Gisteren ben ik dit wagentje tegengekomen, een hevig oranje Opel Kadett C
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Kadett C
Collapse
X
-
-
Aangezien het een off-topic is dat in het Audi 100-topic van Löwe een eigen leven is gaan leiden, open ik er maar een eigen topic van
Ik zal eerst alles quoten wat er al van in Löwe z'n topic stond
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Merci Beemer
Maar ik wacht nu op mail van de Kadett C -eigenaar. Ja, je leest het goed: er stond geen telefoonnummer om naar te bellen op de wagen. Alleen een e-mail adres
Nu goed, als ik morgen antwoord krijg is het goed zeker?
Ben er zowiezo niet van plan om veel geld tegenaan te smijten: er is namelijk veel werk aan hoor: wielkasten zijn rot, wie weet wat vind je aan de onderkant? 200 a 250 euro maximaal! Het interieur is wel nog zeer mooi: zwarte skai En natuurlijk de leuke oranje koetswerkkleur. En het is trouwens een 2-deurs sedanneke... . Ik ga er vannacht van dromen, vrees ikLast edited by Tigra; 06/02/2005, 19:04.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Gisteren ben ik dit wagentje tegengekomen, een hevig oranje Opel Kadett C
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Ik weet het, ik weet het: daarom dat ik twijfel! En er maar een laag bod op heb gedaan. Ondertussen wacht ik nog wel op info, maar.... ben ik ook foto's gaan trekken
En nu staat er wel een telefoonnummer bij? En ook dat de eigenaar niet in het huis woont, waar de auto staat
Hier komt al één foto:
550) {this.width=550;this.alt='Full View';}" border=0>550) {this.width=550;this.alt='Full View';}" border=0>550) {this.width=550;this.alt='Full View';}" border=0>
Het is dus nog een C1 (pinkers onderaan de koplampen), dus is ouder dan 1978. Al is zijn linker spatbord vooraan één van ne C2 (zie uitsparing voor pinker). Er is dus wel al wat aan "geklodderd"
Carrosserie-werk is er zowieso aan: ik ga de foto's maandag is aan mijne Opel-Freak Collega laten zien. Mss heeft hij nog wel goede onderdelen voor een Kadett C
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999En dit ziet er absoluut niet goed uit Rotte wielkasten, en wie weet wat zit er nog allemaal onder van rottigheid dat je niet ziet? De lak sprong eraf bij het "strelen" van de wielkast
550) {this.width=550;this.alt='Full View';}" border=0>550) {this.width=550;this.alt='Full View';}" border=0>
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Kijk eens even naar de foto hierboven
Onder de vef kan er nog meer roest zitten.
Ik heb enkele jaren terug zelf zo ene gerestaurteert (samen met ne maat), en die was er op het eerste zicht al veel erger aan toe.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderDat is toch zo erg nog niet (op het eerste zicht dan toch)
Onder de vef kan er nog meer roest zitten.
Ik heb enkele jaren terug zelf zo ene gerestaurteert (samen met ne maat), en die was er op het eerste zicht al veel erger aan toe.
Ik ben nu aan 't wachten op de prijs. Ik ben van plan 200 a 250 euro te bieden. Als hij meer moet kosten, dan laat ik em schieten.
Comment
-
Bwa, die roestplekjes vind ik nu ook niet zo een ramp hoor. Elke auto van die tijd heeft er last van. In welke staat zijn de dorpels? Is de auto in originele staat of is er reeds aan gelast?
Je mag er 100% zeker van zijn dat je nog wel meer slechte punten zal tegenkomen. Welke motor heeft de auto?
Qua waarde lijkt me 250 euro te weinig. Ze zullen er zeker 800 euro voor vragen denk ikThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMERBwa, die roestplekjes vind ik nu ook niet zo een ramp hoor. Elke auto van die tijd heeft er last van. In welke staat zijn de dorpels? Is de auto in originele staat of is er reeds aan gelast?
Je mag er 100% zeker van zijn dat je nog wel meer slechte punten zal tegenkomen. Welke motor heeft de auto?
Qua waarde lijkt me 250 euro te weinig. Ze zullen er zeker 800 euro voor vragen denk ik
De staat van de dorpels was te vergelijken met de wielkasten, niet echt super dus... . Daarom lijkt 800 euro toch veel te veel, hoor! Allé, dat zal ik er toch niet aan geven Nu goed, ik wacht nog steeds op meer gegevens van de verkoper (e-mail). Als ik begin volgende week nog steeds niks gehoord heb, zal ik eens bellen. Dan kunnen we verder zien
Naar het bouwjaar en motorisatie is het gokken: stond niks van info op. Aangezien het een C1 is zal hij van '73 t.e.m. '77 kunnen zijn. En qua motor durf ik gokken op een 1.0 of een 1.2N.
Comment
-
Ik heb me wat verdiept in de Kadett C-historie ... en wat blijkt: de C1 is maar gemaakt tot medio '76 (en niet tot 77/78 zoals ik hierboven dus fout vermelde... ) Hij is dus minstens 29 jaar oud... .
Heb een mooie (bewegende) foto gevonden waardat je de evolutie van C1 naar C2 goed in ziet
Comment
-
Ik ga me ook eens in deze auto verdiepen. Ik ben morgen toch thuis, tijd genoeg.
Als ik iets interessants vind, zal ik het hier posten.
