in plaats van te liggen zorren en de toekomst te voorspellen (al 4 jaar ondertussen ?) kan je er nu beter van genieten .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Allez, we zitten op ‘t internet zulle !
Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...
Mijn recentst gespotte Europese plaat =
2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023
Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021
Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015
www.vanityplates.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door denewprof Bekijk Berichten
Dat zullen de goeie moeten bekopen met de slechte, dan is ieder gelijk voor de wet,
spijtig ...Last edited by order66; 05/04/2018, 07:31.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Moest er een wettelijke voorwaarde komen die zegt dat je reeds een 1ste wagen op reguliere platen ingeschreven moet hebben op uw naam, om dan pas gebruik te kunnen maken van de O plaat voor een 2e wagen zou er al veel misbruik voorkomen worden.
De meeste, zo goed als alle liefhebbers/eigenaars van een echte oldtimer hebben daarnaast nog een 1ste wagen voor dagelijks gebruik op hun naam.
De misbruikers hebben énkel hun afgdankte mercedes 190d of Golf3 waar ze dagelijks mee naar het werk rijden of de boodschappen doen.
Het profitariaat zou toch al sterk minderen lijkt me.
Oké, sommige hardnekkige profiteurs kunnen dan vragen aan een familielid die een regulier ingeschreven wagen heeft om hun oldtimer op hun naam in te schrijven, maar het wordt dan toch al een stuk ingewikkelder gemaakt dan nu het geval is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVoila, zo gemakkelijk is het. Nu die boodschap nog tot in Brussel krijgen voor het te laat is.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenjammer, geen oldtimers meer voor mensen met een bedrijfswagen op hun naam ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsijammer, geen oldtimers meer voor mensen met een bedrijfswagen op hun naam ..
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Eigenlijk volledig akkoord, maar dan had ik tot voor kort wel een probleem gehad.
Mijn vrouw heeft dagelijkse wagen op haar naam, en de MX-5 staat ook op haar naam.
Ikzelf had een leasewagen, maar deze stond niet op mijn naam.
En dan heb je wel het lastige probleem dat als je een wagen invoert, de keuring en inschrijving moet gebeuren op de naam van de persoon die hem heeft ingevoerd. (of zoiets toch)
Ik had de oldtimer ingevoerd, dus moest die ook op mijn naam komen, maar ik had dus geen 1e wagen op gewone platen.
Comment
-
of een motor als eerste voertuig, of een speedpedelec, of iemand die de voorkeur geeft aan openbaar vervoer voor zijn mobiliteit ...
toeme, niet zo makkelijk om geode regels te maken ...
ben niet zo'n voorstander om het gebruik van een oldie afhankelijk te maken van bezit/ter beschikking hebben van iets anders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corignio Bekijk BerichtenMoest er een wettelijke voorwaarde komen die zegt dat je reeds een 1ste wagen op reguliere platen ingeschreven moet hebben op uw naam, om dan pas gebruik te kunnen maken van de O plaat voor een 2e wagen zou er al veel misbruik voorkomen worden.
De meeste, zo goed als alle liefhebbers/eigenaars van een echte oldtimer hebben daarnaast nog een 1ste wagen voor dagelijks gebruik op hun naam.
De misbruikers hebben énkel hun afgdankte mercedes 190d of Golf3 waar ze dagelijks mee naar het werk rijden of de boodschappen doen.
Het profitariaat zou toch al sterk minderen lijkt me.
Oké, sommige hardnekkige profiteurs kunnen dan vragen aan een familielid die een regulier ingeschreven wagen heeft om hun oldtimer op hun naam in te schrijven, maar het wordt dan toch al een stuk ingewikkelder gemaakt dan nu het geval is.
Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...
Mijn recentst gespotte Europese plaat =
2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023
Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021
Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015
www.vanityplates.be
Comment
-
Op de keuring gehoord dat er een jaarlijkse keuring zou komen vanaf volgend jaar voor oldtimers. Zou geleidelijk aan ingevoerd worden. Volgend jaar sowieso voor autos van 92, enz... tot 2022. Zou dan zeker over een 2 jaarlijkse keuring gaan voor ALLE oldtimers. Dat is toch wat de chef van de keuring zei...Last edited by order66; 10/04/2018, 08:38.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66Op de keuring gehoord dat er een jaarlijkse keuring zou komen vanaf volgend jaar voor oldtimers. Zou geleidelijk aan ingevoerd worden. Volgend jaar sowieso voor autos van 92, enz... tot 2022. Zou dan zeker over een 2 jaarlijkse keuring gaan voor ALLE oldtimers. Dat is toch wat de chef van de keuring zei...
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenNen hoop miserie als het er ooit doorkomt... let op m'n woorden.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Een kennis van mij wilt een oldtimer kopen van 02/1992 en deze op o platen zetten.
Gisteren heeft hij met het Bfov gebeld om zeker te zijn dat deze als oldtimer zou inschreven worden.
Daar vertelde ze hem dat iedereen die in 2018 een oldtimer heeft ingeschreven nog geen afrekening heeft gekregen ivm de wegentaks en Biv !
Kennelijk weten ze nog niet goed wat ze nu effectief aan de mensen gaan aanrekenen...het oldtimertarief of het volle tarief !
Zou dit kunnen of is dit een fabeltje ?
Comment
Comment