Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Efkes iets anders, ik heb een '77 Camaro te koop staan in B (gekeurd voor verkoop jawel), nu heb ik een potentiële koper en die zou graag zien dat deze auto voor dagelijkse platen wordt gekeurd ... Is dat dan gewoon terug gaan voor keuring voor verkoop, en dan zeggen dat het voor dagelijks gebruik is ?
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      Efkes iets anders, ik heb een '77 Camaro te koop staan in B (gekeurd voor verkoop jawel), nu heb ik een potentiële koper en die zou graag zien dat deze auto voor dagelijkse platen wordt gekeurd ... Is dat dan gewoon terug gaan voor keuring voor verkoop, en dan zeggen dat het voor dagelijks gebruik is ?
      De huidige keuring vvk, was dat als oldtimer of normaal gebruik? Indien als oldtimer, laten herkeuren vvk (gewone keuring). Indien normaal gebruik en de keuring vvk van 2 maand is nog niet vervallen; zo laten.

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • In 2018 is mijnen 2CV 32jaar, no problem... die keuring om de 3 jaar zie ik minder zitten.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          In 2018 is mijnen 2CV 32jaar, no problem... die keuring om de 3 jaar zie ik minder zitten.
          dat snap ik. Hoewel, bij de keuring zeggen ze mij altijd dat ze keuren volgens de 'normen van toen'...
          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

          Comment


          • Is dat zo?
            Want de remmen zijn perfect voor het geen we er mee doen maar een remtest zal toch problemen opleveren.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              daar zijn ze al een tijd mee bezig hoor. zelfde zoals in nederland het grijs kenteken voor partikulieren afgeschaft werd, gaan ze dit in belgie ook overnemen.
              als je dan ziet hoeveel van die dodge rams enzo er al rond rijden, is het niet moeilijk. voor 148€ tax moogt ge met zo een V8 monster rondtoeren terwijl een onnozel dieselke van 50pk het dubbele aan wegentax betaald.

              daarom wou ik men dodge nooit wegdoen, als ze dit gingen invoeren, ging mijn dodge van 148€ LV tax naar 32€ oldtimertax. normaal waren ze dit allang geplant rond 2015 en dan had men dodge een pak meer waard geweest

              Lichte vracht afschaffen voor professionelen is toch niet mogelijk ?

              Iedere schilder/metser/loodgieter met een camionetje moet dan volle taks betalen ?

              Dat ze privé LV eruit willen halen snap ik.. maar bvb rijtaks aan cil inhoud koppelen.. maar dan geen BIV, want anders ga je iedereen uit zijn LV jagen (alweer een klap voor de autosector dan)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                Op 1/1/2016 of 1/1/2017 wordt lichte vracht (voor particulieren/ bedrijven waarschijnlijk niet) afgeschaft en is het volle pot tax betalen. De RAM's zullen rap gaan vliegen.
                Werd eens tijd.

                Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                Lichte vracht afschaffen voor professionelen is toch niet mogelijk ?
                Natuurlijk gaan ze dat niet doen, punt is dat het LV systeem altijd al voor professionele bedoeld is maar dat andere er misbruik van maken.

                Ze hadden dat poortje al lang moeten sluiten.
                Nu gaan al die margi's met hun RAM weer komen huilen.
                2.0 JTDm

                Comment


                • Anderzijds, hoeveel van die 'professionelen' hebben werkelijk een RAM nodig? Kennis van m'n vader heeft zo'n bakbeest. Heeft een eigen zaak, maar niet iets waar je veel zwaar materieel moet versjouwen (en dan nog zijn er voor zwaar versjouw werk andere camionetten die daar ook voor kunnen dienen).

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • Van die keuring om de 3 jaar ben ik niet zo bang, op voorwaarde dat het een beetje navenant het tijdperk van desbetreffende wagen is, dus niet zo streng als de huidige normen wil ik maar zeggen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Van die keuring om de 3 jaar ben ik niet zo bang, op voorwaarde dat het een beetje navenant het tijdperk van desbetreffende wagen is, dus niet zo streng als de huidige normen wil ik maar zeggen.

                      Helaba, dan moet ik met Germaine al zeker iedere 3 jaar 50 km rijden .














                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                      Comment


                      • Zonder keuring rijden gaat ook zenne














                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                          Lichte vracht afschaffen voor professionelen is toch niet mogelijk ?

                          Iedere schilder/metser/loodgieter met een camionetje moet dan volle taks betalen ?

