Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu moest ik wel nog een voertuig meenemen naar daar om mijn oldtimer te kunnen laten verzekeren.
    Ik heb daar natuurlijk géén seconde aan getwijfeld !
    Eh ik zou alles moven!
    Gelijke prijs kunnen ze je zeker bieden of minder.
    Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Eh ik zou alles moven!
      Gelijke prijs kunnen ze je zeker bieden of minder.
      Ik ga eerst nog een prijsofferte laten maken voor mijn zoon van 22 zijn verzekering en áls dat minder is, dan haal ik de rest ook weg...
      Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

Mijn recentst gespotte Europese plaat =
      2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
      1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
      073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

www.vanityplates.be

Comment

• Iemand al enig idee wat het gevolg is van het aftreden van minister Galant ivm het optrekken van de minimumleeftijd voor oldtimers?
        Gaat alles nu in een stroomversnelling terecht komen of juist tegengesteld?
        Wat met het voorakkoord voor overgangsmaatregelen en afspraken nu er waarschijnlijk een ander kabinet komt, blijven dezedan behouden of kan dit weer eenzijdig worden veranderd?

Comment

• Vraag het eens aan Charles ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Vraag het eens aan Charles ?
            of klik hier
            Last edited by denewprof; 17/04/2016, 20:18.
            Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

Mijn recentst gespotte Europese plaat =
            2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
            1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
            073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

www.vanityplates.be

Comment

• Nog nieuws?
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Ssssst... Mijn 200D wordt in december 25
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Brussels gewest heeft het er ergens over ivm milieuzone waar dan auto's ouder dan 30 jaar wel binnenmogen met verwijzing naar O-platen en 2018, dus de politiek is het niet vergeten. Auto's van 30 jaar en ouder zouden overigens binnen mogen in het Brussels gewest, maar dat is een andere discussie

Fehac FederatieJuly 18 at 1:19pm ·
                  Op 2 juni 2016 werd bekend dat Brussel vanaf 2018 een Lage Emissie Zone zal invoeren. Dat is in België de aanduiding voor een milieuzone.
                  De BFOV, de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen, de Belgische zusterorganisatie van FEHAC heeft over de instelling van deze Lage Emissie Zone overlegd met de Brusselse Minister voor Leefmilieu Fremault.
                  Onze collega’s van de BFOV hebben Minister Fremault geconfronteerd met dezelfde argumenten die wij als FEHAC hier in Nederland gebruiken en konden er op 12 juli vernemen dat er een uitzondering voorzien is in het voorontwerp van de wetteksten voor klassieke auto’s vanaf 30 jaar.
                  FEHAC feliciteert de BFOV met het behaalde succes. Na Duitsland en Frankrijk is nu ook in België een uitzondering voor klassieke voertuigen gemaakt. Nederlandse gemeentes lijken zich met hun halsstarrige weigering om rekening te houden met klassieke voertuigen meer en meer internationaal te isoleren.

Comment

• ouder dan 25 j -> als oldtimer inschrijven of niet?

Ik ga nu een SL inschrijven van 1989, maar niet als oldtimer omdat ik die 3 beperkingen vervelend vind. Officieel is het dus een 'gewone' wagen die omdat hij ouder dan 25 jaar is wel slechts 40 EUR per jaar aan verkeersbelasting kost.

Maar stel dat de regeling naar 30 jaar wijzigt, zou dit dan een nadeel zijn?
                    (afgezien van het feit dat ik ook jaarlijks naar de keuring ga moeten)
                    Ik neem immers aan dat er een overgangsregeling komt waarbij wagens die nog 30 jaar zijn maar wel ouder dan 25 jaar gewoon oldtimer mogen blijven, maar officieel gezien zou mijne dan geen oldtimer zijn. Snappie?
                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• In Wallonië was geen overgangsregeling O plaat of niet terug volle pot rijtaks tot 30 jaar maar geen verschil in type plaat, dus als het een 500 SL is bv. is dat toch iets om in het achterhoofd rekening mee te houden

Comment

• Behalve voor stad Antwerpen, daar mag je vanaf volgend jaar niet meer binnen met een auto onder de 40 jaar (zelfs niet als je die 180 euro betaald)
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                          Ik ga nu een SL inschrijven van 1989, maar niet als oldtimer omdat ik die 3 beperkingen vervelend vind. Officieel is het dus een 'gewone' wagen die omdat hij ouder dan 25 jaar is wel slechts 40 EUR per jaar aan verkeersbelasting kost.

Maar stel dat de regeling naar 30 jaar wijzigt, zou dit dan een nadeel zijn?
                          (afgezien van het feit dat ik ook jaarlijks naar de keuring ga moeten)
                          Ik neem immers aan dat er een overgangsregeling komt waarbij wagens die nog 30 jaar zijn maar wel ouder dan 25 jaar gewoon oldtimer mogen blijven, maar officieel gezien zou mijne dan geen oldtimer zijn. Snappie?
                          Welke 3 beperkingen ?
                          Sinds 2012 mag je enkel geen woon -werk/school doen met je oldie...

Comment

• Is het nog steeds verboden indien uw wagen als oldtimer ingeschreven is dus voorzien is van 0-plaat en oldtimerverzekering heeft om:

1)Te rijden op de openbare weg buiten georganiseerde manifestaties en voorbereidende testritten.
                            2)Te rijden buiten een straal van 25 km van het domicilie, behalve om naar een manifestatie te gaan.
                            Weet iemand dit of zijn dit nog regels van vroeger?? Want ik sta op het punt een oldtimer te kopen maar zal vaak rond de 40 a60km van m'n domicilie zitten.(domicilie-kust) en dat zou wel een domper zijn indien dit niet zou mogen.

Comment

• Dit zijn de regels van vroeger, dus:

1) Neen

2) Neen

Actuele info: http://www.bfov-fbva.be/nl/

Comment

Dit zijn de regels van vroeger, dus:

1) Neen

2) Neen

Actuele info: http://www.bfov-fbva.be/nl/
                                !!!! Bedankt, die verzekeringsmaatschappijen mogen ook hun website eens aanpassen zeg pff.

Comment

• De actuele info vind je daar bij Wetgeving & Instructies -> Het nieuwe oldtimerstatuut : http://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving...ut-01-07-2013/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    Welke 3 beperkingen ?
                                    Sinds 2012 mag je enkel geen woon -werk/school doen met je oldie...

Beperkingen in gebruik vanaf 01/07/2013 :

• commercieel en professioneel gebruik;
                                    • woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
                                    • bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
                                    • gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.

Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot :
                                    • oldtimermanifestaties;
                                    • proefritten binnen een straal van 3 km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.

Comment

Beperkingen in gebruik vanaf 01/07/2013 :

• commercieel en professioneel gebruik;
                                      • woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
                                      • bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
                                      • gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.

Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot :
                                      • oldtimermanifestaties;
                                      • proefritten binnen een straal van 3 km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.
                                      Het is uiteraard normaal dat je een oldie niet gebruikt om te gaan werken of commercieel vervoer.....

Comment

• Naar de winkel gaan mag dan wel met een oldtimer?
                                        En hoe zit het met huwelijken en dergelijke?
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dus als ik t goed begrijp (Cedra zijn tekst):
                                          Ik schrijf morgen een benz van '90 in als oldtimer, betaal oldtimertarief aan taks tot de regeling naar 30 jaar gaat en moet dan de volle pot betalen zoals bij een gewone recente wagen gebaseerd op co uitstoot e.d???
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                          X