Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoeren oldtimer van 1969 uit nederland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Invoeren oldtimer van 1969 uit nederland

Ben aan het informeren over de invoer van een oldtimer van 69 van nederland naar hier. Als ik het goed begrepen heb, kennen ze in nederland geen gelijkvormigheidsattest en hier verplicht vanaf 68. Aan welke problemen zou ik mij mogen verwachten ?

kan ik aan de nederlandse eigenaar vragen om de wagen naar hier te rijden ? Maar hoe zit het dan met de papieren, want ik heb begrepen dat hij de wagen ginds moet uitschrijven . Gaat dat gepaard met het ontvangen van papieren die ik nadien nodig heb ?

Als de auto nog rijdt:

Met verkoper naar RDW gaan, auto uitschrijven in nederland voor uitvoer. Daar een transit plaat aankopen (zodat je er nog mee naar belgie kan rijden)

Papieren die de verkoper u moet bezorgen:

Kentekenbewijs Deel I en deel II
    Uitvoerbewijs met stempels van RDW
    Een verkoopscontract

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
      Ben aan het informeren over de invoer van een oldtimer van 69 van nederland naar hier. Als ik het goed begrepen heb, kennen ze in nederland geen gelijkvormigheidsattest en hier verplicht vanaf 68. Aan welke problemen zou ik mij mogen verwachten ?

kan ik aan de nederlandse eigenaar vragen om de wagen naar hier te rijden ? Maar hoe zit het dan met de papieren, want ik heb begrepen dat hij de wagen ginds moet uitschrijven . Gaat dat gepaard met het ontvangen van papieren die ik nadien nodig heb ?
      Als het merk nog bestaat, kan je gewoon een Belgisch gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de invoerder. Kost rond de 100 euro. (kan ook via de keuring)

Oorspronkelijk geplaatst door Sersj Bekijk Berichten
      Als de auto nog rijdt:

Met verkoper naar RDW gaan, auto uitschrijven in nederland voor uitvoer. Daar een transit plaat aankopen (zodat je er nog mee naar belgie kan rijden)

Papieren die de verkoper u moet bezorgen:

Kentekenbewijs Deel I en deel II
      Uitvoerbewijs met stempels van RDW
      Een verkoopscontract
      je kan ook vragen aan de Nederlandse eigenaar om de wagen naar hier te mogen rijden met de NL-platen er nog op, en vervolgens kan je zelf naar een RDW-kantoor net over de grens om de platen te gaan inleveren (zo heb ik het nog geen maand geleden gedaan). Daar krijg je dan de hierboven vermelde papieren, waarmee je vervolgens in België naar een willekeurig douanekantoor kunt gaan. Daar krijg je dan het inschrijvingsformulier dat je ook nodig zult hebben op de keuring en pas dan kan je een Belgisch gelijkvormigheidsattest aanvragen

succes!
      sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Maar wat met een merk dat niet meer bestaat , namelijk morris ? Hoe zit het dan met dat gelijkvormigheidsattest ?

Comment

Ik heb 2 1/2 jaar geleden een oldtimer van 1979 uit de UK ingevoerd. Deze heeft ook geen gelijkvormigheidsattest. Dit heeft geen enkel belang en dat wordt dan ook door de keuring netjes op hun attest vermeld.
          Voor de rest geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
            Als het merk nog bestaat, kan je gewoon een Belgisch gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de invoerder. Kost rond de 100 euro. (kan ook via de keuring)

je kan ook vragen aan de Nederlandse eigenaar om de wagen naar hier te mogen rijden met de NL-platen er nog op, en vervolgens kan je zelf naar een RDW-kantoor net over de grens om de platen te gaan inleveren (zo heb ik het nog geen maand geleden gedaan). Daar krijg je dan de hierboven vermelde papieren, waarmee je vervolgens in België naar een willekeurig douanekantoor kunt gaan. Daar krijg je dan het inschrijvingsformulier dat je ook nodig zult hebben op de keuring en pas dan kan je een Belgisch gelijkvormigheidsattest aanvragen

succes!
            En wat als het merk niet mer bestaat ? Zoals austin of morris .
            Hoe geraak je dan aan een gelijkvormigheidsattest ?

Comment

Sorry, had vorig antwoord niet gelezen, mijn pc had wat kuren bij het inbrengen van een bericht.

Comment

Working...
              X