Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oostblok oldies
Collapse
X
-
Een collega heeft er ook ene.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Bij de lokale doe het zelf zaak.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
'MEER TRABANTS DAN TESLA'S IN DUITSLAND'
TRABANT MAAKTE OPMERKELIJKE OPMARS IN 2020
De Trabant heeft afgelopen jaar een opmerkelijke opmars gemaakt qua geregistreerde aantallen in Duitsland. Dat blijkt uit een analyse van het Duitse CAR.
Het Duitse automotive-onderzoeksinstituut CAR is in de cijfers van de Kraftfahrt Bundesamt gedoken en heeft een opmerkelijke trend gevonden. Afgelopen jaar nam het aantal geregistreerde Trabants in Duitsland fors toe. Er kwamen er in de afgelopen tien jaar pakweg 3.000 bij op de Duitse wegen, waarvan zo'n 1.000 in 2020. Dat bericht Die Welt. De Trabant is dus met een heuse opmars bezig.
In totaal zijn er volgens CAR nu 38.173 Trabants geregistreerd in Duitsland. Uiteraard nog maar een fractie van het aantal dat ooit in de DDR rondreed, maar toch nog behoorlijk wat. Het is misschien niet heel relevant, maar men vergelijkt het aantal 'Trabi's' met dat van een modern merk dat de afgelopen jaren een opmars maakte; Tesla. Er zijn op dit moment in Duitsland nog 4.000 meer Trabants geregistreerd dan Tesla's. Toch zal Tesla die voorsprong dit jaar naar verwachting wel inlopen.
De bekende Oost-Duitse tweetaktauto is al jaren een gewild verzamelaarsobject, maar dat maakt het gegroeide aantal registraties niet minder opvallend. Waarschijnlijk gaat het in veel gevallen om auto's die al lange tijd niet meer op kenteken stonden en men afgelopen jaar vanwege de pandemie tijd had om het restauratieproject af te ronden. Ongetwijfeld zitten er ook geïmporteerde exemplaren bij. In Duitsland zijn 'Trabi-tours' ook populair. Zo kun je in Berlijn bijvoorbeeld een stadstour maken in een gehuurde Trabant. Dergelijke bedrijven trekken uit diverse hoeken Trabantjes tevoorschijn en maken deze weer inzetbaar.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment