Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jongens, jongens, toch, bij die DIV is het altijd iets.
Vandaag mijn vrouw naar daar, maar niet stipt om 8u30 binnen, dus werd ze pas in de namiddag geholpen.
Tja, omdat het een geïmporteerde is, moet iemand van de douane nog een stempel zetten.
Op het roze formulier dat ik van de douane gekregen heb!!! Kan men dat dan niet direct bij de douane doen?!
En natuurlijk werkt die van de douane woensdagnamiddag niet, die komt pas vrijdag weer binnen...
Prachtig weer dit weekend, maar rijden met de cabrio zal ten vroegste voor maandag zijn!
Bureaucratie ten top.
Ze gaan t in september sowieso afschaffen dat je een gelijkvormigheidsattest moet hebben, O plaat en gewoon ingeschreven auto, dit alleen bij import auto's, kan wel zijn dat je achteraf een gelijkvormigheidsattest moet aanvragen???
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Ze gaan t in september sowieso afschaffen dat je een gelijkvormigheidsattest moet hebben, O plaat en gewoon ingeschreven auto, dit alleen bij import auto's, kan wel zijn dat je achteraf een gelijkvormigheidsattest moet aanvragen???
Momenteel heb je een gelijkvormigheidsattest nodig als je de wagen als dagelijks voertuig inschrijft. Dit kan direct bij invoer of dit kan als de wagen op o-platen staat.
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Chris, ik begrijp je "ergenis", maar openingstijden staan "gewoon" aangegeven".
Hou daar gewoon rekening mee. Scheelt je een hoop.
Cheers.
B
Het gaat niet zozeer over die openingstijden en of douane aanwezig is of niet, maar over het feit dat de douane nog iets moet doen bij de DIV aan een document dat ze zelf afgegeven hebben bij de douane. Kan men dat dan niet ineens doen?
Of op zijn minst zeggen dat ik nog eens een douane ambtenaar nodig heb bij de DIV?
Op 1/1/2016 of 1/1/2017 wordt lichte vracht (voor particulieren/ bedrijven waarschijnlijk niet) afgeschaft en is het volle pot tax betalen. De RAM's zullen rap gaan vliegen.
Waarschijnlijk zal het oldtimerstatuut gelijk mee veranderen. Wel vraag ik mij af wat ze gaan doen met de overgang stel volgend jaar is mijn wagen van 91 oldtimer en ik zet die op een O plaat jaar erna is die 26 en moet een oldie 30 zijn? Then wat plaat afnemen en volle pot tax betalen? 11390362_10203154104888470_4661229153546620267_n.jpg
Mijn volgende studio zou wel eens in Frankrijk kunnen zijn 0,0 wegentaks en betaal waar je op rijdt. Enkel hun carte grise kost geld soort van een BIV.
Slabate ofzo die iets meer weet of kan bevestigen?
De keuiring is dan weer enkel op Vlaams niveau...iemand in BXL zal kunnen blijven bollen met keuring staat van het voertuig...
Bron van die lichte vracht ? Want ik vind hier niks over terug .
Interne bronnen die op ministerie werken. En al via 3verschilende opgevangen. Slabate zou misschien wel meer kunnen vertellen als die mag of iets meer weet.
Logisch dat ze iets gaan doen alles kan in lv geleverd worden tegenwoordig zelfs een a6. Kijk naar nl België komt altijd even achter.
daar zijn ze al een tijd mee bezig hoor. zelfde zoals in nederland het grijs kenteken voor partikulieren afgeschaft werd, gaan ze dit in belgie ook overnemen.
als je dan ziet hoeveel van die dodge rams enzo er al rond rijden, is het niet moeilijk. voor 148€ tax moogt ge met zo een V8 monster rondtoeren terwijl een onnozel dieselke van 50pk het dubbele aan wegentax betaald.
daarom wou ik men dodge nooit wegdoen, als ze dit gingen invoeren, ging mijn dodge van 148€ LV tax naar 32€ oldtimertax. normaal waren ze dit allang geplant rond 2015 en dan had men dodge een pak meer waard geweest
Ik hoop dat mijn Benz'en nog het oldtimerstatuut krijgen en behouden op hun 25ste binnen een jaar !
Ik heb zo een naar voorgevoel dat "het oldtimerstatuut" enkel voor wagens op O-plaat gaat gelden en dat is niet wat jij al van plan bent te doen volgend jaar hé.
Misschien dat hij volgend jaar , als de huidige regels nog van kracht zijn een jaar of twee "belastingsvrij" gaat kunnen bollen, maar vanaf 2017-18 vervalt dit dan weer misschien totdat hij effectief 30 jaar zal zijn?
't Is nog koffie dik kijken in vele speciale gevallen, denk ik.
Ik heb zo een naar voorgevoel dat "het oldtimerstatuut" enkel voor wagens op O-plaat gaan gelden en dat is niet wat jij van plant bent te doen volgend jaar hé.
Ik heb zo een naar voorgevoel dat "het oldtimerstatuut" enkel voor wagens op O-plaat gaat gelden en dat is niet wat jij al van plan bent te doen volgend jaar hé.
Is momenteel zo in Wallonie dus hoe doen ze dat daar?
-Inschrijven op O plaat en biv/ecomalus (2a3000euro zonder o plaat) betalen
-Keuring als daily en inschrijven want ecomalus is een eenmalige belasting dus bij herinschrijving geldt die niet...een apenland m.a.w.
Comment