Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• T is voor na de nieuwe regeling, dan moet ik 2 of 3 jaar volle pot wegentax betalen.
    En t is ten laatste 2018, kan ook 1 januari 2017 zijn.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Je kan hier nog 89 pagina's met denkpistes en suggesties vullen maar we gaan het pas echt weten als de kogel definitief door de kerk is.

Huwelijken rijden = bezoldigd personenvervoer en dan komt de beperking commercieel en professioneel gebruik naar boven.

Diezelfde beperking is er trouwens ook voor de hype van het moment: de foodtrucks, terwijl er toch heel wat van die karrekes doodleuk op O-platen elk weekend op pad zijn naar één of ander evenement ... ook dat is België.

Comment

• Is er iemand die weet wanneer de vergadering tussen BFOV en de nieuwe minister zal doorgaan?

Op de site van BFOV is hiervan toch al geruime tijd sprake, meer dan een half jaar, maar nog steeds geen nieuws.

Comment

• Nog even een andere bedenking, mijn auto is ingeschreven op 01/04/2015, dus voor de beruchte 01/01/16, en wordt oldtimer, oftewel 25 jaar, half oktober dit jaar.

Wat doe ik best, uitschrijven in oktober en inschrijven als oldtimer, of gewoon ingeschreven laten?

Bij uitschrijven in oktober spaar ik een half jaar taks, in mijn geval 1500€/2, dus 750€.

Comment

• Ik zou 'm omzetten naar oldtimer. Elke euro die je uitspaart is meegenomen.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
              Is er iemand die weet wanneer de vergadering tussen BFOV en de nieuwe minister zal doorgaan?

Op de site van BFOV is hiervan toch al geruime tijd sprake, meer dan een half jaar, maar nog steeds geen nieuws.

Géén nieuws, goed nieuws zeker ?
              Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

Mijn recentst gespotte Europese plaat =
              2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
              1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
              073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

www.vanityplates.be

Comment

• Ik denk dat het momenteel telkens goed is in te schrijven ald oldtimer, want wie zegt dat oldtimers geen 40j moeten zijn zoals in Nederland?

En in Antwerpen mag je ook niet binnen met een oldtimer jonger dan 40j
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Ik denk dat het momenteel telkens goed is in te schrijven ald oldtimer, want wie zegt dat oldtimers geen 40j moeten zijn zoals in Nederland?
                  40 jaar ?
                  Is dat momenteel geen 30 jaar ?
                  Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                  2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                  1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                  073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

www.vanityplates.be

Comment

• In Nederland moet een oldtimer 40j zijn

En wat betreft Antwerpen...

Bron van dit forum

http://www.autowereld.be/autonieuws/mobiliteit/lage-emissie-zone-antwerpen-oldtimers.html
                    Last edited by Liquid Li0n; 26/07/2016, 20:02.
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                      In Nederland moet een oldtimer 40j zijn
                      Da's relatief, als men de auto 3 maanden schorst in de winter voor 30 plus is het maar 120 EUR rijtaks. Wel geen diesels dat is d'office 40 en dacht ook geen LPG.

Comment

• Auto's van na 1987 40 jaar met nog een overgangsregeling
                        Diesel en LPG komen ook niet in aanmerking 40 jaar

Comment

• Daarmee dat er zoveel lpg en -40j auto's te koop zijn op kapaza. (uit NL) kunnen ze daar aan de straatstenen niet kwijt.
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Ik zou 'm omzetten naar oldtimer. Elke euro die je uitspaart is meegenomen.
                            @BMWMB, bedankt voor je reactie.

ik kan inderdaad misschien even wat uitsparen, maar achteraf betaal ik dit misschien dubbel en dik terug bij een 'nieuwe' inschrijving na 01/01/2016.

't Is trouwens dezelfde als de jouwe, enkel modeljaar '92, taks voor nieuwe inschrijving momenteel ca 2400€ dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              ...
                              Huwelijken rijden = bezoldigd personenvervoer en dan komt de beperking commercieel en professioneel gebruik naar boven.
                              ...
                              Dus onbezoldigd/gratis mag dan wel met o-plaat ?
                              En met 'onkostenvergoeding' ? Bvb vergoeding van de naft ? Onkostenvergoeding is niet hetzelfde als bezoldiging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
                                Nog even een andere bedenking, mijn auto is ingeschreven op 01/04/2015, dus voor de beruchte 01/01/16, en wordt oldtimer, oftewel 25 jaar, half oktober dit jaar.

Wat doe ik best, uitschrijven in oktober en inschrijven als oldtimer, of gewoon ingeschreven laten?

Bij uitschrijven in oktober spaar ik een half jaar taks, in mijn geval 1500€/2, dus 750€.
                                Het enige min of meer concrete dat je hierop kan antwoorden, is inderdaad dat je de helft van uw verkeersbelasting terugkrijgt bij uitschrijving en hem opnieuw te laten inschrijven als die +25 jaar is in oktober 2016. Dan betaal je voor 1 jaar tot oktober 2017 oldietaks.

Al de rest is onzeker. Als de wijziging voor het oldtimerstatuut er al zou komen voor oktober 2017 en Vlaanderen belast alles onder de 30 jaar aan volle pot, dan betaal je terug meer tot de auto 30 jaar is. Indien er een overgang zou komen voor auto's tussen de 25 en de 30 jaar, zou je vanaf eind dit jaar en verder oldietaks kunnen genieten (eventueel enkel gekoppeld met een O-plaat - maar daar is ook nog niks over bekend).

Comment

• @Cedra, bedankt voor je antwoord!

Er bestaat dus misschien ook een kans dat de inschrijving bekeken wordt als een 'oude', dus voor 01/01/16, en dan is het misschien best dat ik alles zo laat, ook al boor ik dan (voorlopig) 750€ door mijn neus.

t' Blijft koffiedik kijken momenteel...

Comment

• Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
                                    @BMWMB, bedankt voor je reactie.

ik kan inderdaad misschien even wat uitsparen, maar achteraf betaal ik dit misschien dubbel en dik terug bij een 'nieuwe' inschrijving na 01/01/2016.

't Is trouwens dezelfde als de jouwe, enkel modeljaar '92, taks voor nieuwe inschrijving momenteel ca 2400€ dacht ik.
                                    Ik snap niet hoe je denkt dat je dit dubbel en dik moet terugbetalen. Denk je dat ze met terugwerkende kracht gaan werken?

Heb je ook een cabrio? Staan er hier al ergens foto's?
                                    Last edited by BMWMB; 28/07/2016, 23:03.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                                      Dus onbezoldigd/gratis mag dan wel met o-plaat ?
                                      En met 'onkostenvergoeding' ? Bvb vergoeding van de naft ? Onkostenvergoeding is niet hetzelfde als bezoldiging.
                                      Nee, want als je dat regelmatig doet, dan nemen ze aan dat je daar geld voor krijgt.
                                      Als je dat enkel doet voor een broer of buur, en slechts één keer per jaar, dan zullen ze daar niet over vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Nee, want als je dat regelmatig doet, dan nemen ze aan dat je daar geld voor krijgt.
                                        Als je dat enkel doet voor een broer of buur, en slechts één keer per jaar, dan zullen ze daar niet over vallen.
                                        Zolang je het niet doet met een regelmaat, is het geen zelfstandige activiteit. Dus...
                                        maar een vriendendienst...

Comment

Working...
                                        X