Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • eigenlijk blijft het beste systeem dat alle statuten (oldtimer,LV) afgeschaft worden en er gewoon een taks afgerekend wordt op het gereden kms bij de autokeuring. Mensen die weinig rijden en dus weinig van de infrastructuur gebruikmaken en weinig vervuilen betalen meer,mensen die vaak rijden gaan veel betalen. Dit gaat autobezit niet afstraffen maar wel onnodig gebruik waardoor er minder vervuild wordt en er minder druk staat op de autoverkopen
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • En wat wil je dan doen aan het gesjoemel met de km-standen?
      Gps toestel in iedere wagen? Bye bye vrijheid.

      Comment


      • van mij zou de regel 't volgende mogen zijn: enkel weinig taks op je oldtimer/2e wagen als je een recentere 'daily' hebt waar je wel de volle pot taks op betaald, heb je enkel je oldtimer: gewoon taks zoals 't voorzien is....
        idem bij meerdere auto's: je betaalt de 'duurste' taks en de rest maar een fractie van de normale taks want je kan toch maar met 1 tegelijk rijden,
        zijn er 3 wagens in't gezin & maar 2 rijbewijzen: taks voor 2 aan volle pot, 3e is goedkoper
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
          En wat wil je dan doen aan het gesjoemel met de km-standen?
          Gps toestel in iedere wagen? Bye bye vrijheid.
          die gps dient niet om te weten of ge uw madamme takken aan het zetten zijt, en daarbij - zal voor mezelf spreken - acht ik me niet interessant genoeg om in het oog te houden

          ik doe met 2 auto's samen geen 13k, als in belgie het gemiddelde 17k per auto is, zou zo'n zwarte doos mij veel centen opleveren...laat maar komen
          kan me voorstellen dat mensen met 35k op jaarbasis meer met hun 'privacy' inzitten

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            schauvliege rekent de co² van auto's naar hun theoretisch getal

            http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...dhtml#reaction
            Ze plant niet echt maatregelen te nemen...eerst zien en dan geloven, met die 3.7miljard euro die nog gevonden moet worden, zullen we wel in de brokken delen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
              Ze plant niet echt maatregelen te nemen...eerst zien en dan geloven, met die 3.7miljard euro die nog gevonden moet worden, zullen we wel in de brokken delen...
              Is maar 0,4% van de CO² uitstoot van personenvervoer, dus da's te weinig om geld van te vragen

              Comment


              • Ik ben er toch ook niet gerust in, waar rook is is vuur.

                En geld is geld.

                Comment


                • Juist mijn belasting voor de 411 in de bus gehad ... Bij mij is het 34,90€
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • En ik heb er dit jaar nog geen 1000km mee gereden...
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                    Comment


                    • Dat ligt aan uw eigen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                        En ik heb er dit jaar nog geen 1000km mee gereden...
                        dat heb ik op 1mei alleen al gedaan naar het 1mai käfertreffen in Hannover

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                          Tja, mijn mini is ook zo gekeurd. Heeft 12" velgen en dito schijfremmen. Lijkt me dus niet onveiliger geworden te zijn.
                          Voor de oldtimerkeuring trommels er onder en 10", achteraf terug omgebouwd....

                          Driejaarlijkse keuring zou nog meevallen, als ik dat ene keer in 3 jaar moet ombouwen, cava... of een keuring zoeken waar ze dat niet weten of het zich niet aantrekken (Moeskroen?).

                          kan mij iemand bevestigen of MOESKROEN inderdaad soepeler is dan elders ????
                          kzit binnenkort ook met een zeeeer delicaat geval die moet gekeurd worden als oldtimer en dacht ook naar moeskroen te gaan met de hoop daar niet te veel problemen te krijgen op de keuring

                          Comment


                          • 411 staat al stil van juni met benzine lek , geen tijd en ook nog geen tijd voor gemaakt ...
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                            Comment


                            • Waarschijnlijk een idiote vraag, maar toch : maken oldtimers geen deel uit van het Erfgoed? Zoals beschermde gebouwen, musea e.d.? Of zijn het enkel de oldtimers die IN een museum staan die erfgoed zijn?...

                              Comment


                              • Ik vind dat géén idiote vraag. Ik vermoed dat de rijdende exemplaren, en zelfs de museumstukken, daar niet toe horen. Maar het is wel eens iets om over na te denken begot!
                                Wat ik bvb wel een goed idee zou vinden voor onze oldtimers, is het volgende:

                                Allemaal op O-plaat, maar wel met een paar veranderingen: 25 km regel vervalt, woon-werkverkeer toegelaten, maar wel een maximum van 5000km/jaar en verplicht elk jaar naar de keuring voor een éénvoudige O-keuring. En natuurlijk maar 30euro taks etc....
                                www.opelklassiek.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                  waarom komen die niet buiten? Ik probeer altijd met mijne '53 kever te rijden als het droog weer is (behalve naar de grotere steden of plaatsen waar ik weet dat ik problemen ga hebben mijn met mijn verlaging )
                                  Het is toch pure fun om te kunnen rondrijden met je oldtimer ipv hem in je garage te laten staan? (of het moest een speciaal model zijn van + 50.000euro die als investering is aangekocht natuurlijk )

                                  die leeftijd al dan niet optrekken komt er waarschijnlijk omdat we nu op het moment zijn dat de 'betere' wagens zoals Mercedessen en Golfkes etc van +25 jaar nog perfect meekunnen en waarvan misbruikt gemaakt wordt door 'bepaalde mensen' om zeer goedkoop en vooral zonder keuring dagelijks te kunnen rijden met een O-plaat...

