Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zoals hier al gezegt is een bedrijfs wagen kan ook bezien worden als 1ste wagen.
Persoonlijk vin ik als iemand goedkoop met een oldtimer wil rijden voor zijn hobby zoals wij dan moet je ook een jongere wagen op uw naam hebben waar je belastingen op betaald. <= ik zal het anders zeggen.
heb je enkel de oldtimer om u te transporteren en is dat uw dagelijks vervoer betaal er dan ook voor.
heb je een 2de dagelijkse wagen waar je de volle pot op betaald, heb je een firmaslet. dan hoef je niet de volle port te betalen op de oltimer.
geniet je van de fietsvergoeding omdat je elke dag met de fiets rijd naar het werk rijd. of een abonnement voor het openbaar vervoer. mag ook gelden als er een mabier is om dat te controleren.
en van mijn part mag er zelfs een iets hoger rax gelden als je uw oldtimer niet op o platen staat en dus altijd mag rijden als wel dat hij wel op o platen staat en zeer beperkt bent in uw laten en doen
ik hoop dat het nu duidelijker is
En vroeger ging ik met de moto naar mijn werk, telt dat dan ook in jouw redenering ? Volle pot voor de moto en oldtimertarief voor den oldtimer ?
Heb jaren enkel een motorfiets gehad en een oldtimer (de Fiat die ik hier onlangs te koop had), ik ging ook effectief iedere dag gaan werken met de motorfiets, winters / zomers maar dat komt dan bij velen ook weer ongeloofwaardig over.
Mijn gedacht is dat je geen voorwaarden moet stellen voor een goedkoper tarief, de O-plaat is gebonden aan voorwaarden en bij overtreding van die voorwaarden volgen sancties (boete, inbeslagnamen nr-plaat, ...).
In de meest recente editie van BFOV staat t'één en t'ander geschreven over " NIEUW OLDTIMERSTATUUT ", de bepalingen en modaliteiten, en men stelt dat het nieuwe statuut er wel degelijk zit aan te komen.
Op 12.09.12 werd het project aanvaard door de CAIN binnen de FOD Mobiliteit en Vervoer , het is enkel wachten op de publicatie in het Staatsblad en de datum van inwerkingtreding.
Voor de vuist weg zie ik dat alle voertuigen op 25j het statuut oldtimer kunnen krijgen, ook die militaire die nu 30j moeten zijn, de mogelijkheid om in te schrijven als oldtimer of gewone inschrijving blijft behouden, voor oldtimers komen er 3 categoriën met elk wat aparte bepalingen inzake gebruik en verplichtingen. Nog wat over de manier van keuren en de te controleren punten en de mogelijkheid om een sleepgewicht toe te kennen, zij het dan op verschillende manieren.
Over belastingen geen letter.
Ik vind het vooral goed dat de mijne nog oldtimer kan worden... (lage taks is een pluspuntje, is er meer budget voor evt opknapwerken )
@ benzfreak , goed lezen éh als uw voertuig aan de technische voorwaarden voldoet , anders krijgt ge een "XO" plak.
Woehaa!!! Dus mijn Mercedes W124 300D turbo wordt gewoon oldtimer in april, en met jaarlijkse keuring (= gewone inschrijving) mag ik onbeperkt rijden aan lage taks!!
De O-platers gaan wel om de 3 jaar een volledige keuring moeten ondergaan, da's wel minder voor de omgebouwde oudjes.
Woehaa!!! Dus mijn Mercedes W124 300D turbo wordt gewoon oldtimer in april, en met jaarlijkse keuring (= gewone inschrijving) mag ik onbeperkt rijden aan lage taks!!
Hoe is de regeling eigenlijk als je een Duitse wagen invoert die 25jaar is.Is die dan dadelijk oldtimer in Belgie na gelijkvormigheidsprocedure en inschrijving?
Hoe is de regeling eigenlijk als je een Duitse wagen invoert die 25jaar is.Is die dan dadelijk oldtimer in Belgie na gelijkvormigheidsprocedure en inschrijving?
vraag ik mij ook af.
vroeger kon je die op de keuring voorrijden voor O-plaat MET de duitse papieren gewoon. dus niks gelijkvormigheidsprocedure.
ik heb nu ook een capri staan uit NL die ik ging inschrijven met de nederlandse papieren.
als ze dat nu ineens gaan veranderen, mogen er vele gaan belgische papieren aanvragen...
Als er niet aan de oldtimertaks geraakt wordt voor auto's vanaf 25 jaar die op gewone platen rondrijden, ben ik ook voor. Nog 2 jaar op de tanden bijten en m'n IS is ook oldtimer.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Momenteel wordt er nog aan een regeling gewerkt om de customs (hotrods, top chop e.d.) ook nog te laten rijden, want die zouden nu niet meer op de baan mogen.
Voor hen komt er wel de srengste regeling : enkel 25km, enkel naar manifestaties die met oldtimers te maken hebben, enkel tss zonsopgang en -ondergang, en ze moeten een speciale nummerplaat hebben. 1-XO.-...
Comment