De Walen zijn al genaaid, binnenkort de Vlamingen wsl ook.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriik vind dus nergens terug of die ecomalus komt te vervallen als je een auto inschrijft ouder dan 30jaar?
"In afwijking van deze tabel, is het bedrag van de ecomalus gelijk aan 0 euro voor de voertuigen bedoeld bij artikel 2, § 2, tweede lid, 7° van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen en die onder het bijzondere kentekenplaat zoals bedoeld in artikel 4, § 3, van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen."
Die verwijzing betreft dus auto's die sedert meer dan 25 jaar ingeschreven zijn en ingeschreven worden onder O-plaat. Voor de jaarlijkse verkeerbelasting worden die in Wallonië aan volle pot belast tot ze 30 jaar zijn.
Maar voor de ecomalus kunnen ze niets aanrekenen als de Waalse liefhebber zijn auto van 25 jaar toch nog inschrijft met een O-plaat (onder voorbehoud dat deze tekst toch zou gewijzigd zijn, maar ik vond nog niets).
Comment
-
Normaal gesproken zou dit toch zo moeten zijn. Eens oldtimer (of lichte vracht, kampeerwagen, etc) blijft die dat toch.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Ik heb 3 maanden geleden de stap gezet en een 325i van 1989 aangeschaft in Duitsland. Ik heb hem ingevoerd en wat opgelapt zodat hij kon gekeurd worden en op 16/12/15 is hij ingeschreven op O-platen. Ik zou dus relatief safe zitten gezien ik nog onder de federale inschrijvingen val?
Enkel nog hopen dat er een overgangsmaatregel komt voor de wagens die bij invoering van de 30-jaar leeftijdsgrens nog geen 30j zijn.
Comment
-
Als ik het goed begrijp mag je met o platen geen woon werk doen en niet professioneel gebruiken, klopt dat ?
mijn autotje wordt in maart 25 jaar , heb hem pas, en ik ga hem inschrijven als gewone auto... Als hij 30 wordt kan ik hem nog altijd over 5 jaar als oldie herinschrijven, klopt dat (als reglementering niet weer veranderd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corignio Bekijk BerichtenIk heb 3 maanden geleden de stap gezet en een 325i van 1989 aangeschaft in Duitsland. Ik heb hem ingevoerd en wat opgelapt zodat hij kon gekeurd worden en op 16/12/15 is hij ingeschreven op O-platen. Ik zou dus relatief safe zitten gezien ik nog onder de federale inschrijvingen val?
Enkel nog hopen dat er een overgangsmaatregel komt voor de wagens die bij invoering van de 30-jaar leeftijdsgrens nog geen 30j zijn.
De overgangsmaatregelen zullen vooral van belang zijn voor de auto's die op het ogenblik van de wijziging van de leeftijd tussen de 25 jaar en 30 jaar zijn en die na 1/1/2016 zijn ingeschreven en nog geen 30 jaar zijn.
@ Cooperguy:
Toch zijn er enkele duidelijk gedefinieerde beperkingen. Nog steeds blijven oldtimers uitgesloten van bepaalde toepassingen:
• commercieel en professioneel gebruik;
• woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
• bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
• gebruik als werktuig of werkmiddel, alsook voor interventieopdrachten.
Om alle misverstanden te vermijden, werden extra definities toegevoegd aan het KB 15.03.1968 :
• commercieel gebruik verwijst naar elk gebruik dat mikt op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;
• professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;
• woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;
• woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.
Het begrip 'gelijkgesteld gratis vervoer' refereert naar de bedrijfswereld, waar chauffeurs in dienst het personeel naar een bepaalde werkplek of werf brengen. Dit handelt dus niet over mensen die gratis passagiers meenemen in hun oldtimer.
(Bron: http://www.oldtimerweb.be/informatie...oldtimers.aspx)
Comment
-
van mij mag men de oldtimerleeftijd net zoals in nederland optrekken naar 40 jaar. en terug de oude beperkingen van de o plaat invoeren. nu rijd iedereen er mee rond alle dagen alsof het normaal is. een oldtimer dient om het patrimonium in ere te houden en niet voor het plezier mee rond te toeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenvan mij mag men de oldtimerleeftijd net zoals in nederland optrekken naar 40 jaar. en terug de oude beperkingen van de o plaat invoeren. nu rijd iedereen er mee rond alle dagen alsof het normaal is. een oldtimer dient om het patrimonium in ere te houden en niet voor het plezier mee rond te toeren.
