Dus de voertuigen die 25 jaar oud geworden zijn in 2017 en reeds op O-plaat staan, blijven oldtimer maar moeten jaarlijks naar de keuring tot ze 30 zijn ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenUit wat leidt jij af dat het een oldtimer keuring is? ...
Comment
-
Gaat in vanaf 20 Mei. Hierbij de link naar het document VR 2018 0903 DOC.0226/1BIS van de Vaamse regering: https://www.vlaanderen.be/nl/nbwa-ne...01355780226554
Kort samengevat elke auto moet jaarlijks naar de keuring tot de leeftijd van 30 jaar. Tussen 30 en 50 om de 2 jaar. vanaf 50 elke 5 jaar.
Gaat in vanaf 2019 voor oldtimers tot 30 jaar en vanaf 2020 voor oldtimers +30 jaar.
Extra controles tov van de nu zijnde oldtimerkeuring is co uitstoot, ophangingen en banden..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kayapuna Bekijk BerichtenExtra controles tov van de nu zijnde oldtimerkeuring is co uitstoot, ophangingen en banden..
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDus nu gaan we allemaal uitnodiging(en) in de bus krijgen, of hoe gaat dat in z'n werk gaan ???
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenOh dat gaat weer spannend worden met de Fiat
Heb geen CoC, dus verlaging enzo is geen probleem.
Maar die CO sta me niet aan.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenOh dat gaat weer spannend worden met de Fiat
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHeb geen CoC, dus verlaging enzo is geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Fiat is altijd spannend.
Een oldtimer kan toch nooit een COC hebben ?
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
vanaf wanneer is een COC beschikbaar geworden voor auto's? Moet iedereen die er een kan hebben, er een gaan aanvragen?
Ik vraag me af wat ze gaan doen als die co2 uitstoot te hoog is naar de normen van die tijd. Moet je dan aanpassingen gaan doen? En de vraag hoe dan...Zelf gaan ombouwen van euro 0 naar euro 1 ofzo?
Mijn auto wordt in september 2019 29 jaar, hang er dus nog juist aan verdomme om jaarlijks te dokken.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMx5'en wel.. Die moesten dat aanvragen bij de invoerder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Van welk bouwjaar zijn die "Mx5'en" dan ?
Ik heb geen, das het het enige dat telt voor mij :p
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Kan een auto van 91 nog steeds ingeschreven worden als oldtimer? Of is er toch geen overgangsregeling? Zou wel sucken want heb een Japanse import waar ik al 3 jaar aan het restaureren ben. En echt geen zin in homologatie. Hij is bijna klaar...
Ik zie trouwens nergens een aanpassing van het statuut Oldtimer (dus wanneer een O-plaat toegekend wordt) van 25 naar 30 jaar vanaf een bepaalde datum.
Ik zie enkel dat Oldtimers tussen de 25-30 jaar naar de keuring moeten elk jaar, maar er staat nergens dat een auto van bvb 06/1993 niet meer zal ingeschreven kunnen worden als oldtimer?Last edited by Solleke; 19/05/2018, 00:41.Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje
Comment
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk BerichtenKan een auto van 91 nog steeds ingeschreven worden als oldtimer? Of is er toch geen overgangsregeling? Zou wel sucken want heb een Japanse import waar ik al 3 jaar aan het restaureren ben. En echt geen zin in homologatie. Hij is bijna klaar...
Ik zie trouwens nergens een aanpassing van het statuut Oldtimer (dus wanneer een O-plaat toegekend wordt) van 25 naar 30 jaar vanaf een bepaalde datum.
Ik zie enkel dat Oldtimers tussen de 25-30 jaar naar de keuring moeten elk jaar, maar er staat nergens dat een auto van bvb 06/1993 niet meer zal ingeschreven kunnen worden als oldtimer?
Om uw O-plaat aan te vragen moet je eerst langs de oldtimerkeuring en dat is net wat er verandert in Vlaanderen : je zal een auto maar als oldtimer kunnen laten keuren als die 30 jaar geleden voor het eerst is ingeschreven.
Artikel 4§2 waarnaar verwezen wordt betreft de "O"plaat :
7° de voertuigen, vermeld in artikel 2, § 2, tweede lid, 7°, van dit besluit, die sinds dertig tot vijftig jaar geleden in verkeer werden gesteld, met uitzondering van voertuigen voor traag vervoer en voertuigen uitgerust met rupsbanden, zijn aan de keuring onderworpen vóór de inverkeerstelling onder een van de kentekenplaten, vermeld in artikel 4, § 2, van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, en vervolgens om de twee jaar;
DIV, Brussel en Wallonië zijn (nog) niet aangepast, dus in theorie zou je kunnen proberen een auto van tussen de 25 en de 30 jaar daar nog als oldtimer gekeurd te krijgen. Maar als je die daarna met een Vlaams adres onder een O-plaat wil inschrijven, zou de DIV in principe je aanvraag moeten weigeren.
De overgangsregeling bestaat er uit dat de auto's die AL ingeschreven zijn met een "O"plaat, een ietwat beperktere keuring krijgen dan de normale periodieke keuring. Heb je geen O-plaat, dan verandert er eigenlijk niks, want dan is het de normale keuring zoals voor alle oldtimers die onder normale plaat ingeschreven staan.
Over de COC-vragen : Europees is die ingevoerd vanaf bouwjaar 1997, dus alles van vóór 1997 heeft nog geen COC.
Comment
Comment