Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als het trouwens even snel gaat als de tax shift kan het nog wel even duren...

Comment

• Er zijn al ontelbare parels en juweeltjes tot oud ijzer schilfers herleid door de eco in ruil premie.
      Zo heb ik ooit is in Willebroek een mooie e36 m3 en een paar maanden later een merc 190 coswort in de rij zien staan voor de versnipperaar.
      http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
      http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
      http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Het hypocriete aan al dat gedoe is dat het effectief veel milieuvriendelijker is om een oldie te houden, zeker een benzine voor korte afstanden, omdat je de CO2 voetafdruk van een nieuwe wagen uitspaart.

Economisch gezien natuurlijk is het een andere vraag, al moet je de vraag stellen of je de mensen moet forceren om te investeren in een nieuwe wagen (vaak met een lening waar de banken rijk van worden) uit Korea, Oost-Europa, ... of ze kunt stimuleren om een (goedkopere) oudere wagen te kopen en het wisselgeld uit te geven in de lokale economie...

Comment

• Ik zeg altijd.
          Dank zij wie zitten die poletiekers hun zakken te vullen?
          Dank zij de kleine man die gaat stemmen omdat ze moeten?
          Of dank zij hun vriendjes en de rijken die de partij kas spijzen en de kampanjes sponsoren?

Ik zeg dank zij de rijken.

Waarom denk je dat ze maat regelen treffen die de rijken buiten schot houden?

Die kopen zoiezo nieuwe dure bakken
          En als die oldtimers kopen zijn dat geen Audi 80 van 1985 of zo maar sl450 van 60 of weet ik van welke jaren die zijn en die hebben geen last van de maat regelen.

Maar een rijken tax of een aandelen tax of zo komt da?
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Ik heb de knoop doorgehakt : mijn Mercedes W124 300D turbo gaat eind deze week naar de keuring voor O-platen. Jammer want hij is helemaal gerestaureerd, maar better save than sorry.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
              Ik heb de knoop doorgehakt : mijn Mercedes W124 300D turbo gaat eind deze week naar de keuring voor O-platen. Jammer want hij is helemaal gerestaureerd, maar better save than sorry.
              Ik ben dit ook van plan, wat moet je juist doen om van gewone plaat naar oldtimerplaat te gaan met dezelfde auto (welke stappen)?

Comment

• Oldtimerkeuring -> verzekering -> herinschrijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Oldtimerkeuring -> verzekering -> herinschrijven.
                  Hoe zit het met de verzekering? Op het moment dat uw voertuig oldtimergekeurd is, mag je dan nog met uw gewone plaat naar huis of de verzekering rijden?

Comment

• Op dat moment is hij nog altijd ingeschreven en verzekerd, dus: ja hoor.

Comment

Op dat moment is hij nog altijd ingeschreven en verzekerd, dus: ja hoor.
                      Hoe zit het met herinschrijven? Want ik zit bij Ethias (Hasselt, dus niet bij de deur) en ik doe alles via mail, maar ik had begrepen dat ze een oldtimer niet online kunnen inschrijven? Sturen ze me dan de papieren ingevuld terug? En ga ik daarna zelf naar een DIV-antenne?

Comment

• Kan niet via WebDIV ... Hasselt is inderdaad vrij ver voor jou, maar hier moet jij normaal toch wel kunnen geraken ? ...

Comment

Kan niet via WebDIV ... Hasselt is inderdaad vrij ver voor jou, maar hier moet jij normaal toch wel kunnen geraken ? ...
                          Ok merci, morgen eens bellen hiervoor.

Comment

• Ik schuif aan bij de herkeuringen, vraag voor een keuring oldtimer, en krijg erna een aanvraag tot inschrijving mee. Hiermee ga ik naar mijn verzekeraar en daarna naar DIV Alken voor mijn O-plaat. Als die aankomt stuur ik mijn oude plaat binnen.

Comment

• Voor patatke zou dat dan DIV Gent worden ... adres = Visserij 43, openingsuren = 8u30 tot 12u en 13u tot 15u45.

Comment

Voor patatke zou dat dan DIV Gent worden ... adres = Visserij 43, openingsuren = 8u30 tot 12u en 13u tot 15u45.
                                Ik kan toch kiezen naar welke div ik ga?

Comment

• Ja hoor, ik gaf enkel Gent aan omdat me die vlotter bereikbaar lijkt dan Brussel ?

Comment

Ja hoor, ik gaf enkel Gent aan omdat me die vlotter bereikbaar lijkt dan Brussel ?
                                    Yep Gent is wel gemakkelijker, best vroeg gaan dan zeker?

Comment

• Ik stond er rond half 8 en heb nog 1.5u moeten wachten voor het mijn beurt was.
                                      Wat nog meevalt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                        Ik stond er rond half 8 en heb nog 1.5u moeten wachten voor het mijn beurt was.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                        Wat nog meevalt...
                                        1,5uur? Ja dat valt nogal mee, ik de vorige keer en hele voormiddag .
                                        Best zo vroeg mogelijk gaan, tegen een uur 7, zodat je de eerste bent en direct terug weg kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk Berichten
                                          [INDENT]

1,5uur? Ja dat valt nogal mee, ik de vorige keer en hele voormiddag .
                                          Best zo vroeg mogelijk gaan, tegen een uur 7, zodat je de eerste bent en direct terug weg kan.
                                          Ik veronderstel dat je dan buiten voor de deur moet staan wachten tot ze opengaan?

Comment

Working...
                                          X