Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Coc had ik ook niet bij mijn subaru wrx van 2002, is niet verplicht, 2x mee naar de keuring geweest en dan staat er op je keuringsbewijs 'Coc niet aanwezig' voor de rest niets.
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Hoe kunde nu CO uitstoot meten bij een oldtimer? Het meten op zich geen probleem, maar wat verwachten ze van die resultaten?
Soit, ik heb geen COC attest dus ze kunnen over al mijn aanpassingen niks zeggen.
Je kan elke oldtimer afstellen binnen de toegelaten grens van CO uitstoot.
Mijn Camaro had op de laatste keuring in maart een waarde van 0.17% max mag dit 4.5 %zijn!
Voorlopig is de oldtimerkeuring enkel een Vlaams verhaal, maar verwacht wordt dat Wallonië en Brussel snel volgen omdat een keuringsbewijs in heel België geldig is. 'Gebeurt dat niet, dan bestaat het risico op keuringstoerisme', stelt Beets. 'Wie de Vlaamse oldtimerkeuring wil ontwijken, kan dan in Wallonië of Brussel na een eenmalige keuring een keuringsattest krijgen dat in heel België onbeperkt geldig is in de tijd.'
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Mijn volgende oldtimerkeuring zal in Brussel plaatsvinden.
Dan ben je wel vergeten dat je enkele jaren heel wat gekregen hebt waar niets voor in de plaats moest: oldtimer bijna volledig mogen gebruiken.
Vroeger mocht je enkel overdag EN in een straal van 25 km OF naar een evenement mocht rijden. Nu spring je wanneer je wilt in je oldtimer.
Voertuigen van de lokale politie zijn voortaan vrijgesteld van technische controle, zo heeft de Vlaamse regering beslist. “Een slecht signaal naar de bevolking. Bovendien moeten die voertuigen vaak in moeilijke omstandigheden rijden en moeten ze technisch perfect in orde zijn. Die controle is dus zeker niet overbodig”, zeggen de vakbonden.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Geen wonder dat die vaak zelf in ongevallen betrokken zijn. Detailke : zone AMOW zit iets van een 100 meter van de technische keuring. Voor één keer een rechter met gezond verstand. Wat niet kan gezegd worden van de agenten die high speed achtervolgingen inzetten als ze weten met een ongekeurde kar rond te rijden...
Het leven van de oldtimereigenaar wordt binnenkort drastisch veranderd. De Vlaamse overheid heeft namelijk op 20 mei 2018 besloten dat de de *vrijstelling voor keuring* teniet wordt gedaan. Waardoor je ook met O-platen naar een periodieke keuring moet. Tijd voor wat duidelijkheid...
Er komt dus geen uitnodiging in je bus
Hoeveel gaan er zo niet rondrijden zonder dat ze van iets weten en dan opeens aan de kant gezet zijn omdat ze niet meer in orde zijn met de keuring...
Hoeveel gaan er zo niet rondrijden zonder dat ze van iets weten en dan opeens aan de kant gezet zijn omdat ze niet meer in orde zijn met de keuring...
Dat klopt niet volgens mij. Iedereen gaat een oproeping krijgen in principe : "Indien u geen oproeping voor keuring heeft ontvangen, kan u dit melden via www.mow-contact.be. Op die manier kan de oorzaak nagegaan worden, zodat u in de toekomst wel een oproeping kan ontvangen."
Comment