussen die na 31 december 2015 worden ingeschreven in het repertorium van het Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid wordt de belasting berekend, op basis van de tabel, vermeld in paragraaf 2, met in achtneming van volgende elementen:

        ....vergroende fiscaliteit

        Art. 2.2.4.0.9. De belasting voor de personenauto's, de auto's voor dubbel gebruik en de minibussen, vermeld in artikel 2.2.4.0.1, § 2/1, wordt berekend op basis van de bepalingen van dit hoofdstuk zoals deze van toepassing waren vóór 1 januari 2016, meer bepaald wat betreft de tarieven, vermeld in deze afdeling (*), de verminderingen, vermeld in afdeling 5, en de vrijstellingen, vermeld in afdeling 6.

        (*)Afdeling 4. Tarieven Art.2.2.4.0.2 § 1. In afwijking van artikel 2.2.4.0.1 bedraagt de belasting 31,61 euro voor:
        1° de personenauto's, de auto's voor dubbel gebruik, de minibussen en de motorfietsen die bij het ontstaan van de belastingplicht sedert meer dan vijfentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;


        Het forfaitair tarief van oldtimer van 25 jaar valt onder de afdeling van het hoofdstuk die van toepassing wordt verklaard op de berekening van de verkeersbelasting voor voertuigen ingeschreven vóór 1/1/2016 => dus zelfs al wordt de leeftijd voor oldtimer opgetrokken tot 30 jaar, blijft voor reeds ingeschreven voertuigen het oude tarief van toepassing en dus ook de bepaling die het forfait voor auto's die meer dan 25 jaar zijn ingeschreven vroeger vastgelegd heeft op een (te indexeren) 31,61 euro.

        Comment


        • Wat dat betreft zit het dan precies wel goed, maar wat met een keuring? Oldtimers moeten nooit meer naar de keuring, maar dat ging ook veranderen naar 1x om de 3 jaar. Zou dat dan ook met terugwerkende kracht zijn naar vóór 2016?
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            Wat dat betreft zit het dan precies wel goed, maar wat met een keuring? Oldtimers moeten nooit meer naar de keuring, maar dat ging ook veranderen naar 1x om de 3 jaar. Zou dat dan ook met terugwerkende kracht zijn naar vóór 2016?
            Het is te hopen dat oldtimers ook om de zoveel jaar (van mij mag dit elk jaar zijn) naar de keuring moeten, zo wordt het kaf van het koren gescheiden.
            Er zullen er zijn die dit niet graag horen ,maar dat zijn dan diegenen die een auto hebben die niet in orde is.
            Z4 M40i

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
              ik kan beter. ik haast me op vrijdag avond naar huis na het werk om mijn escort te keuren.
              snel de escort in en ff gaan tanken. aan het tankstation zie ik dat elk wiel maar met 2 bouten vastzit (eentje zelf met 1). ik had aan de remmen gewerkt en de wielen 'tijdelijk' erop gezet. dus weer naar huis en vast getrokken met 4 bouten.
              vertrek weer uit mijn straat en bij het volgende kruispunt gaat de rempedaal tegen de grond en heb ik niks remkracht meer. bij een 2de keer indrukken remt die een beetje.... hmm wat te doen. terug naar huis en andere keer gaan, of toch gaan keuren zodat ik weet wat er nog allemaal scheelt.

              dus ik naar de keuring. ik heb de auto quasi van een lege kas opgebouwd. originele vastgelopen 1.3motor met automaat eruit, 1.3GT met 4bak erin. koplampen ingestoken en NIET afgesteld, motorblok stond al +10jaar stil, ingelegd en NIET afgesteld.
              mistlicht werkte niet, tenzij je er buiten een klop op gas. bandenmaat verkeerd want had men capriwielen er snel op gelegd.

