nee, maar belastingsvrij heeft wel met oldtimer te maken. als ze die leeftijd optrekken, zal ook de wegenbelasting mee gaan (dat geld zal de staat niet willen mislopen).
nu een auto van 26jaar die als o plaat staat, is vrij van keuring en zou dus van het oldtimerstatuut en belastingsvrij kunnen blijven genieten.
een liefhebber die zijn auto van 26jaar liever dagelijks keurt omdat hij weet dat de zijne in perfecte staat is, zou dan bij de eerstevolgende keuring zijn oldtimerstatuut verliezen. en waarschijnlijk weer tax betalen.
daarom stelde ik de vraag of iemand al iets meer wist? iemand met connecties ofzo? als het op 31dec verschijnt in het staatsblad is er niks meer tegen te beginnen.
daar klopt al iets niet. een oldtimer MOET fabrieksorigineel staan. dus die verbouwde gevallen mogen al helemaal niet. er zijn er daardoor ook velen die eerst keuren op O plaat en daarna ombouwen. ze moeten immers toch nooit meer naar de keuring. ik ben ook niet voor dit systeem. ben al jaren voorstander om een oldtimer elk jaar of elke 2jaar te keuren. al is het maar enkel de remtest. dit is toch één van de eerste dingen die sneuvelen door lange tijd stil te staan. niemand zal het merken aan de auto als 1 wiel totaal niet remt, of slepende remmen heeft (maar na paar 1000km zijn daar de remblokken wel weg). of verduurde remflexibels..
dan ook nog al die cowboys die zomaar een dikke motor leggen zonder remaanpassingen (vooral bij kevers gedaan, porsche blok erin maar wel de standaard trommelremmetjes. (0-100 in 3sec, 100-0 in x minuten).
ik ben ook geen heilig boontje hoor. ik ken genoeg van autos, maar ikzelf weet ook niet of men remmen het allemaal goed doen. ik kan wel op de brug gaan staan en alles controleren. maar vaak voor een meeting komt er een probleem voor. en dan wordt er kort beslist de andere oldtimer te nemen.
er is al jaren sprake van een jaarlijkse oldtimerkeuring in te voeren. hadden die geruchten er niet geweest, ik had allang met een V8 blok rond gereden in de capri
nu een auto van 26jaar die als o plaat staat, is vrij van keuring en zou dus van het oldtimerstatuut en belastingsvrij kunnen blijven genieten.
een liefhebber die zijn auto van 26jaar liever dagelijks keurt omdat hij weet dat de zijne in perfecte staat is, zou dan bij de eerstevolgende keuring zijn oldtimerstatuut verliezen. en waarschijnlijk weer tax betalen.
daarom stelde ik de vraag of iemand al iets meer wist? iemand met connecties ofzo? als het op 31dec verschijnt in het staatsblad is er niks meer tegen te beginnen.
Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider
Bekijk Berichten
dan ook nog al die cowboys die zomaar een dikke motor leggen zonder remaanpassingen (vooral bij kevers gedaan, porsche blok erin maar wel de standaard trommelremmetjes. (0-100 in 3sec, 100-0 in x minuten).
ik ben ook geen heilig boontje hoor. ik ken genoeg van autos, maar ikzelf weet ook niet of men remmen het allemaal goed doen. ik kan wel op de brug gaan staan en alles controleren. maar vaak voor een meeting komt er een probleem voor. en dan wordt er kort beslist de andere oldtimer te nemen.
er is al jaren sprake van een jaarlijkse oldtimerkeuring in te voeren. hadden die geruchten er niet geweest, ik had allang met een V8 blok rond gereden in de capri
Comment