Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenZo'n mensen maken gewoon terug een dubbel (zie dbr, dbr2, spitsmuis en wie weet hoeveel ie er nog heeft)...
Iedereen samen lachen met de troll
Comment
-
Na dit forum grondig doorgenomen te hebben weet ik nog altijd niet te doen in volgende situatie:
Mijn mercedes 190d is op 6 augustus 1990 voor de eerste keer ingeschreven en is dus ouder dan 25 jaar.
Voorlopig heb ik mijn auto op stal staan aangezien ik met de bus woon-verkeer doe.
Omdat mijn partner ook een wagen heeft zou deze auto dus enkel sporadisch gebruikt worden (naar familie, dagtripjes, etc.).
De platen staan nog altijd op mijn vader zijn naam maar had die graag op mijn naam gezet.
Ik vraag me dus af wat het voordeligste is in mijn situatie, hem inschrijven als oldtimer of toch gewone platen? Ik heb gelezen dat er voor fcapri geen tax voordeel was om hem als oldtimer in te schrijven of begrijp ik dat verkeerd?
Mijn jaarlijkse keuring komt eraan (10/02) en had graag een beslissing genomen voor ik terug moet gaan.
Alvast bedankt
Comment
-
Als je een wagen ouder dan 25j inschrijft op gewone platen ipv oldtimerplaten is het enige verschil dat er een jaarlijkse keuring is en uw verzekering die waarschijnlijk wat hoger zal zijn dan op O plaat.
BIV en taksen zijn hetzelfde. Daartegen staat dat je met de O plaat geen woon-werk verkeer enzo mag doen.
Comment
-
Wat fcapri zegt.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Mijn 200D is 24 jaar, heb hem juist deze week als classiccar verzekerd. Scheelt meer dan de helft aan verzekering. Voorwaarde bij mijn verzekering was wel dat je een andere dagelijkse wagen hebt, dat er meer auto's zijn dan gezinsleden en dat de auto 20 jaar of ouder is.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
20 jaar? Bij mij is 't vanaf 15 jaar.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
OK dit is al verduidelijkend.
Het probleem is dat ik sowieso een nieuw inschrijvingsbewijs moet hebben omdat we net verhuisd zijn (en er al een ander adres op mijn huidig inschrijvingsbewijs staat).
Dat kost ook al rap een 20-tal euro dacht ik en ik dacht dan onmiddellijk nieuwe platen aan te vragen en de wagen op mijn naam te zetten.
Ik betaalde voor het jaar 2015 (toen ie dus nog net geen 25 was) 477 euro verzekering en 402 euro wegenbelasting, wat ik toch veel vind voor een auto die ik bijna niet gebruik.
Dus als ik hem nu inschrijf als oldie betaal ik nog altijd +-402 euro wegenbelasting?? of wordt de tax verlaagd van het moment dat die 25 wordt?
Bedankt voor het advies
Comment
-
Mijn polo heeft de afgelopen jaren minder dan 100km per jaar gereden... Dus daarom staat die op O plaat ... Om het betaalbaar te houden door de weinige KMS dat die rijdt.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BramJ Bekijk BerichtenIk vind het toch straf dat de taks hetzelfde blijft als oldtimer of gewone plaat..
Waarom zou iemand zijn wagen die ouder is dan 25 dan nog laten keuren als oldtimer?? Om de jaarlijkse keuring te ontwijken of voor de iets lagere verzekering?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
amai, je moet nogal wat plaats hebben om al die auto's te stallen .
Keuring zou bij mij ook wel een probleem kunnen vormen (vorig jaar wat roest onderaan maar mooi weggewerkt en was erdoor). Voor de rest spint hij nog zoals een jong katje!
Dus om samen te vatten, ik laat hem dus gewoon als daily keuren, vraag nieuwe inschrijvingsbewijs/platen aan en betaal dit jaar veel minder tax?
Iemand een idee of ze de dieselwagens veel meer gaan belasten komend jaar en of dit veel gaan uitmaken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BramJ Bekijk BerichtenIk vind het toch straf dat de taks hetzelfde blijft als oldtimer of gewone plaat..
Waarom zou iemand zijn wagen die ouder is dan 25 dan nog laten keuren als oldtimer?? Om de jaarlijkse keuring te ontwijken of voor de iets lagere verzekering?
Dus o-plaat wil ook niet altijd wrak zeggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenBij mij is de enige reden dat de mijne op o plaat staat het ontbreken van een gelijkvormigheidsattest.
Dus o-plaat wil ook niet altijd wrak zeggen
In mijn geval scheelt een 2 liter diesel 350 Euro per jaar aan verzekering alleen door hem in te schrijven als oldtimer, met dat geld kan ik al tamelijk wat onderhoud plegen aan de wagen.
Uiteraard zullen er zijn die liever niet naar de keuring gaan omdat ze er anders toch niet doorgeraken, om die te shiften kan men wel een tweejaarlijkse keuring invoeren, geen probleem voor mij.
Comment
-
Daarbij is het ook gewoon niet veilig om met een wagen met mankementen op baan te zijn! Je zet uw leven en dat van anderen op het spel. Ik ben zeker ook voor een 2-/3-/5- jaarlijkse keuring te vinden, misschien afhankelijk van hoe oud de wagen is.
Bij mij scheelt de verzekering voor mijn 325i (125KW) overigens ook een pak, 104 euro tegenover in de 600 euro.
Ethias kijkt hiervoor niet naar de cc's of pk's, als je reeds een eerste wagen bij hen verzekerd hebt kan je voor de oldtimer het forfaitaire oldtimer tarief inroepen. Dit gaat volgend jaar wel iets omhoog gaan vertelde mevrouw mij onlangs, maar het zou niet veel schelen.
Comment
-
Mooi voorbeeld was mijn porsche 944:
Gekeurd in 2013 met amper remmen, schokdempers gaar, roest aan de chassisbalken, banden van 15 jaar oud (daar zien ze nooit naar, zonde eigenlijk).
Nu is t wel strenger geworden heb ik gehoord.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
De oldtimer keuring is op 1 april 2014 inderdaad verstrengd.
Dit is de lijst met te controleren punten:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corignio Bekijk BerichtenDe oldtimer keuring is op 1 april 2014 inderdaad verstrengd.
Dit is de lijst met te controleren punten:
http://www.km.be/sites/default/files...-03-N_0000.pdf
Sportuitlaat, verlaging, geperforeerde remmen mag hier allemaal..1986 Audi 90 2.2
1990 Audi 90 2.3 USA
1990 Audi coupé 2.3
1991 Audi 90 2.0
2002 Audi A4 1.9 TDI
Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk BerichtenValt wel goed mee hier..
Sportuitlaat, verlaging, geperforeerde remmen mag hier allemaal..
Comment
Comment