              die keurders hebben daar 15min zitten praten tegen mij dat ze ook wel zoiets zouden willen vinden in een schuur. chassisnr, brandblusser, gevaarsdriehoek werden niet gecontrolleerd.
              dan op de put, kerel draaid 360? rond met zijn lamp op de auto schijnend en klopt dan 2x op de bodem met zijn hand zodat diegene achter het stuur kan doorrijden. niks gecontrolleerd dus van banden, remmen, remleidingen, lagers.... ook de ophangingstest werd overgeslagen.
              de kerel binnenin had ondertussen al eens naar de asbak enzo gekeken en ik had die de lichten niet zien testen. ik zeg nog domweg: "het mistlicht werkte toch he, want het durft soms haperen".
              schiet diene kerel wakker: "ohja, moet de lichten nog testen"
              . mistlicht werkte dus niet ... ikke naar achter, klop erop en t schiet ingang. zegt de keurder tegen mij: "ohja, ge gaat gij daar toch niet mee in de mist rijden he".
              dan zie ik de auto vertrekken naar de remtestbank, halverwege het keuringsstation hoor ik de handrem opgaan, achterwielen schuiven, deur gaat open en keurder zegt:"rijd maar buiten!".
              ik vraag of die de remmen niet moet testen en die antwoord doodleuk: "heb ik net getest, auto stopt dus t is in orde".
              CO werd ook niet getest alsook de afregeling van de koplampen werdt overgeslagen. resultaat: een mooi groen keuringsblad zonder enige opmerking op.

              en dan met veel schrik naar huis gereden en de auto verder afgewerkt.
              Is inderdaad altijd een lachertje die keuring, mijne gekeurd als oldtimer eind 2014, toen het zogezegd al strenger geworden is voor oldtimers, banden 16 jaar oud en duidelijk zichtbare scheuren in de flanken, geen enkele opmerking daarover.Heb die banden uiteraard snel vervangen.
              Met gewone personenauto hetzelfde, banden met scheurtjes, ditmaal niet door ouderdom maar door hitte en droogte in het zuiden te rijden, wederom geen opmerking op het keuringsbewijs te vinden.
              Voor veel oldtimers die nu als wrakken rondrijden zal er dus zeker niet veel veranderen als ze er op de keuring zo licht overgaan, men zal moeten rekenen op de goodwill van de eigenaars om hun voertuigen deftig te onderhouden, en bij een ongeval waarbij een duidelijk gebrek aan het voertuig de oorzaak was zal de verzekering zich terugtrekken net als bij dronken rijden.

              Comment


              • Ik vind de keuring niet een lachertje, eerder iets waar je veel geluk moet hebben. Verschil tussen centra A en B en keurder C en D is gewoon te groot om representatief te kunnen zijn. Ik heb al gehad dat ik een auto homologeer, 2 (!) weken erna terugga (auto heeft niet gereden ondertussen) en toch een afkeuring krijg + 3 extra opmerkingen.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • @fcapri : De Vlaamse regering gaat er van uit dat het voor iedereen duidelijk is dat de oude tarieven verder van toepassing blijven op AL de voor 1/1/2016 ingeschreven voertuigen. Het forfait oldtimer voor meer dan 25 jaar ingeschreven voertuigen is zo een oud tarief.

                  Wat de Vlaamse regering bedoelt met het ongemoeid laten van alle vóór 1/1/2016 ingeschreven voertuigen, blijkt uit de regeling voor de overgangscategorie (besteld 2015, eerst ingeschreven 2016) : voor de berekening van BIV/VKB moet de belasting berekend worden volgens de tarieven, verminderingen en vrijstellingen die vóór 1/1/2016 van toepassing waren.

                  Als dit geldt voor de 'overgangscategorie', moet hetzelfde gelden voor de normale categorie van voertuigen (alles wat reeds ingeschreven was vóór 1/1/2016).

                  In elk geval, in het berekeningsprogramma van VLABEL wordt uw inschrijvingsdatum DIV vóór 1/1/2016 gekoppeld aan de tarieven die 'bevroren' zijn op 31/12/2015 (met een speciale 'code' voor de overgangscategorie).

                  Zelfs als ze later nog die 25 jaar naar 30 jaar veranderen in Vlaanderen, zal de VLABELberekening voor ingeschreven auto's vóór 1/1/2016, nog gebeuren aan het tarief van art 2.2.4.0.9 zoals 'bevroren' op 31/12/2015 (31,61€ vanaf + 25 jaar).

                  In elk geval, als ze mijn oldie van 1990 (ingeschreven voor 1/1/2016) tegen de verwachte stijging naar 30 jaar in 2018, terug volle pot willen laten betalen, teken ik in voorkomend geval bezwaar aan en eis ik toepassing van de tarieven vóór 1/1/2016 (en dus forfait oldtimer voor meer dan 25 jaar ingeschreven voertuigen) ;-)

                  Comment


                  • Ik vraag meaf wat er nu eigenlijk gekomen is van de vergadering tussen BFOV en minister Galant.

