Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mustang '65 laadsysteem slecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mustang '65 laadsysteem slecht

    Ik denk dat gelbatt droog staat.De pinker gaat langzaam na een tijdje als de batt-spanning onder de12, 2 v zakt(motor draait).Meten we de laadspanning bij statitionair draaien dan is deze 13,4 vGoed zou je zeggen..
    Nu hebben we een nwe batt geplaatst.Meting bij verhoogd toerental =15,2 V.Stationair meet ik dan 15,8 v.
    Het is een Autolite alternator met regulator.
    Ik heb al min 300 wagens gemeten op laadspanning =ca 14,2-14,7 V.
    Een ander mens beweert dat die hoge spanning nietszeggend is maar de ampère.
    Ik heb geen DC Amperetang maar het zint me niet.

  • #2
    Hmmm dat lijkt mij ook hoog die 15V,

    Spanning maakt wel uit hé.

    Ben je er zeker van dat de dynamo nog goed is? Is het een gelijkspanningsdynamo of is het een wisselspanningsdynamo met een spanningsregelaar?
    Is het dat laatste kan je proberen om de spanningsregelaar te vervangen.

    Comment


    • #3
      Ik zou idd ook eens naar de spanningsregelaar kijken...

      Meet desnoods eens voor de regelaar welke spanningen je daar meet
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #4
        Volgens Bosch is alternator met de externe regulator ok.Gelbatt was veel minder goed.
        Een gelbatt kan je dieper ontladen (start nog goed).Persoonlijk ben ik voor een natte loodaccu.Deze zal mss beter de hoge laadspanning tegenhouden en geen blazen maken in de gel.Wie durft nu Bosch tegenspreken.

        Comment


        • #5
          Ja ok, als je het zo doet is het mij ook goed.

          Comment


          • #6
            De rommel werkt nog niet na getest te zijn bij Bosch.Alle draden en het laadcontrolelampje hebben we nagemeten.
            Lampje blijft branden,laadt niet.Een diodedraad bestond in die tijd nog niet.
            Wat ik mij afvraag is dat de dikke + naar de batt loopt en niet onderbroken wordt door de regelaar.Of anders is dat bij dynamo 's.Een wknd'je vijzen voor niks.

            Comment


            • #7
              Vervang toch maar eens die regelaar. Normaal zit die tegen je dynamo aan gevezen.

              Nu zit ik te denken ; in die tijd : gebruikten ze dan nog geen gelijkstroomdynamo's?

              Comment


              • #8
                huilt de alternator ( of maakt die vreemde geluiden?
                word deze warm/heet ?

                Comment


                • #9
                  20€ vragen voor testen.Hebben ze die externe regulator wel getest?
                  't Is een alternator met externe regulator.Alle draadjes,stekkers heb ik nagemeten.Het laadcontrolelampje heb ik ook laten branden door het massa te geven bij kontakt aan.
                  Riempje staat snoeihard gespannen(geen slip dus).De eigenaar houdt je goed in 't oog
                  Bij meer info meld ik het wel.
                  Last edited by ; 31/10/2011, 00:37. Reden: dislectie

                  Comment


                  • #10
                    Alternator was goed volgens Bosch.Hij laadt nu ook in de Mustang.Fout moet in de multistekker regulator geweest zijn.Als er 1 lipje geen kontakt maakt merkt men dat niet.Ik had ze met tang wat bij geknepen en getest met een los kabelschoentje op goed kontakt.Ik denk dat mijn metingen ook niet heilig zijn.Maar je geraakt er niet bij gemonteerde alternator.Motorblok is to big
                    Problem solved.

                    Comment

                    Working...
                    X