nah, da's geen oplossing... Ben onlangs in mijn nonkel zijn 2cv gestapt en was er rap uit ook, mijne voet zat namelijk door den bodem . Projectje voor mij "ooit" .... (schokdempers doorgerot achteraan, geen remmen meer, bodem lekker krokant, 15j stilgestaan in droge hangar en motor zit nog los)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenJa, kan best. Ik denk 2 T1's, 3 ovaalkevers, een karman en een B5 RS4. Was in die richting rond de middag
Comment
-
er zijn veel daily's op de baan die slechter zijn dan 'rotte' oldtimers. de dailys die ik al ben tegenkomen om te lassen... die dan blijken volgepropt te zijn met siliconen, plamuur,... gazetten , roest overplakt met ducktape en dan overspoten in carosseriekleur ....
heb het allemaal al tegengekomen.
mijn capri had de vorige eigenaar op daily platen staan, zelfbouw gasinstallatie erin,.... ik heb daar 6jaar aan het lassen mee geweest, waaronder 2jaar avondschool carosserie. diene had ook polyester enzo in de chassisbalken zitten...
ik ben allang voorstander om elke 2-3jaar een TC te verplichten, maar belgie kennende wordt ge dan afgekeurd op 'niet originele remblokjes','gele ophangrubbers (PU omdat de originele rot waren en er geen originele meer te koop zijn), sportstuurke zonder tuningattest ....
voor mij: standaard keuring op hanging en remmen. boeit niet hoe of met welke onderdelen hem stopt, als die maar stopt op de remtestbank.
vorige week werd men dodge ook gekeurd als daily. ze rijden door keuringsstation en remmen eens. goedgekeurd. hoe weten ze nu of er 1wiel stopte, of alle 4? ik rijd daarvoor met verwijderde voorcardan (permanente 4x4) opdat ze de remtestbank kunnen nemen. doen ze het niet eens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtener zijn veel daily's op de baan die slechter zijn dan 'rotte' oldtimers. de dailys die ik al ben tegenkomen om te lassen... die dan blijken volgepropt te zijn met siliconen, plamuur,... gazetten , roest overplakt met ducktape en dan overspoten in carosseriekleur ....
heb het allemaal al tegengekomen.
mijn capri had de vorige eigenaar op daily platen staan, zelfbouw gasinstallatie erin,.... ik heb daar 6jaar aan het lassen mee geweest, waaronder 2jaar avondschool carosserie. diene had ook polyester enzo in de chassisbalken zitten...
ik ben allang voorstander om elke 2-3jaar een TC te verplichten, maar belgie kennende wordt ge dan afgekeurd op 'niet originele remblokjes','gele ophangrubbers (PU omdat de originele rot waren en er geen originele meer te koop zijn), sportstuurke zonder tuningattest ....
voor mij: standaard keuring op hanging en remmen. boeit niet hoe of met welke onderdelen hem stopt, als die maar stopt op de remtestbank.
vorige week werd men dodge ook gekeurd als daily. ze rijden door keuringsstation en remmen eens. goedgekeurd. hoe weten ze nu of er 1wiel stopte, of alle 4? ik rijd daarvoor met verwijderde voorcardan (permanente 4x4) opdat ze de remtestbank kunnen nemen. doen ze het niet eens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik ben allang voorstander om elke 2-3jaar een TC te verplichten, maar belgie kennende wordt ge dan afgekeurd op 'niet originele remblokjes','gele ophangrubbers (PU omdat de originele rot waren en er geen originele meer te koop zijn), sportstuurke zonder tuningattest ....
voor mij: standaard keuring op hanging en remmen. boeit niet hoe of met welke onderdelen hem stopt, als die maar stopt op de remtestbank.
Ik hou mijn hart ook vast als mijn chevy er is, die heeft tubular arms en remschijven vooraan. Schijnt dat die nu tenminste goed stopt (wa wilde ook, origineel trommels rondom voor 1400kg..)Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenAls ze die schoolhervorming doorvoeren zoals ze het nu voorstellen ben ik er bijna zeker van dat het niveau gaat dalen, en het is nu al zo slecht gesteld met de algemene kennis. Ik krijg het gevoel dat de huidige generatie politiekers de toekomst van België grondig naar de kl*ten aan het helpen is.