                    Deze vergadering zou nog plaatsvinden in 2015, en dan zou er meer duidelijkheid komen, over de verschillende categorieën voertuigen, die BFOV zou willen voorstellen.

                    We zijn ondertussen februari, en er is nog niets meer bekend.

                    Nu ja, misschien ook weer opvatten als 'geen nieuws, goed nieuws,...'

                    Comment


                    • De BFOV kan beter geen slapende honden wakker maken, en slapen op het werk kunnen ministers als de beste.

                      Ik persoonlijk hoop dat alles blijft zoals het nu is als je vorig jaar hebt ingeschreven. Ik heb echt geen zin in die nummerplaat inleveren, auto enkele jaren te laten staan én op de koop om de 3j naar de controle te gaan, want dat is gewoon een lachertje zoals hier boven ook vermeld.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • We zien wel wat er zal gebeuren omstreeks 2018. Sorry voor de lange tekst die nu volgt (al is die nog kort in vergelijking met wat ik daily uitspuw).

                        Als het jullie een troost kan zijn : noch op het kabinet Turteldinges, noch in het Vlaams Parlement, noch bij de administratie is 1 keer over oldies gesproken bij de wijzigingen op het vlak van de Vlaamse fiscaliteit.
                        De minister heeft enkel een onderscheid willen invoeren tussen ALLE auto's ingeschreven vóór 1 januari 2016 en alles wat daarna wordt ingeschreven.

                        Voor de berekening van de belasting is aan de administratie dan opdracht gegeven alles vóór 1/1/2016 ingeschreven te belasten aan de OUDE TARIEVEN. In die oude tarieven betaalt elke auto meer dan 25 jaar ingeschreven, slechts een forfait (31,61€ te indexeren uit art. 2.2.4.0.9 Vlaamse Codex Fiscaliteit).

                        Zoals fcapri hierboven terecht opmerkt, moet je onderscheid maken tussen de fiscaliteit (Vlaanderen/Wallonië) en de federale materie (inschrijving O-plaat en technische keuring).

                        Zowel in Vlaanderen als Wallonië staat die fiscaliteit los van de nummerplaat. Zolang het niet verandert, geniet in Vlaanderen ELKE auto meer dan 25 jaar geleden ingeschreven van het verlaagd tarief. Spijtig voor onze Waalse vrienden, hebben ze daar op fiscaal vlak het verlaagd tarief beperkt naar ALLES wat meer dan 30 jaar moet ingeschreven zijn. Daar heb je dus nu toestanden dat zelfs auto's met O-plaat, die jonger zijn dan 30 jaar, toch terug de volle pot moeten betalen (zelfs al behouden die hun O-plaat).

                        Onder Europese druk moet België zijn regels voor de keuring aanpassen. In die teksten wordt een definitie gegeven van wat aanzien wordt als 'historische voertuigen'. Die moeten een leeftijd van 30 jaar hebben. Dus is de verwachting dat in de Belgische (federale) teksten met betrekking tot de inschrijving (O-plaat) en de keuring, de definitie van oldtimer zal gewijzigd worden naar alles wat meer dan 30 jaar is ingeschreven.
                        Als ze die verandering doen, zitten ze wel direct met een probleem van de reeds ingeschreven O-platers van tussen de 25 en de 30 jaar. Hoe ze dit moeten regelen, ligt nu met verschillende scenario's op de tafel.

                        Als federaal zijn teksten van inschrijving en keuring voor oldtimers wijzigt, verandert er in se nog steeds niks op fiscaal vlak in Vlaanderen. Je zou dan zelfs het omgekeerde effect als Wallonië kunnen verkrijgen. Als Vlaanderen stil blijft zitten, ga je dan pas een O-plaat kunnen krijgen vanaf 30 jaar, terwijl het fiscaal voordeel zou gelden voor elke auto meer dan 25 jaar geleden ingeschreven.

                        Maar daar zou ik mij niet teveel illusies over maken. Als de federale definitie voor een oldie op 30 jaar wordt gebracht, zal de Vlaamse fiscale tekst met 1 heel simpele ingreep kunnen aangepast worden. Het volstaat dan immers getal '25' in artikel 2.2.4.0.9 van de Vlaamse Code Fiscaliteit te veranderen in het getal '30'.

