Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    Niet iets om trots op te zijn

Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk
    Nee? Voor 500 km per jaar te rijden tegen gemiddeld 50 km/u op kleine kurkdroge baantjes zie ik er niet snel iets slecht mee aflopen... der zijn ergere dingen in de wereld.

Ik zal niet zeggen dat ik er trots op ben, maar qua originaliteit van de auto is het wel een meerwaarde
    Last edited by Tigra; 19/01/2017, 09:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Nee? Voor 500 km per jaar te rijden tegen gemiddeld 50 km/u op kleine kurkdroge baantjes zie ik er niet snel iets slecht mee aflopen... der zijn ergere dingen in de wereld.

Ik zal niet zeggen dat ik er trots op ben, maar qua originaliteit van de auto is het wel een meerwaarde
      Aan mij kan je niet tippen, vorige maand een '69 Pontiac Custom S (maar één jaar gemaakt!) gekocht die volledig origineel was, ook met nog de originele banden
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten

Aan mij kan je niet tippen, vorige maand een '69 Pontiac Custom S (maar één jaar gemaakt!) gekocht die volledig origineel was, ook met nog de originele banden
        en kan je daar nog mee rijden ook of zijn ze vierkant?

Comment

en kan je daar nog mee rijden ook of zijn ze vierkant?
          Haha ze waren nog mooi rond! Zo glad als ijs blijkbaar
          Ze zijn wel vervangen (en nog een hoop andere dingen) zodat hij terug rijdbaar is.
          De banden komen wel mee voor onder m'n driftkar
          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten

Geweldig !!!!
            Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

Mijn recentst gespotte Europese plaat =
            2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
            1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
            073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

www.vanityplates.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denewprof Bekijk Berichten

Geweldig !!!!
              Ja echt cool! met de HiPo 350 (relatief zeldzaam), in Mayfair Maize & zwart vinyl dak!!
              (ik wil wel een foto uploaden maar AF laat het niet toe )
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Ik Frankrijk kijken ze anders naar de oldtimerkeuring..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  euhm, kleinigheidje, banden van meer dan 6 jaar oud zou ik ECHT niet goed praten, onder geen enkele vorm.
                  das een slijtagemateriaal dat zelfs vergaat bij het stilstaan.....
                  Daar ben ik het niet met eens. Veel heeft te maken met hoe banden gestockeerd waren. Een band ouder dan 6 jaar is helemaal niet om weg te gooien.

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Qua originaliteit zeker. ik zou ze wel controleren op scheurtjes, beschadigd rubber en dergelijke.

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Daar ben ik het niet met eens. Veel heeft te maken met hoe banden gestockeerd waren. Een band ouder dan 6 jaar is helemaal niet om weg te gooien.
                      Na 11 jaren heb de originele banden van mijn Saab afgedankt, om over te gaan naar CrossClimates van Michelin.
                      De bandenboer vond het nog niet echt nodig (de wagen had nog geen 30.000km gereden, en heeft buiten de zomerritjes steeds in een donkere garage gestaan). Ik voel toch wel het verschil in comfort en rolgeluid...

Comment

• Cross climates zijn echt goed, wij hebben ze ook op de corolla. Zomer en winter goed zelfs in 20cm sneeuw.
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• De Crossclimates doen het inderdaad heel goed.
                          In de sneeuw, bij veel regen, maar ook op droog wegdek.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic
                            Deze staat al in mijn agenda :-).
                            Lijkt me Interessant.
                            Mazda MX-5 NA
                            Saab 9-3 TTID Aero

Comment

• Ga ws ook van de partij zijn, is er eigenlijk al terug nieuws?

Is het ontwerp van de Vlaamse regering al goedgekeurd?

Comment

• Ik dacht dat de verkeersbelasting gaat moeten betaald worden tot aan de leeftijd van 30j, ook voor reeds ingeschreven oldtimers?

Comment

• Is er iemand die vanavond aanwezig gaat zijn in Peer, en die erna wat info wil delen?

Ga er zelf spijtig genoeg niet geraken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                    Ik dacht dat de verkeersbelasting gaat moeten betaald worden tot aan de leeftijd van 30j, ook voor reeds ingeschreven oldtimers?
                                    Ik hoop het niet want dan gaan mijn plannen om een w124 te kopen (weer) opgeborgen moeten worden..
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Morgen weten we hopelijk meer. Maar ik heb al een aantal mensen gesproken die in de autosector zitten, die me dit vertelden.

Comment

• In het ontwerp van decreet staat bij mijn weten nog altijd een overgangregeling, die principiële goedkeuring kreeg van de Vlaamse regering:

1° punt 1° wordt vervangen als volgt:

“ 1° de voertuigen die bij het ontstaan van de belastingplicht sedert meer dan dertig jaar in het verkeer zijn gebracht;

” 2° er wordt een punt 1/1° ingevoegd dat luidt als volgt:

1/1 ° de voertuigen die voldoen aan een van de volgende voorwaarden:

a) in aanslagjaar 2017 sedert meer dan vijfentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;

b) in aanslagjaar 2018 sedert meer dan zesentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;

c) in aanslagjaar 2019 sedert meer dan zevenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;

d) in aanslagjaar 2020 sedert meer dan achtentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;

e) in aanslagjaar 2021 sedert meer dan negenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;”;

Dus: auto's die bij de inwerkingtreding van de nieuwe regels (gepland op 1 juli 2017) jonger dan 30 jaar zijn, zullen de normale verkeersbelasting betalen tot aan de leeftijd van 30 jaar.

Met een overgangsmaatregel voor auto's die op het ogenblik van de inwerkingtreding van de nieuwe regels reeds sedert meer dan 25 jaar zijn ingeschreven: die betalen verder het forfait tot ze fiscaal 30 jaar zijn.

O-plaat of niet heeft geen belang, uw auto moet ingeschreven staan op de geplande 1 juli 2017 en moet op dat ogenblik meer dan 25 jaar zijn.

Actueel heb ik nog nergens bevestigd gekregen dat men die overgangsmaatregel zou laten vallen (tenzij dit nog zou veranderen voor het publiceren van de veranderingen)

Comment

Working...
                                        X