Je beter informeren in die zaak en je zal wel direct zien dat de algemene kennis net vergroot wordt ipv beperkt wordt. De lagere scholen en hogere scholen (hoge school en unief) zijn al hervormd en de resultaten duiden op een verbetering van kennis.
De politiek is bang, omdat ze bang zijn dat ze een jaar voor de verkiezingen wel eens een foute beslissing zouden gaan nemen, en leerkrachten zijn met veel (dus veel stemmen die ze zouden kunnen verliezen).
Ontopic : tja de vertraging : wachten op advies van de gewesten, dan kon je al weten dat het nog zeker maanden zal duren alvorens het in voege treedt. Na het advies, wordt het nog eerst een rondje koetjeshandel, over wat wel en wat niet en finaal gaat er iets uit de bus komen waarvan niemand echt gelukkig wordt.
Nu een jaarlijkse keuring op oldies zou geen kwaad kunnen, al is het maar om zeker te zijn dat de remmen en lichten werken, ophanging in orde is. Maar niet op een manier, waarvan je gaat huilen omdat ze in feite niets echt gecontroleerd hebben, maar zoals fcapri zegt : vitten over ophangingsrubbers (en niet zien dat er een veer gebroken is).
Comment
-
Waarom wordt de leeftijd van oldtimers niet beperkt tot een bepaald bouwjaar? 1980? 1973?
De Porsche G (73-89) lijkt mij immers een zeer moderne auto, ook vandaag nog. Tegenwoordig is een auto van 1986 al een oldtimer terwijl die toch nog vrij vaak voorkomen. Een Mercedes w124(85-86) zie je nog vaak rijden.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk BerichtenWaarom wordt de leeftijd van oldtimers niet beperkt tot een bepaald bouwjaar? 1980? 1973?
De Porsche G (73-89) lijkt mij immers een zeer moderne auto, ook vandaag nog. Tegenwoordig is een auto van 1986 al een oldtimer terwijl die toch nog vrij vaak voorkomen. Een Mercedes w124(85-86) zie je nog vaak rijden.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk BerichtenWaarom wordt de leeftijd van oldtimers niet beperkt tot een bepaald bouwjaar? 1980? 1973?
De Porsche G (73-89) lijkt mij immers een zeer moderne auto, ook vandaag nog. Tegenwoordig is een auto van 1986 al een oldtimer terwijl die toch nog vrij vaak voorkomen. Een Mercedes w124(85-86) zie je nog vaak rijden.....
Of wil je het oldtimerclubje exclusief houden voor enkel dure en speciale karren in hun tijd (en nu compleet onbetaalbaar zijn geworden).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk BerichtenWaarom wordt de leeftijd van oldtimers niet beperkt tot een bepaald bouwjaar? 1980? 1973?
De Porsche G (73-89) lijkt mij immers een zeer moderne auto, ook vandaag nog. Tegenwoordig is een auto van 1986 al een oldtimer terwijl die toch nog vrij vaak voorkomen. Een Mercedes w124(85-86) zie je nog vaak rijden.....
Een 60-jarige oldtimer liefhebber aanziet een Ascona B (1975-1981), om maar iets te noemen, ook niet als een oldtimer omdat ze dat nog nieuw hebben weten rondrijden.
25 jaar is 25 jaar, punt andere lijn.
Comment
-
De W124 zal hetzelfde pad bewandelen als de W123: nu rijden er nog zat van rond, maar wacht nog eens 5 jaar, dan blijven enkele de goede exemplaren over bij de liefhebbers die hun W124 goed verzorgen. Zo was het met de W123 ook: een jaar of 5 6 geleden waren er nog veel afgeragde exemplaren op de baan, nu zijn het grootste deel van wat nog rond rijdt liefhebbers wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door montgomery8 Bekijk Berichtenmany times, this is the best place to get video games without breaking the bank.
spammer!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk BerichtenDe W124 zal hetzelfde pad bewandelen als de W123: nu rijden er nog zat van rond, maar wacht nog eens 5 jaar, dan blijven enkele de goede exemplaren over bij de liefhebbers die hun W124 goed verzorgen. Zo was het met de W123 ook: een jaar of 5 6 geleden waren er nog veel afgeragde exemplaren op de baan, nu zijn het grootste deel van wat nog rond rijdt liefhebbers wagens.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
idem met de golf 2: toen ik de mijne kocht (3jaar terug) zag je in elke straat nog een golf2 staan, op elke winkelparking kwam je er nog een paar tegen.
nu 3jaar later zie je ze toch al minder en minder. als ik aan de colruyt/carrefour sta, vind je geen andere golf 2 meer op de parking.
golf 1 zag je vroeger ook met hopen rijden, zijn precies allemaal verdwenen buiten her en der nog een cabriotje.
golf 3 lijkt ook haast van de aardbodem verdwenen
mercedes W123 zie ik toch ook al niet meer dagelijks rijden nu. zelf wekelijks kom ik er geen meer tegen.
vroeger reed de weg ook vol renault R4-R5... waar kom je die nu nog tegen?
opel asconas, opel kadet, ford capris, ford sierras, de oude honda civic, toyota starlet, kevertjes, citroen 2PK/visa/BX,...
enkel bij treffens in de buurt kun je ze nog eens in het wild spotten.
zolang er genoeg van rondrijden, wil niemand ze hebben en zijn ze ook niks waard. ze worden dan op hoog tempo gesloopt/ingeruild voor slooppremie/de banger in.... tot er niet veel meer zijn. dan gaat de prijs 3-4-5x omhoog en wil iedereen er terug eentje hebben. elk onderdeel van die autos is dan ineens goud waard
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk BerichtenWaarom wordt de leeftijd van oldtimers niet beperkt tot een bepaald bouwjaar? 1980? 1973?
De Porsche G (73-89) lijkt mij immers een zeer moderne auto, ook vandaag nog. Tegenwoordig is een auto van 1986 al een oldtimer terwijl die toch nog vrij vaak voorkomen. Een Mercedes w124(85-86) zie je nog vaak rijden.....
of nog erger, alles van voor 1900. dan kan je naar een oldtimertreffen gaan en het mooie gras bewonderen. autos van die tijd zijn nu zo zeldzaam en duur, dat die het museum niet meer uitkomen.
sommige clubs zien autos van 40jaar pas als oldtimer. autos ts 25 en 40 zijn classics voor die mannen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenidem met de golf 2: toen ik de mijne kocht (3jaar terug) zag je in elke straat nog een golf2 staan, op elke winkelparking kwam je er nog een paar tegen.
nu 3jaar later zie je ze toch al minder en minder. als ik aan de colruyt/carrefour sta, vind je geen andere golf 2 meer op de parking.
golf 1 zag je vroeger ook met hopen rijden, zijn precies allemaal verdwenen buiten her en der nog een cabriotje.
golf 3 lijkt ook haast van de aardbodem verdwenen
mercedes W123 zie ik toch ook al niet meer dagelijks rijden nu. zelf wekelijks kom ik er geen meer tegen.
vroeger reed de weg ook vol renault R4-R5... waar kom je die nu nog tegen?
opel asconas, opel kadet, ford capris, ford sierras, de oude honda civic, toyota starlet, kevertjes, citroen 2PK/visa/BX,...
enkel bij treffens in de buurt kun je ze nog eens in het wild spotten.
zolang er genoeg van rondrijden, wil niemand ze hebben en zijn ze ook niks waard. ze worden dan op hoog tempo gesloopt/ingeruild voor slooppremie/de banger in.... tot er niet veel meer zijn. dan gaat de prijs 3-4-5x omhoog en wil iedereen er terug eentje hebben. elk onderdeel van die autos is dan ineens goud waardToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
ja, mijn golf die ik 200€ betaalde 3jaar terug, die stijgt al goed in waarde.
autos die ik destijds gratis kreeg (en gewoon wat stockeerde) gaan ineens 500€ maar je moet er geluk mee hebben. niet elke auto is zomaar geld waar na enige tijd. de 2 ford fiestas mk1 die ik hier had, kreeg ik gewoonweg niet verkocht, zelf niet aan de oud ijzer prijs.
had ik het destijds geweten, ik had hier wat meer capris en escorts mk1/mk2 gestockeerd. die 2 nissan micras, 2 fiestas mk1 en fiesta mk3 dat ik hier had staan, die hebben jarenlang veel plaats ingenomen. had ze beter naar het oud ijzer gebracht toen de ijzerprijs hoog stond.
heb destijds nog een porsche 924 gekocht voor 400€, en die iets later verkocht voor 500 met de volledige uitbouwkit bij van een 944
Comment
Comment