                        Over de gevolgen van dergelijke verandering verschillen fcapri en ik van mening. Als ik het juist heb, is er in zijn lezing van de teksten van de Vlaamse fiscaliteit geen uitzondering voor oldies en zullen - bij een optrekken van de leeftijd van oldies van 25 naar 30 jaar - in Vlaanderen alle oldies tussen de 25 en de 30 jaar direct terug de volle pot aan belastingen moeten betalen.

                        Volgens mijn lezing van de teksten moet je eerst nog een onderscheid maken tussen ALLE auto's ingeschreven voor 1/1/2016 en degenen die erna zijn ingeschreven. De oude tarieven blijven zonder onderscheid doorlopend van toepassing op alles vóór 1/1/2016 ingeschreven. En daardoor blijven ook alle auto's meer dan 25 jaar geleden voor het eerst ingeschreven, onder het oude tarief vallen (*)
                        Alles wat na 1/1/2016 is ingeschreven, zal bij die voormelde simpele wijziging, wel terug de volle pot betalen (tenzij bijkomende overgangsmaatregelen (**).

                        (*) met de huidige concrete Vlaamse tekst krijg je nog iets leukers : door uitdrukkelijk het oude tarief op te leggen voor auto's nog besteld eind 2015 en zelfs maar ingeschreven na 1/1/2016, zullen die karren over 25 jaar fiscaal al van het verlaagd tarief genieten volgens het artikel 2.2.4.0.9 zoals dat bestond vóór 1/1/2016 ;-)

                        (**) Als de minister consequent zou zijn, zouden ze hun theorie van 'het bestaand conctract' ook moeten toepassen op alle voertuigen die bij een wijziging reeds het verlaagd tarief genieten. En dan de bestaande inschrijvingen verder van het voordeel laten genieten. Vermits ze over oldies niet wakker liggen, denk ik echter niet dat ze dergelijke gunst nog gaan uitschrijven als ze naar 30 jaar gaan voor het verlaagd tarief.

                        Comment


                        • Dat van die in 2015 bestelde, maar pas in 2016 ingeschreven auto's, staat toch zelfs letterlijk in hun tekst? => op die 'overgangscategorie' wordt de belasting berekend aan de tarieven zoals die bestonden vóór 1/1/2016. Vóór 1/1/2016 was het tarief voor meer dan 25 jaar ingeschreven auto's, 31,61€. Dus als zo een auto tot 2040 bij dezelfde eigenaar blijft, zou die op basis van het toe te passen "tarief vóór 1/1/2016" in 2040 belastingvrij moeten worden. Zelfs als kan die auto tegen dan, geen oldtimer worden voor zijn 30 jaar.

                          Dat je moet opletten bij verandering van eigenaar, is nu toch ook al het geval in Vlaanderen? Als je uw vrouw haar 2001 Merc vandaag zou verkopen, betaalt de koper voor diezelfde auto ook direct het hogere nieuwe tarief.

                          Bij de letterlijke toepassing van de Wet volg ik uw redenering. Dan zie je het artikel van de belastingvrijstelling voor oldies , los van de in 2016 ingevoerde vergroende fiscailiteit. Maar als je de voorbereidende werken, de beleidsbrief en de 'overgangscategorie' erbij sleurt, was het niet verder doordachte uitgangspunt => alles van voor 2015 ingeschreven, moet onveranderd belast blijven aan de oude tarieven. Als ze dat (moeten) doortrekken, zal de 2001 Merc van uw vrouw in 2026 onder het oude tarief van belastingvrijstelling vanaf +25 jaar vallen.

                          Als ze bij de verandering van leeftijd voor belastingvrij rijden, dus de oldies tussen de 25 en de 30 jaar zonder onderscheid direct terug de volle pot willen laten betalen, bestaan er dus argumenten om dat aan te vechten (zeker voor wat betreft vóór 1/1/2016 ingeschreven auto's : doordat ze eind 2015 aangekochte auto's expliciet belastingvrij maken aan 25 jaar - door het oude tarief van toepassing te verklaren - ontstaat een niet te rechtvaardigen ongelijkheid ten opzichte van andere reeds in 2015 ingeschreven auto's, die op hun 25 jaar aan volle pot riskeren belast te worden).

