Dat waren die vroeger diesel die ook in Peugeots te vinden waren: 504 en 505 o.a.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oostblok oldies
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door fin-huron Bekijk BerichtenNaar zo'n ben ik op zoek....Oorspronkelijk geplaatst door BimmerGij doet mij echt altijd peizen aan Sheldon van The Big Bang Theory hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fin-huron Bekijk BerichtenDat waren die vroeger diesel die ook in Peugeots te vinden waren: 504 en 505 o.a.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat was de 1.9 xud, maar die heeft nooit in de 504/505 gelegen, wel in de volga'sEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenook nog een 2.1d (en een 2.0d in de 404)...opel en ford deden het er ook mee
hier oph et forum was nog een granada 2.1...mooiEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat was de 1.9 xud, maar die heeft nooit in de 504/505 gelegen, wel in de volga's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fin-huron Bekijk BerichtenIk vind daar nu eens geen info over de Volga's met 1.9 XUD. Waarschijnlijk stopte de productie van Volga's op 't moment dat PSA startte met het bouwen van 1.9 diesels....
In Belgien werden aus der Sowjetunion importierte WOLGA GAZ M21 und später Wolga M24 mit dem 1,9 Liter ausgerüstet und finden Absatz unter der Bezeichnung „SCALDIA-VOLGA“.
http://www.indenor-retro.de/geschichte.htmlEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ik liet me leiden door een foutje. In het Duitstalige artikeltje is sprake van XD-motoren. Terwijl de 1.9 (1905 cc, 70-72 pk en met Turbo 90 pk) XUD's waren. Dus de 1.9 XD waarvan in de link was misschien de voorganger van de 2.1 die in toenmalige Volga's te vinden waren.
Comment
Comment