Oorspronkelijk geplaatst door patatke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Ik blijf er bij, wil je ze snel, pakt een half dagje verlof en ga zelf naar DIV, ik doe niets anders. dag erna hup, platen.
Ik moet trouwens altijd in brussel gaan aangezien die import is, en nog nooit langer als 2,5 uur moeten wachten. Ben er wel altijd voor 9uClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Vraagje;
Mijn auto is net 25 geworden, en ik heb nog O-platen liggen. Moet je dan nog altijd zelf naar de DIV voor inschrijving op bestaande platen, of kan het ook via WebDIV?
Echt wel achterlijk dat anno 2015 die inschrijvingsregeling voor oldtimers zo triestig is.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenVraagje;
Mijn auto is net 25 geworden, en ik heb nog O-platen liggen. Moet je dan nog altijd zelf naar de DIV voor inschrijving op bestaande platen, of kan het ook via WebDIV?
Echt wel achterlijk dat anno 2015 die inschrijvingsregeling voor oldtimers zo triestig is.
Bij mij waren men 2 oldtimers direct ingeschreven. Gisteren heb ik een oldtimer verkocht, maar ik wil er binnen enkele maanden ook terug 1 aankopen denk ik. Misschien ook best bijhouden dan ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk BerichtenHoezo triestig ?
Bij mij waren men 2 oldtimers direct ingeschreven. Gisteren heb ik een oldtimer verkocht, maar ik wil er binnen enkele maanden ook terug 1 aankopen denk ik. Misschien ook best bijhouden dan ?
Dus als er binnen de 4 maand één terug komt, gewoon houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dries_R Bekijk BerichtenHoezo triestig ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk BerichtenEr zijn al ontelbare parels en juweeltjes tot oud ijzer schilfers herleid door de eco in ruil premie.
Zo heb ik ooit is in Willebroek een mooie e36 m3 en een paar maanden later een merc 190 coswort in de rij zien staan voor de versnipperaar.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
simpel elke wagen die ingeleverd word voor de eco premie MOET vernietigt worden.
en hoeveel oudere mensen die een nieuwe wagen kopen omdat ze iets kleiner willen. en niet beseffen hoe zeldzaam hun oud bakje eigenlijk wel ni is.
nu die m3 en die coswprt zijn 2 extremen. mqar toch er zijn veel juweeltjes vernietigd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenPlaten met formaat 1-Oxx-xxx, kan je niet bijhouden.
Worden allemaal vervangen door 0-xxx-xxx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenMijn plaat is er al eentje van de nieuwe reeks.
- met het inschrijvingsformulier gaan aanschuiven aan loket DIV (en je hebt 's anderendaags je nieuw inschrijvingsbewijs)
OF
- je laat het inschrijvingsformulier opsturen door je verzekeraar met de post en je wacht (weken) op het nieuwe inschrijvingsbewijs.
Je rijdt ondertussen rond met een kopie van het opgestuurde inschrijvingsbewijs aangezien je verzekering in orde is en je een juiste plaat reeds bezit. Of dit 100% wettelijk is, volgens mij niet, maar m'n verzekeraar heeft me ook ooit zo rijden gestuurd (want je bent verzekerd, dat is het aller belangrijkste, keuring is ook in orde, inschrijving nog lopende...)Last edited by Tigra; 03/08/2015, 10:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenNaar je verzekeraar gaan, inschrijven gaat nog altijd niet via webdiv, je hebt wel al een plaat ter beschikking dus je kan het volgende doen:
- met het inschrijvingsformulier gaan aanschuiven aan loket DIV (en je hebt 's anderendaags je nieuw inschrijvingsbewijs)
OF
- je laat het inschrijvingsformulier opsturen door je verzekeraar met de post en je wacht (weken) op het nieuwe inschrijvingsbewijs.
Je rijdt ondertussen rond met een kopie van het opgestuurde inschrijvingsbewijs aangezien je verzekering in orde is en je een juiste plaat reeds bezit. Of dit 100% wettelijk is, volgens mij niet, maar m'n verzekeraar heeft me ook ooit zo rijden gestuurd (want je bent verzekerd, dat is het aller belangrijkste, keuring is ook in orde, inschrijving nog lopende...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenWth, hoe komen ze erbijOorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichtensimpel elke wagen die ingeleverd word voor de eco premie MOET vernietigt worden.
en hoeveel oudere mensen die een nieuwe wagen kopen omdat ze iets kleiner willen. en niet beseffen hoe zeldzaam hun oud bakje eigenlijk wel ni is.
nu die m3 en die coswprt zijn 2 extremen. mqar toch er zijn veel juweeltjes vernietigd
Wat jaren terug heeft een oude mens van bij mij in de straat zijn mint Opel Commodore zo ingeruild voor een nieuwe Astra. Deed toch ook zeer bij mij toen hij dat vertelde. Zijn reactie was "och zo'n oude wagen, dat wil toch niemand niet meer".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenWat jaren terug heeft een oude mens van bij mij in de straat zijn mint Opel Commodore zo ingeruild voor een nieuwe Astra. Deed toch ook zeer bij mij toen hij dat vertelde. Zijn reactie was "och zo'n oude wagen, dat wil toch niemand niet meer".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Je rijdt ondertussen rond met een kopie van het opgestuurde inschrijvingsbewijs aangezien je verzekering in orde is en je een juiste plaat reeds bezit. Of dit 100% wettelijk is, volgens mij niet, maar m'n verzekeraar heeft me ook ooit zo rijden gestuurd (want je bent verzekerd, dat is het aller belangrijkste, keuring is ook in orde, inschrijving nog lopende...)
En ik heb gewoon met de 1-O plaat rondgereden tot de nieuwe er was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door donbrodka Bekijk BerichtenIk had een 1-O plaat en heb 8 werkdagen moeten wachten op mijn O-A plaat (vorige donderdag ontvangen), dus zoveel achterstand is er niet.
En ik heb gewoon met de 1-O plaat rondgereden tot de nieuwe er was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenWat jaren terug heeft een oude mens van bij mij in de straat zijn mint Opel Commodore zo ingeruild voor een nieuwe Astra. Deed toch ook zeer bij mij toen hij dat vertelde. Zijn reactie was "och zo'n oude wagen, dat wil toch niemand niet meer".
ze kopen de auto nieuw: veel waard
na een 2-4jaar: grootste deel van kapitaal kwijt en de auto is nog een 50-60% van de nieuwprijs waard.
de komende jaren zakt de waarde alsmaar tot een auto op zijn goedkoopste punt komt rond de 15-20jaar oud.
die ouderen denken dan altijd dat die nog minder waard is, eens die naar 30jaar of meer gaan. ik heb dat gevoel ook bij de golf. voor mij is dat nog altijd dat autootje dat ik voor 200€ kocht 5jaar terug (was toen 22jaar oud). staat gewoon buiten in weer en wind, kijk niet echt achter mij of ik al tegen men betonmolen geparkeerd zit op niet, rijd ermee over stenen. heb gedeukte deur en vleugel, gebarsten ruit... waardeloos ding dat niemand wil in die staat (ik zou zo ene ook niet meer aankopen). maar als ik dan de prijzen zie van andere golfkes (ik zoek een gezond kaske om de mijne te 'verjongen'...).
ik heb commentaar gehad toen ik een trekhaak monteerde, ze bekijken mij raar als ik diene koffer vol cement/bakstenen/houtpellets gooi...
de auto heeft zo eens op de oprit gestaan, dat mijn uitlaat zelf kieselsteentjes van de oprit had geschraapt.
t is maar een auto en die is gemaakt om te rijden en dingen te vervoeren, niet om in een showroom te staan en niet buiten te komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik heb commentaar gehad toen ik een trekhaak monteerde, ze bekijken mij raar als ik diene koffer vol cement/bakstenen/houtpellets gooi...
de auto heeft zo eens op de oprit gestaan, dat mijn uitlaat zelf kieselsteentjes van de oprit had geschraapt.
t is maar een auto en die is gemaakt om te rijden en dingen te vervoeren, niet om in een showroom te staan en niet buiten te komen
Comment
Comment