                          Door bij de vergroende fiscaliteit niet expliciet aan oldies en de toekomstige wijzigingen daarvan gedacht hebben, toont ons bovenstaand geleuter al aan, dat er idd stof tot fiscale discussie bestaat :-))

                          Comment


                          • Klopt het ook dat je geen katalysator hoeft te hebben bij een auto van meer dan 15j, ook al had deze af fabriek één?
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Daar twijfel ik toch aan vermits dat euro 2 en bijna euro 3 overtijgen zijn.
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                              Comment


                              • Weet hier iemand dit:

                                Ik schrijf in maart 2016 een voertuig in op oldtimersplaat en in maart 2019 herschrijf ik hetzelfde voertuig in op een nieuwe combinatie oldtimersplaat en terug op dezelfde titularis.
                                Het voertuig is de eerste keer ingeschreven op 15/09/1988

                                Moet ik dan terug naar de autokeuring ?
                                Last edited by denewprof; 22/02/2016, 16:26.
                                Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

                                Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                                2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

                                Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                                1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

                                Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                                073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

                                www.vanityplates.be

                                Comment


                                • Volgens mij kan herinschrijving op dezelfde titularis zonder keuring en kan dit rechtstreeks via de verzekeringsagent, tenzij tegen 2019 één en ander wordt aangepast.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Volgens mij kan herinschrijving op dezelfde titularis zonder keuring en kan dit rechtstreeks via de verzekeringsagent, tenzij tegen 2019 één en ander wordt aangepast.
                                    Thanks al voor de info !
                                    Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

                                    Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                                    2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

                                    Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                                    1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

                                    Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                                    073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

                                    www.vanityplates.be

                                    Comment


                                    • Deze morgen, na een update van 2 remcilinders en 4 remblokken achteraan gemonteerd te hebben samen met een goeie expert in dit soort zaken, terug naar de autokeuring ...
                                      Nadat ik vertelde dat het voor een herkeuring was mocht ik direct meelopen naar de rem-test-bank ...
                                      Toen kreeg ik te horen dat mijn handrem maar aan één kant écht remde, vroeg ik aan de controleur of dit vermeld stond op het keuringsbewijs van pakweg 7 weken geleden ?
                                      Nee dus ...
                                      Zonder verpinken liet hij de auto stuurloos achter nog draaiende met de achterwielen op de rem-test-bank.
                                      Ik stond erbij en keek ernaar, terwijl hij de deur van de verantwoordelijke binnenstapte.
                                      Nu heeft hij daar zéker 3 of 4 minuten binnengeweest en toen hij buitenkwam deed hij mij teken dat ikzelf mocht verder-rijden tot het einde waar men de lichten controleerde ...
                                      Daar aangekomen mocht ik nog verder rijden met de boodschap dat het in orde was !
                                      Oef ...

                                      Dan een héél ander verhaal: de verzekering ...
                                      Want nu moest ik een stempel hebben van mijn ING-kantoor waar ik al met 4 auto's verzekeringen lopen heb.
                                      Dat was maar om 14u open dus ik bellen naar de zetel van mijn bank.
                                      Daar kreeg ik doodleuk te horen dat ING géén old-timers noch moto's wil verzekeren !!!!

                                      Ik wist niet wat ik hoorde, haakte in en belde nogmaals om dot een tweede keer te horen maar dan van een andere medewerker en idd het blijkt zo te zijn.
                                      Ik ben om 14:30 naar mijn ING-kantoor om daar hetzelfde te horen !

                                      Maar 't was rap geklonken, ik iets verder naar het KBC-kantoor waar ze mij met open armen ontvangen hebben.
                                      Let wel: KBC-verzekeringskantoor alleen, dus géén bankkantoor van de KBC.

                                      Nu moest ik wel nog een voertuig meenemen naar daar om mijn oldtimer te kunnen laten verzekeren.
                                      Ik heb daar natuurlijk géén seconde aan getwijfeld !

                                      Ik heb wel een mail gestuurd naar de NN-Group van de ING-Group om hen proficiat te wensen met hun bijna 1 miljoen klanten maar met daarbij dat ik moeilijk kon geloven dat er geen enkele klant tussenzit die noch een moto noch een oldtimer heeft !

                                      Moeilijk te geloven !!
                                      Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

                                      Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                                      2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

                                      Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                                      1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

                                      Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                                      073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

                                      www.vanityplates.be

                                      Comment


                                      • Bastardos!
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                          Bastardos!
                                          Idd en ik dacht dat na BBL, ING zo'n bank was ?
                                          Verkeerde opinie ?
                                          Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

                                          Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                                          2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

                                          Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                                          1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

                                          Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                                          073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

                                          www.vanityplates.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X