Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je kan hier nog 89 pagina's met denkpistes en suggesties vullen maar we gaan het pas echt weten als de kogel definitief door de kerk is.
Huwelijken rijden = bezoldigd personenvervoer en dan komt de beperking commercieel en professioneel gebruik naar boven.
Diezelfde beperking is er trouwens ook voor de hype van het moment: de foodtrucks, terwijl er toch heel wat van die karrekes doodleuk op O-platen elk weekend op pad zijn naar één of ander evenement ... ook dat is België.
Nog even een andere bedenking, mijn auto is ingeschreven op 01/04/2015, dus voor de beruchte 01/01/16, en wordt oldtimer, oftewel 25 jaar, half oktober dit jaar.
Wat doe ik best, uitschrijven in oktober en inschrijven als oldtimer, of gewoon ingeschreven laten?
Bij uitschrijven in oktober spaar ik een half jaar taks, in mijn geval 1500€/2, dus 750€.
Da's relatief, als men de auto 3 maanden schorst in de winter voor 30 plus is het maar 120 EUR rijtaks. Wel geen diesels dat is d'office 40 en dacht ook geen LPG.
... Huwelijken rijden = bezoldigd personenvervoer en dan komt de beperking commercieel en professioneel gebruik naar boven.
...
Dus onbezoldigd/gratis mag dan wel met o-plaat ?
En met 'onkostenvergoeding' ? Bvb vergoeding van de naft ? Onkostenvergoeding is niet hetzelfde als bezoldiging.
Nog even een andere bedenking, mijn auto is ingeschreven op 01/04/2015, dus voor de beruchte 01/01/16, en wordt oldtimer, oftewel 25 jaar, half oktober dit jaar.
Wat doe ik best, uitschrijven in oktober en inschrijven als oldtimer, of gewoon ingeschreven laten?
Bij uitschrijven in oktober spaar ik een half jaar taks, in mijn geval 1500€/2, dus 750€.
Het enige min of meer concrete dat je hierop kan antwoorden, is inderdaad dat je de helft van uw verkeersbelasting terugkrijgt bij uitschrijving en hem opnieuw te laten inschrijven als die +25 jaar is in oktober 2016. Dan betaal je voor 1 jaar tot oktober 2017 oldietaks.
Al de rest is onzeker. Als de wijziging voor het oldtimerstatuut er al zou komen voor oktober 2017 en Vlaanderen belast alles onder de 30 jaar aan volle pot, dan betaal je terug meer tot de auto 30 jaar is. Indien er een overgang zou komen voor auto's tussen de 25 en de 30 jaar, zou je vanaf eind dit jaar en verder oldietaks kunnen genieten (eventueel enkel gekoppeld met een O-plaat - maar daar is ook nog niks over bekend).
Er bestaat dus misschien ook een kans dat de inschrijving bekeken wordt als een 'oude', dus voor 01/01/16, en dan is het misschien best dat ik alles zo laat, ook al boor ik dan (voorlopig) 750€ door mijn neus.
Dus onbezoldigd/gratis mag dan wel met o-plaat ?
En met 'onkostenvergoeding' ? Bvb vergoeding van de naft ? Onkostenvergoeding is niet hetzelfde als bezoldiging.
Nee, want als je dat regelmatig doet, dan nemen ze aan dat je daar geld voor krijgt.
Als je dat enkel doet voor een broer of buur, en slechts één keer per jaar, dan zullen ze daar niet over vallen.
Nee, want als je dat regelmatig doet, dan nemen ze aan dat je daar geld voor krijgt.
Als je dat enkel doet voor een broer of buur, en slechts één keer per jaar, dan zullen ze daar niet over vallen.
Zolang je het niet doet met een regelmaat, is het geen zelfstandige activiteit. Dus...
maar een vriendendienst...
Comment