                                  dat ze eerst strengere controle doen op de 'O-plaatrijders' die dagelijks woon-werkverkeer doen etc, want zij verpesten het voor de echte liefhebber!

                                  ik snap ook het 'nut' van een O-plaat niet echt, de taks is hetzelfde en verzekering is +-25euro meer per jaar, enkel moet je elk jaar even naar de keuring gaan maar daartegenover staat dan wel dat je altijd en overal naartoe kan en vooral mag rijden zonder je zorgen te maken dat je over die 25km rijdt of dat je je moet haasten omdat het al begint te schemeren
                                  Hier is het verschil bij de verzekering véél groter hoor. Ongeveer 150 euro / wagen... KBC...
                                  www.opelklassiek.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                    Ik vind dat géén idiote vraag. Ik vermoed dat de rijdende exemplaren, en zelfs de museumstukken, daar niet toe horen. Maar het is wel eens iets om over na te denken begot!
                                    Wat ik bvb wel een goed idee zou vinden voor onze oldtimers, is het volgende:

                                    Allemaal op O-plaat, maar wel met een paar veranderingen: 25 km regel vervalt, woon-werkverkeer toegelaten, maar wel een maximum van 5000km/jaar en verplicht elk jaar naar de keuring voor een éénvoudige O-keuring. En natuurlijk maar 30euro taks etc....
                                    Dat is goed voor een oldie genre Kadett, Fiat 126, of andere oldies die minder geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Maar voor een Golf 2 (of zelfs Mk1), E30, W201 of W124 is het belachelijk dat je dan maar 5k km per jaar mag doen.


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    eigenlijk blijft het beste systeem dat alle statuten (oldtimer,LV) afgeschaft worden en er gewoon een taks afgerekend wordt op het gereden kms bij de autokeuring. Mensen die weinig rijden en dus weinig van de infrastructuur gebruikmaken en weinig vervuilen betalen meer,mensen die vaak rijden gaan veel betalen. Dit gaat autobezit niet afstraffen maar wel onnodig gebruik waardoor er minder vervuild wordt en er minder druk staat op de autoverkopen
                                    Idd, maar dan ipv aan de keuring met km-stand, gewoon aan de pomp. Denk dat er velen spontaan minder snel de auto gaan nemen.

                                    Ben dat gezever over 'nieuwe auto's zijn beter voor het milieu' ook kotsbeu aan het worden. Auto's zijn echt wegwerp dingen aan het worden, zoals gsm's tegenwoordig. Vroeger werden die gebouwd om een leven lang mee te gaan (zie naar de W124), nu als je geluk hebt en geen elektronica problemen hebt misschien 10 jaar max. Het is veel beter voor het milieu om met een oude auto te blijven rijden, ipv een nieuwe te gaan maken. Er worden toch veel te veel auto's gebouwd? Akkoord, de ene auto is de andere niet en is sneller versleten, maar een auto kopen omdat het 'het nieuwste model' is, is belachelijk (sommigen herinneren zich wellicht nog het lachwekkende verhaal van madam Audi A5). Net zoals elke keer een nieuwe iPhone of Macbook kopen als er een nieuwe uitkomt terwijl de jouwe nog verre van versleten is, belachelijk is, imo.

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • vind het erg om zeggen, maar de w124 en w201 liggen aan die basis dat het statuut verandert wordt
                                      die bakken van 87 zijn ondertussen volop te vinden met alle hedendaagse hebbedingen die een neiuwere auto aantrekkelijk maken...en tegen een laag verbruik - als diesel (zelfs als benzine)

                                      Comment


                                      • Weet ik, maar dat ze dan gewoon wat strenger gaan controleren op O-plaat misbruikers. En je betaald nog genoeg accijnzen aan de pomp..

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • allemaal O-plaat vind ik erover. vele willen dat misschien niet eens.

                                          bv mijn dodge, ik rijd daar nu niet echt overdreven veel mee, misschien 1500 a 2000km. die staat gewoon op dagelijkse platen. nu wist ik 6jaar nog niet dat lichte vracht zowieso nooit belastingsvrij werd, maar dat boeide mij dus ook niet. ik had een pickup nodig, en of die nu 24jaar, 35 jaar of 50jaar was, dat intresseerd mij niet.voor die weinige km's dat ik ermee rijd, hoef ik geen luxe. t is een werkpaard. wel een voordeel dat ik er oldtimermeetings mee kan doen. is eens iets anders dan de zoveels kever, golf, kadet...

                                          men daily is een golf mk2 diesel, heb die al sinds die 22jaar was en betaal sindsdien gewoon wegenbelasting. ik heb op 2jaar tijd 50 000km gereden. ik hoef dat nie dat ik volgend jaar ineens MAAR 5000km mag doen.

                                          dat die belastingsvrij worden na 25jaar, dat is een pluspunt. gaan er echt zoveel mensen een oldtimer nemen om die 300€ tax te omzeilen? je gaat op een jaar tijd zowieso meer kosten hebben aan die oude wagen, dan je ooit kan besparen.

                                          ik heb jaren met firmawagens gereden en heb niet anders dan miserie gehad met al die electronica (electrische sloten, airco's, cruise controls, ....). nu heb ik eindelijk een auto waar die dingen nooit in kapot gaan want ... ze zitten der niet in .

                                          val ik in panne, dan is er 80% kans dat ik die zelf weer rijdend krijg, of iemand kan bellen om snel te fixen. een nieuwe auto is direct garage en uitlezen. bij een oude wagen weet je nog wat rijden is, je moet zelf nog werken. een nieuwe wagen rijd uit zichzelf en je hebt geen gevoel meer met de weg

                                          Comment

                                          Working...
                                          X