                          Dat ze privé LV eruit willen halen snap ik.. maar bvb rijtaks aan cil inhoud koppelen.. maar dan geen BIV, want anders ga je iedereen uit zijn LV jagen (alweer een klap voor de autosector dan)
                          Volgens wat ik vernomen heb zou LV enkel nog mogelijk zijn op een rechtsvorm. Dus een vennootschap. De zelfstandige metser of voeger met een eenmanszaak zou dus geen LV meer kunnen inschrijven. Plus het moeten camionetten (werkgebruik) zijn. SUV en omgebouwde breaks of wagens genre ford focus RS gaan niet meer aanvaard worden, zelfs niet op een vennootschap. Particulieren gaan sowieso geen LV meer kunnen inschrijven (01/01/2016). Volledig met terugwerkende kracht en er is 1 overgangsjaar om reeds LV wagens gewoon in te gaan schrijven.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                            SUV en omgebouwde breaks of wagens genre ford focus RS gaan niet meer aanvaard worden, zelfs niet op een vennootschap. Particulieren gaan sowieso geen LV meer kunnen inschrijven (01/01/2016). Volledig met terugwerkende kracht en er is 1 overgangsjaar om reeds LV wagens gewoon in te gaan schrijven.
                            Dat worden dus kelderende prijzen
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Werd eens tijd.



                              Natuurlijk gaan ze dat niet doen, punt is dat het LV systeem altijd al voor professionele bedoeld is maar dat andere er misbruik van maken.

                              Ze hadden dat poortje al lang moeten sluiten.
                              Nu gaan al die margi's met hun RAM weer komen huilen.
                              Daar ben ik het niet volledig mee eens maar wat als je nu een auto ingeschreven hebt als particulier (bv C63 AMG LV), gaat die dan terug omgebouwd moeten worden of zullen die auto's die reeds omgebouwd zijn vrijgesteld worden?
                              Ik kan me moeilijk inbeelden dat die wagens dan ineens een pak BIV en wegentax gaan moeten betalen.
                              Ik weet dat niemand hier echt een duidelijk antwoord kan op geven maar je weet maar nooit.. alle info is welkom

                              Comment


                              • Auwtch... mijn collega gaat haar een RAM kopen. Niet voor taks te ontwijken maar voor haar paardentrailers te trekken.
                                Zal haar maar waarschuwen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                  De huidige keuring vvk, was dat als oldtimer of normaal gebruik? Indien als oldtimer, laten herkeuren vvk (gewone keuring). Indien normaal gebruik en de keuring vvk van 2 maand is nog niet vervallen; zo laten.
                                  Dacht het al..
                                  had al keurig vvk voor oldtimer, dus terug gaan. Zoveel extra zal dat wel niet zijn zeker.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                    dat snap ik. Hoewel, bij de keuring zeggen ze mij altijd dat ze keuren volgens de 'normen van toen'...
                                    Heh, not.
                                    Ik wil wel eens zien hoeveel afwijking je in die tijd mocht hebben op u remmen, als ze dat toen al deden
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door GeertL Bekijk Berichten
                                      Daar ben ik het niet volledig mee eens maar wat als je nu een auto ingeschreven hebt als particulier (bv C63 AMG LV), gaat die dan terug omgebouwd moeten worden of zullen die auto's die reeds omgebouwd zijn vrijgesteld worden?
                                      Ik kan me moeilijk inbeelden dat die wagens dan ineens een pak BIV en wegentax gaan moeten betalen.
                                      Ik weet dat niemand hier echt een duidelijk antwoord kan op geven maar je weet maar nooit.. alle info is welkom
                                      Daar zit al de eerste fout. Zo een wagen zou nooit tot LV mogen omgebouwd zijn. Maar de wetgeving liet het toe. Dus waarom niet? Dus LV was de oplossing. Het zou met terugwerkende kracht zijn. Is destijds met wagens genre Infinity ook al gedaan. Nu zou het dus met alle wagens onder LV gaan zijn. Die wagens gaan dus vanaf DAN wegentax moeten betalen zoals elke normale wagen. BIV is een vraagteken (alhoewel ze destijds dat ook hebben herberekend). En dat is geen cowboyverhaal maar ligt hier nog ergens zwart op wit.

                                      Bekijk eens de autozoekertjes en merk op hoeveel SUV's onder Lv te koop komen. Toevallig of niet?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door GeertL Bekijk Berichten
                                        Ik kan me moeilijk inbeelden dat die wagens dan ineens een pak BIV en wegentax gaan moeten betalen.
                                        Ik kan me dat heel goed inbeelden. Dit is België waar de spelregels constant veranderen. Dat was toch ook zo met het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Die werden ook voor een voldongen feit gesteld.

                                        Mocht ik nu zo'n C63AMG in LV hebben dan zou ik die toch asap van de hand proberen doen
                                        Terug ombouwen is sowieso de volle pot he.
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • in 1994 kocht ik een mitsu pajero 2.5 liter diesel, en opeens mocht een diesel dubbele trits rijtax betalen...ging van 350 naar 700...goed bij mijn pietje ook, en heel veel mensen samen met mij...belgie reed toen nog vol met atmo 2.5 diesels

                                          Comment

                                          Working...
                                          X