Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oudere wagen als daily

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

300se of sel is eigenlijk excelent, niet te extravagant en snel genoeg om nog alles voorbij te gaan op gewone banen.

420 is teveel en te traag met gigantische vitessen, sminder

Comment

ik zou zo graag eens een 8-cylinder rijden

ik weet 1 ding van de zessers en das 50 = 4 tegen 1100
      70 is 4 tegen ik weet het niet meer

de autobak is dezelfde maar de 8 heeft langere einderverhouding...is dan 50 in zijn 4 tegen 750 o/min
      of derde tegen kweenioeveel, en derde is geen leuke vitesse

Comment

Die bakken schakelen niet naar 4de aan die snelheid, de 6 cylinders wel.

Heb dat met de 750 ook, die gaat onder de -ik dacht 90- niet naar 4de en dan zit hij ergens aan 1500 rpm.

Maar jah, wie zou niet graag een 560 hebben?

Comment

een 730/e32 schakelt niet naar zijn 4
          das ni fijn aan die 730

560 mag, hoeft ni
          is uiteindelijk een gechipte 420

Comment

Net iets meer dan gechipt maar idd zelfde motor.

Das een 300 tegen een 260 ook hé.

Comment

ook ja

en een grotere boorkop monteren is exact hetzelfde als programmeren

Comment

Just dat er wat meer sleutels en tournavisen aan te pas komen.

Comment

meer arbeid ja

mensen nu laten chippen betalen als arbeid

Comment

chippen is lame, koop gewoon direkt het strafste model

Comment

560 is toch uitgeboorde 500? Want een 420 is nog een gietijzeren onderblok, een 560 is compleet alu.
                      Maar de power is fantastisch!

Teus : je kan met een oud geval dagelijks rijden : de ollanders bewijzen dat (belastingsfrij dat is goedkoop; nou laten we ermee rijden tot de boel uiteenvalt en tan kopen we gewoon e nieuwe ).
                      Oldtimer rijden =/= goedkoop rijden. Iedereen die rondrijdt met een oudere auto zal dat wel weten te vertellen. Het begint met dit of dat en voordat je het weet zit je met een hoop andere zaken. (hoe zou ik dat toch kunnen weten ?)

Vergeet niet dat die oude diesels een mooie sound geven als je er fan van bent. Maar dat ze nu ook niet bepaald uitblinken in zuinigheid. Zo weet ik dat een 300D evenveel liters zuipt als mijn auto benzine, maar dat de mijne er wel toertjes kan rondrijden.

Comment

Ik heb nu sinds kort een E30 318is en ik moet zeggen....die kar voelt niet "oud" aan. Hij ligt beter op de weg dan mijn 9 jaar oude VW en heeft een betere remafstand/grip. De motor is ook "modern" van karakter en voelt solide en betrouwbaar aan, zoals de rest van de auto.

Ik zou denk ik mijn E30 wel durven vertrouwen als daily... Ik denk dat Alexis van het forum hier ook daarmee zal instemmen, gezien zijn 318is zijn daily is.

Het is dus weldegelijk mogelijk denk ik ik heb echter wel vernomen uit goeie bron(nen) dat een E21 bvb echt wel rijdt als een oude auto...die zouden dus niet zo ideaal zijn
                        Captain Turbo
                        General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                        Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Working...
                        X