Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ah, dat wist ik niet.

Even de richtlijn opgezocht:

'De oldtimers dienen in originele toestand voorgereden te worden (uitgezonderd plaatsen van een sportophanging met een bodemvrijheid van 11cm en vervangen van originele flexibele remleidingen door remleidingen van het luchtvaarttype op alle remmen zijn toegestaan)

Indien er twijfel zou bestaan over een onderdeel van de oldtimer of dit origineel is of niet, dient dit aangetoond te worden door de klant door instructieboekje, werkplaatshandboek, technische fiche of een andere betrouwbare bron.'

http://www.sbat.be/pages/Oldtimerkeuring.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corignio Bekijk Berichten
      Als je daar attesten van hebt mag dat inderdaad geen probleem zijn. Het werken en in orde zijn.
      Helemaal niks van attesten, niet gekeurd voor verlaging.
      1986 Audi 90 2.2
      1990 Audi 90 2.3 USA
      1990 Audi coupé 2.3
      1991 Audi 90 2.0
      2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

Comment

• Mijn kar op o platen staat eigenlijk veel beter in orde dan mijn dagelijkse wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
          Mijn kar op o platen staat eigenlijk veel beter in orde dan mijn dagelijkse wagen
          Schande
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Schande
            Achja, er is weer een lading rommel van taxiteile op weg naar hier, dus de 190 komt in orde

Comment

• hallo, ik ben nieuw hier en heb de laatste veranderingen voor de wetgeving van oldtimers hier aandachtig gevolgd. Nu wil ik een oldtimer aanschaffen en twijfel tussen eentje van 7/86 met 240000km en eentje van 3/91 met minder km en betere staat. De 91er kan pas in de 4 maand dit jaar gekeurd worden omdat hij dan pas 25 is. Dus als ik het goed begrijp moet ik dan de volle verkeersbelasting betalen? Kan ik beter die van 86 kopen omdat die bijna 30 is? En hoe kan je berekene hoeveel verkeersbelasting de volle pot is? want nu gaat de simulatie er nog vanuit van de oude wetgeving. Trouwens een benzine Mercedes met 240000km is dit nog te doen?

Comment

• Ik had begrepen dat dit dan enkel zou zijn voor auto's die pas na datum van wijziging worden ingeschreven, en dan nog geen 30 zijn. Auto's die wel al ingeschreven zijn, en toch geen 30 zijn, worden wel als oldtimer beschouwd.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• zou inderdaad logisch en ook maar billijk zijn maar in Wallonië is dit niet het geval...

In Wallonië - aanpassing fiscaliteit vanaf 01.01.2016 - definitieve beslissing

Dit bericht is van toepassing op de liefhebbers die in Wallonië wonen!
                  De BFOV werd op donderdag 12 november 2015 ontvangen op het kabinet van Minister Lacroix.
                  De Minister blijft bij zijn eerder samengevatte intenties en voorziet geen overgangsmaatregelen voor de momenteel reeds ingeschreven voertuigen tussen 25 en 30 jaar oud.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Om écht 'veilig' te zijn moet je ene van 30j. kopen, veel kans dat wanneer ze het federaal regelen het ook in Vlaanderen zoals in Wallonië zal worden, dus ook volle pot voor die tussen 25-30j
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• veranderen naar 40 jaar zoals in nederland zou beter zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                        veranderen naar 40 jaar zoals in nederland zou beter zijn.
                        Waarom niet ineens alle oldtimers verbieden ? Enkel nog mee rondrijden op een aanhangwagen getrokken door 2 brabantse boerepaarden gevoed met biologisch geteelde wortelen en hooi. Uiteraard enkel op zondag.

Comment

• Schandalig dat er nog geen taks is voor boerenpaarden. Vind wel dat die na 40 jaar dan ook een vrijstelling moeten krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guidoman veranderen naar 40 jaar zoals in nederland zou beter zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                            Waarom niet ineens alle oldtimers verbieden ? Enkel nog mee rondrijden op een aanhangwagen getrokken door 2 brabantse boerepaarden gevoed met biologisch geteelde wortelen en hooi. Uiteraard enkel op zondag.

de forumbederver is daar weer, en valt terug in herhaling
                            2 weken geleden ook een reactie gegeven dat het op 40 jaar moet komen
                            Z4 M40i

Comment

• Ach, laat hem doen. Ik veronderstel dat niemand hem toch serieus neemt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                Schandalig dat er nog geen taks is voor boerenpaarden. Vind wel dat die na 40 jaar dan ook een vrijstelling moeten krijgen
                                Koeien zijn nog erger, allemaal afmaken en krekels eten.
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                                  veranderen naar 40 jaar zoals in nederland zou beter zijn.
                                  En waarom zou dat beter zijn?
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                    En waarom zou dat beter zijn?
                                    Do not feed the troll

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      Do not feed the troll
                                      It's tooo laaaaate ;-)

On topic, ik lees hier altijd maar dat je "veilig" bent als je vóór 1 januari '16 een auto op O platen hebt gezet maar waar staat dit? Ergens een bron dat deze oldtimers blijven voor altijd ook al zijn ze bv 5,6,7en 20 en dus nog onder de 30??
                                      Last edited by Liquid Li0n; 03/02/2016, 01:14.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Rechtszekerheid is niet bepaald het sterkste punt van onze overheden, er is geen enkele garantie, als er een regel is, is die ook zo weer aangepast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                          ik lees hier altijd maar dat je "veilig" bent als je vóór 1 januari '16 een auto op O platen hebt gezet maar waar staat dit? Ergens een bron dat deze oldtimers blijven voor altijd ook al zijn ze bv 5,6,7en 20 en dus nog onder de 30??
                                          Klopt totaal niet, je bent helemaal niet "veilig". Als het wordt zoals in Wallonië, dus zonder overgangsregeling (en die kans lijkt me toch reëel) dan is iedereen met een wagen tussen 25 en 30j. flink gejost.
                                          Ik ben op het salon bij de BFOV-stand langs geweest en daar wisten ze te vertellen dat heel veel Walen hun platen al hebben ingeleverd en hun classic aan de kant zullen zetten tot deze 30j. is
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X