Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Weer een zinloze en belachelijke maatregel waar ze enkel jonge mensen en mensen mee hebben liggen die geen geld hebben voor een recente auto! Maar daar denken ze in Brussel nooit bij na !
wat gaat er gebeuren? allemaal mensen die men valse nr platen gaan rondrijden. als ik een andere golf koop, kan ik evengoed mijn nr platen op de nieuwe steken.
beetje handig zijn met slijpen en lassen en zelf de keuring valt er niet meer over.
als je een diesel moet inschrijven van 1991, dan kost dat best en pak en is omkatten dan wel voordeliger
Inderdaad, ik denk er aan als ik een "nieuwe" auto koop de 190 gewoon uit te schrijven en opzij te zetten tot hij 25 is... Al denk ik gewoon te wachten met een "nieuwe" te kopen tot hij 25 is.
Zijn dat niet gewoon de maximum tarieven? Ik zou het nogal straf vinden dat de BIV voor een 250D of een Escort 1300 bv. zo hoog zou zijn.
Ik weet het niet, zoals ik het interpreteer gaan ze de BIV van tweedehands auto's op de euro-norm taxeren (ipv zoals nu op het half oud-systeem / half op Co²), dus met andere woorden op het bouwjaar. Euro 0 - norm is alles van voor 1994 dus het maakt niet meer uit of het een kleine lichte auto is of een grote zwarte diesel... betalen zal je voor je oude auto.
Corrigeer mij aub als ik het fout interpreteer (maar ik vrees van niet)
Langs den andere kant zullen auto's die van deze nieuwe regel serieus last gaan ondervinden (bv een Golf 2) vanaf bj 1988 of ouder wel wat "meer" waarde krijgen. Terwijl je een 90'er na 1 juli waarschijnlijk moeilijk zal verkocht krijgen... .
Laat ons hopen dat ze nooit aan die 25-jaren regel gaan komen!
Weer een zinloze en belachelijke maatregel waar ze enkel jonge mensen en mensen mee hebben liggen die geen geld hebben voor een recente auto! Maar daar denken ze in Brussel nooit bij na !
Laat ons hopen dat ze nooit aan die 25-jaren regel gaan komen!
+1!
Vandaag ook eens gebeld naar de DIV ivm te vragen hoe het zit met BIV voor de 250D. BIV is eenmalig te betalen ongeacht hoe lang je hem inschrijft, dus krijg je niet meer terug. Dus zal pas volgend jaar inschrijven worden ipv nu voor een weekje dat ik de keuring vvk niet meer moet doen volgend jaar.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Het gaat er gewoon over
wij hadden eind april een range rover 4,6 gekocht., 13 jaar oud, dus ik had me verwacht aan een pietluttig bedrag voor biv....chance dat ik de dag voor inschrijving nog snel eens de check deed...5500 euro biv! Terug verkocht de volgende eigenaar maakt er lichte vracht van, en dan kost ie pakweg 125 euro....zo belachelijk...
Het is ook belachelijk dat je telkens opnieuw BIV moet betalen als de auto van eigenaar veranderd...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Het is ook belachelijk dat je telkens opnieuw BIV moet betalen als de auto van eigenaar veranderd...
Als we beginnen opnoemen wat allemaal belachelijk is als het over auto's in België gaat kunnen we een aparte topic beginnen, breek mijn mond niet open daarover ik ondervind het nu allemaal met mijne Nova
Volgens mij schiet de BIV niet plots de hoogte in hoor
De biv en verkeersbelasting worden zoals elk jaar geïndexeerd op 1 juli.
Het bedrag voor de BIV dat in de post van Cedra staat is maar 1 deeltje van de formule voor de berekening van de BIV, nl. het deeltje dat slaat op de euro-norm.
De bedragen zullen dus een klein beetje stijgen, maar niet hallucinant
Maar voor 25-plussers blijft het toch het minimumbedrag he hopelijk?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
echt schandalig als je weet dat ze in walonie het oude bedrag van 61.50 betalen voor oudere auto's ... Vlaanderen vooruitgang ? Achteruitgang !
Lang leve België als 1 staat waarin we over de taalgrens heen kunnen stemmen voor degene met het meeste realiteitszin. maar bon, das geen voer voor dees topic.
Lang leve België als 1 staat waarin we over de taalgrens heen kunnen stemmen voor degene met het meeste realiteitszin. maar bon, das geen voer voor dees topic.
+1 zever is t in Belgie
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
echt schandalig als je weet dat ze in walonie het oude bedrag van 61.50 betalen voor oudere auto's ... Vlaanderen vooruitgang ? Achteruitgang !
Die 61,50 € geldt alleen zeker als je de auto kan inschrijven onder een O-plaat. Een auto van -25 jaar wordt bestraft met een "ecomalus", die ook kan oplopen tot 2.500 € (afhankelijk van de CO2 -uitstoot).
Als je je oldie inschrijft onder normale plaat, geldt de ecomalus zelfs voor een oldtimer (de vrijstelling van ecomalus geldt dus alleen voor oldtimers ingeschreven onder O-plaat).
BFOV stelt wel een creatieve oplossing voor in dit laatste geval: eerst inschrijven onder O-plaat en daarna op uw naam opnieuw laten keuren en herinschrijven op uw naam (bij herinschrijving is geen BIV en dus ook geen ecomalus verschuldigd....)
Comment