Sinds kort ben ik Trotse eigenaar van een Jaguar XJS uit 1979 maar vraag mij nog elke keer af WAT IS DE BESTE START WIJZE
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Starten van een Jaguar xjs V12 1979??
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door janse107 Bekijk BerichtenSinds kort ben ik Trotse eigenaar van een Jaguar XJS uit 1979 maar vraag mij nog elke keer af WAT IS DE BESTE START WIJZE
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenIk denk dat de sleutel omdraaien een goed begin zou zijn?
Comment
-
als hij lang heeft stilgestaan:
- benzine uitpompen en met nieuwe vullen
- nieuwe olie en filters
- aandrijfriem eventueel vernieuwen (geen idee of jouw auto met riem of ketting werkt)
Ik meen ook ergens volgende tip gelezen te hebben:
- bougies verwijderen en langs daar wat olie in de cilinders gieten, dan een nachtje laten staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenHoe lang heeft hij stilgestaan?
Het valt mij wel op bij deze 12 pitter dat als je bij een koude start 2 xhet brandstof pendaal intrapt wel beter gaat
Comment
-
Dan doet je automatische choke het niet goed, de bedoeling van een choke is net vermijden dat je het gas moet indrukken. Ik dacht dat de XJS een auto choke had.
Best een de carbu´s laten afregelen. En zoals Mint Sauce zei, de pomp nakijken. Ik wacht meestal even tot je de pomp niet meer hoort en de leidingen gevuld zijn.
Comment
Comment