Daar is onze spitsmuis/dbr2 weer...
Een oldtimer moet rijden. Niet ergens in een hoekje staan stof te happen...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenvan mij mag men de oldtimerleeftijd net zoals in nederland optrekken naar 40 jaar. en terug de oude beperkingen van de o plaat invoeren. nu rijd iedereen er mee rond alle dagen alsof het normaal is. een oldtimer dient om het patrimonium in ere te houden en niet voor het plezier mee rond te toeren.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Hoe zit het eigenlijk met de vrijstelling voor oldtimers in de Antwerpse milieuzone ?
Er was altijd sprake over uitzondering maar die is precies vervallen ..?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenHoe zit het eigenlijk met de vrijstelling voor oldtimers in de Antwerpse milieuzone ?
Er was altijd sprake over uitzondering maar die is precies vervallen ..?- dieselauto (euronorm 3, zonder roetfilter)
- auto ouder dan 40 jaar
- sommige specifieke beroepsgebonden dieselauto’s (euronorm 2) zoals bv. voertuigen voor onderhouds- en nutswerken, (zie lijst op www.slimnaarAntwerpen.be/LEZ)
U moet vooraf registreren en betalen. Betalingen kunnen voor een dag, een week, een maand, drie maanden, zes maanden of een jaar.
De juiste bedragen vindt u op www.slimnaarAntwerpen.be/LEZ van zodra ze goedgekeurd zijn door de gemeenteraad. Ze verschillen voor personenauto’s en vrachtwagens, voor inwoners of bezoekers, sommige inwoners krijgen een verlaagd tarief, enzovoort.
Deze auto’s mogen enkel binnen met een LEZ-dagpas:
- Auto’s die geregistreerd moesten worden, maar dat niet zijn.
- Auto’s die enkel tegen betaling binnen mogen, maar waar niet voor betaald werd.
- Alle andere auto’s die normaal gezien niet binnen mogen.
U kan een LEZ-dagpas kopen via de website. Die is geldig tot middernacht.
In een periode van twaalf maanden kan u maximum acht keer een LEZ-dagpas kopen.
Zonder LEZ-dagpas krijgt u een boete.
Bron: http://ecohuis.antwerpen.be/Ecohuis/...issiezone.htmlOpenbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriOldtimer gebruik moet wel wat aan banden gelegd worden. allereerst zou ge minstens 1 auto op daily platen moeten hebben voor ge een oldtimer op Oplaat zet. zou al veel misbruik voorkomen.
het jaarlijks/tweejaarlijks invoeren van een keuring zal ook al veel profiteurs afschrikken.
hetgeen dan overblijft zijn de liefhebbers
Er moet alleszins iets aan de huidige regelgeving veranderen, nu zie je soms meter en peter in hun aftandse 190d op O-plaat naar den Delhaize bollen ofzo. Daar is het voordelig statuut allerminst voor bedoeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenvan mij mag men de oldtimerleeftijd net zoals in nederland optrekken naar 40 jaar. en terug de oude beperkingen van de o plaat invoeren. nu rijd iedereen er mee rond alle dagen alsof het normaal is. een oldtimer dient om het patrimonium in ere te houden en niet voor het plezier mee rond te toeren.1986 Audi 90 2.2
1990 Audi 90 2.3 USA
1990 Audi coupé 2.3
1991 Audi 90 2.0
2002 Audi A4 1.9 TDI
Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenvan mij mag men de oldtimerleeftijd net zoals in nederland optrekken naar 40 jaar. en terug de oude beperkingen van de o plaat invoeren. nu rijd iedereen er mee rond alle dagen alsof het normaal is. een oldtimer dient om het patrimonium in ere te houden en niet voor het plezier mee rond te toeren.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenEn wat voor last heb jij van mensen die in een oldtimer rondrijden ?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenEn wat voor last heb jij van mensen die in een oldtimer rondrijden ?
jaloezie
Last edited by camaro 68 rs; 20/01/2016, 16:26.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten2016 is nog maar juist begonnen maar award voor meest achterlijke uitspraak gaat al naar u.
ik heb guidoman op mijn negeerlijst gezet ik moet zijn zever hier niet meer zienLast edited by camaro 68 rs; 20/01/2016, 16:50.Z4 M40i
Comment
-
Kunnen zo een mensen er gewoon niet afgegooid worden?Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel