Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    in 1994 kocht ik een mitsu pajero 2.5 liter diesel, en opeens mocht een diesel dubbele trits rijtax betalen...ging van 350 naar 700...goed bij mijn pietje ook, en heel veel mensen samen met mij...belgie reed toen nog vol met atmo 2.5 diesels
    Idd , ik weet nog mijn vader vloeken Hij had toen een T4 caravelle 2.4D
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • What we see





      What the government sees




      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
        Idd , ik weet nog mijn vader vloeken Hij had toen een T4 caravelle 2.4D
        2.4d was 'maar' 75% extra

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door GeertL Bekijk Berichten
          Daar ben ik het niet volledig mee eens maar wat als je nu een auto ingeschreven hebt als particulier (bv C63 AMG LV), gaat die dan terug omgebouwd moeten worden of zullen die auto's die reeds omgebouwd zijn vrijgesteld worden?
          Ik kan me moeilijk inbeelden dat die wagens dan ineens een pak BIV en wegentax gaan moeten betalen.
          Ik weet dat niemand hier echt een duidelijk antwoord kan op geven maar je weet maar nooit.. alle info is welkom

          Zal zelfde zijn als dat wij met de Range gehad hebben. Dat was nog een LV. Stond ook op de zaak en wordt ook als werkbeest gebruikt. Maar goed, dat staat er los van.

          Anyhow, zal er op neerkomen dat je 'plots' volle pot jaarlijkse taksen zal moeten betalen. BIV gaan ze niet opnieuw verhalen. Die heb je al lang geleden betaald en zullen ze niet opnieuw achter komen. Verkoop je hem, dan zal de volgende wel volle pot BIV moeten betalen.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • Als de belasting quasi gelijk blijft voor de oldtimers, dan vind ik dit wel redelijk.
            30j om oldtimer te zijn, om de 3j naar de keuring is best schappelijk.
            Ik was bang dat ze het op 40j gingen zetten zoals in nederland.

            Comment


            • Vraag me dan af of ze met 3-jaarlijkse keuring een keuring à la niveau oldtimerkeuring bedoelen, of een 'echte' keuring zoals de periodieke keuring.

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • van 25 naar 30 jaar is eigenlijk minder lastig dan een verplichte 3-jarige keuring; als ik zie in welke toestand sommige "O"-voertuigen verkeren, denk ik dat er een flink aantal de technische controle niet zullen doorstaan ...laat staan wat wij niet zien !

                Comment


                • Feit is, zoals het nu is kan het niet te lang duren: teveel misbruik met O-platen en teveel misbruik met LV
                  Het duurt soms een tijdje maar eens de Staat door krijgt dat ze geld mis lopen is het meestal snel over en uit.
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • O-plaat of niet, taks is gewoon identiek als met gewone plaat als de auto 25+ is. Dus lopen ze eigenlijk geen geld mee mis.

                    Comment


                    • dat niet, maar een heleboel mensen rijd nu dagelijks rond met een wrak van een auto (bv een gepensioneerde met een roeste oude rokende benz) op o-plaat zonder dat ze ooit naar de keuring gaan.
                      ze betalen geen biv, geen wegentax (buiten die 32€), geen onderhoud en amper verzekering. stuur die elke 3jaar naar de keuring, en ze zullen rap een jongere auto kopen (want dat wrak rijdend houden kost hen meer dan een jongere auto).

                      ik begin ook regelmatig o-platen te zien tijdens de spits op grote wegen (E40, brusselse ring, antwerpse ring/singel...), kortweg veel teveel misbruik.
                      idem voor die dikke bakken. dikke V6'n, V8' en maar rondtoeren als lichte vracht. ik heb het al vernoemd, men 38jaar oude dodge was de GOEDKOOPSTE wagen die ik ooit had.
                      209€ verzekering, 148€ tax, vrij van LPG taxen en dat spel zoop 20-25liter LPG per 100km: omgerekend dus een 10-11€/100km.
                      zoek maar eens dikke camionette diesel, die 2,2ton mag trekken en meer dan een ton mag laden, en die daarbij minder dan 9liter diesel verbruikt (9x1,2€ voor een liter diesel is ook een 10-11€/100km).
                      houd er dan rekening mee dat een jongere ram een pak zuiniger is dan mijn oud monster. ge kunt niet goedkoper rijden dan zo een amerikaan op LPG als LV (een verbruik an 16liter LPG is normaal, da kost u dan iets van een 8€/100km of omgerekend in dieselprijs een verbruik van een 6liter)
                      Last edited by ; 09/06/2015, 23:09.

                      Comment


                      • ^^
                        correct wat de Capriman zegt

                        Je kunt er niet omheen dat velen een O-kar als daily gebruiken ipv een 'regulier' voertuig.
                        Feit dat die beperkingen grotendeels opgeheven zijn maakt dat velen nu denken dat ze helemaal vrij spel hebben.
                        Toch is dat niet zo want woon-werk en woon-school mag nog steeds niet. Velen weten dat niet, willen het niet weten of vegen er hun voeten aan.
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          dat niet, maar een heleboel mensen rijd nu dagelijks rond met een wrak van een auto (bv een gepensioneerde met een roeste oude rokende benz) op o-plaat zonder dat ze ooit naar de keuring gaan.
                          ze betalen geen biv, geen wegentax (buiten die 32€), geen onderhoud en amper verzekering. stuur die elke 3jaar naar de keuring, en ze zullen rap een jongere auto kopen (want dat wrak rijdend houden kost hen meer dan een jongere auto).

                          ik begin ook regelmatig o-platen te zien tijdens de spits op grote wegen (E40, brusselse ring, antwerpse ring/singel...)
                          Alez zen het is weer de oude rokende benz geweest.
                          Een golfje 2 zo als dat van u doempt minstens even hard hé
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                          Comment


                          • Wat je dus nu gaat krijgen (en wat altijd bij alles zo is), is dat een klein groepje profiteurs het verkloot voor de meerderheid die zich wel aan de regels houdt
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Wat je dus nu gaat krijgen (en wat altijd bij alles zo is), is dat een klein groepje profiteurs het verkloot voor de meerderheid die zich wel aan de regels houdt
                              Das inderdaad echt spijtig dat de echte liefhebbers uiteindelijk de dupe worden..
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

                              1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                Alez zen het is weer de oude rokende benz geweest.
                                Een golfje 2 zo als dat van u doempt minstens even hard hé
                                ja, maar ik zie daar geen gepensioneerden mee rijden. die willen enkel een benz.
                                de mijne is ook nog steeds dagelijks gekeurd hé, niks o-plaat op dat ding. ik gebruik die daily, dus wordt ook zo gekeurd. toen die geen oldtimer was, betaalde ik ook gewoon wegentax. heb die niet als oldtimer gekocht

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  ja, maar ik zie daar geen gepensioneerden mee rijden. die willen enkel een benz.
                                  de mijne is ook nog steeds dagelijks gekeurd hé, niks o-plaat op dat ding. ik gebruik die daily, dus wordt ook zo gekeurd. toen die geen oldtimer was, betaalde ik ook gewoon wegentax. heb die niet als oldtimer gekocht
                                  Wijsheid komt met de jaren hé
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                  1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                  1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                  Comment


                                  • Ik heb geen enkel probleem met een 3-jaarlijkse beperkte oldtimerkeuring zodat men geen auto's op de baan heeft die elk moment kunnen knakken bij wijze van spreken. Er zou ook gerust een beperking mogen zijn op aantal kilometers op O-plaat maar daar zouden sommigen spijtig genoeg ook wel raad mee weten. Ik zag vroeger ook wel eens O-platen staan op bedrijfsparkings hier in de buurt, nu niet meer eigenlijk, zou met controle te maken kunnen hebben.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                      Ik heb geen enkel probleem met een 3-jaarlijkse beperkte oldtimerkeuring zodat men geen auto's op de baan heeft die elk moment kunnen knakken bij wijze van spreken.
                                      Als de controle fair is, dan is dat voor mij geen probleem. Als ze beginnen neuten zoals bij dagelijkse auto's, is de goesting er snel af..
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                        Alez zen het is weer de oude rokende benz geweest.
                                        Een golfje 2 zo als dat van u doempt minstens even hard hé
                                        Onlangs nog een gepensioneerde met een 200D zien rijden, op een nieuwe O-plaat. Wss nog eerste of 2de eigenaar die hem dan op O-platen gezet heeft. Nu, die kar zag er wel nog goed uit.

                                        Anderzijds zijn er wel veel die hun 2de auto op O-platen zwieren, waar de vrouw dan bvb mee gaat gaan werken of zo. Zelfs in zoekertjes zie je nu erg vaak 'kan als oldtimer ingeschreven worden, dus erg goedkoop rijden!'..


                                        En m'n oma heeft ook al een paar keer zitten zeggen dat ze haar XM op O-platen zou willen zetten eens die oldtimer is.. "dan moet ze niet meer naar de keuring" Zal haar vlug eens zeggen dat ze toch nog naar de keuring zal moeten gaan met een O-plaat + dat ze rond de €60 voor dat roze formulier + nieuwe platen zal moeten betalen, meer dan eens naar de keuring te gaan..

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • In het dorp van m'n ouders is er ook een gepensioneerde met een Volvo 240 die hem recent op O-platen heeft gezet.



                                          (En ik heb hem al gereserveerd als ie hem ooit wegdoet. )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X