In het slechtste geval zoeken we een andere he! Ik zou eerder opteren voor eentje in betere staat voor een kleine meerprijs. Laswerken zijn duur, ik spreek uit ervaring!!The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMERIk ga me ook eens in deze auto verdiepen. Ik ben morgen toch thuis, tijd genoeg.
Als ik iets interessants vind, zal ik het hier posten.
In het slechtste geval zoeken we een andere he! Ik zou eerder opteren voor eentje in betere staat voor een kleine meerprijs. Laswerken zijn duur, ik spreek uit ervaring!!
Ja, ik ben deze op het net tegengekomen. Kost wel 1.600 euro, maar die ziet er wel fantastisch uit.
http://auto.2dehands.be/markt/auto/a...&p=be&q=Kadett
Maar ja, jij weet ook dat ik voorlopig de plaats niet heb om een oldie te kopen . Maar het begint serieus te kriebelen... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Ja, ik ben deze op het net tegengekomen. Kost wel 1.600 euro, maar die ziet er wel fantastisch uit.
http://auto.2dehands.be/markt/auto/a...&p=be&q=Kadett
Maar ja, jij weet ook dat ik voorlopig de plaats niet heb om een oldie te kopen . Maar het begint serieus te kriebelen... .
Maar zoiets mag u niet tegenhouden vind ik. Zo een garage kost u 50 euro per maand en je hebt een droom!!
Echt overdreven duur is deze nu ook weer niet he. Als je die blauwe kan kopen voor een goede 1000 euro . Elke prijs is onderhandelbaar, al vrees ik dat de eigenaar niet veel lager dan 1500 euro wil zakken. Maar hou er rekening mee dat je beter een goede koopt, want werkuren en onderdelen zijn DUUUUUUUUUUUUUUUUUR!! Tegen dat ik mijn bimmertje volgend weekend terug heb, zullen de kosten niet ver afliggen van 4000 euro all in vrees ik. Voor dat geld kon ik alweer een betere BMW kopen, maar ook daar heb je weer kosten aan en... Neenee, beter iets meer geven in aanschaf, tenzij je er zelf aan kan werken want garages zijn duurThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Techniek
Ondanks dat de techniek van de Opel Kadett C vrijwel onverwoestbaar is, zijn er zeker een aantal aandachtspunten waarop gelet dient te worden bij de aanschaf van een Opel Kadett C.
Motorische aandachtspunten
Op motorisch gebied vallen er geen noemenswaardige gebreken te bedenken. Je hoort de wildste verhalen over wat er wel niet met de motoren is uitgehaald. In het geval van een 1.2 (OHV) blok zou ik niet te veel inzitten over een slecht lopende motor. Voor Fl. 50,- is al een goedlopend blok te verkrijgen bij clubs of bij een autosloperij. Bij de motorblokken is het echter wel het geval dat de waterpomp wat begint te lekken. Dit is echter makkelijk weer op te lossen door hiervoor een nieuwe pakking te kopen. Een nieuwe waterpomp is tevens ook niet echt duur. Als voor een Kadett C motorblok onderdelen nodig zijn, dan is het gewoon mogelijk ook onderdelen van motorblokken uit andere Opel modellen te halen - over het algemeen worden dezelfde motorblokken gebruikt.
Versnellingsbak
Als de versnellingsbak kraakt tijdens het schakelen zijn waarschijnlijk de synchromeshes versleten. Over het algemeen maken de versnellingsbakken van de Kadett C 1.2 wel wat herrie - maar dit kan echter geen kwaad.
Voorwielophanging
Voor de voorwielophanging zijn vooralsnog geen echte noemenswaardige problemen te melden. Let er wederom op dat het materiaal niet is doorgeroest en dat alle onderdelen die aan de vooras zijn geschroefd nog in goede staat zijn.
Stuurinrichting
De stuurinrichting bevat een kruiskoppeling die uitgedroogd kan zijn, waardoor er speling ontstaat op de stuuras. De kruiskoppeling verbindt de stuuras met de stuurinrichting. Vervangen van deze koppeling is een vervelend klusje en een nieuwe koppeling kost ongeveer Fl. 80,-.
Achteras en aandrijflijn
Sportief rijgedrag heeft tot gevolg dat de achteras van de Kadett C nogal wat te verduren heeft. Het zingende geluid van een straaljager uit de cardan is duidelijk geen goed teken. Denk ook nog even aan roest in de veerschotels! Ook de kruiskoppeling van de tussenas kan het nodige te verduren krijgen. Als hier speling in aanwezig is wordt het hoog tijd voor een nieuwe tussenas.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Plaatwerk
Bijna elke auto heeft bepaalde onderdelen die na verloop van tijd zwakker worden. Helaas maar waar, de Opel Kadett C heeft er ook last van.
Het is handig te weten waar je op moet letten als je een Opel Kadett C wilt gaan aanschaffen. Op deze pagina een opsomming met plaatsen die vaak versleten zijn of ondanks de standaard goede behandeling aan roest onderhevig zijn.
Gerecycled staal
De latere modellen van de Opel Kadett C werden gemaakt van gerecycled staal. Dit staal had een verkeerde samenstelling (te laag koolstofgehalte), waardoor dit staal erger aan roest onderhevig was dan het staal dat werd gebruikt voor de eerdere Kadett C's. Je zult zien dat, wanneer je op zoek bent naar een Kadett C, de oudere (vanaf ongeveer 1977 en eerder) exemplaren vaak in betere vorm zijn. Tevens gaat het gerucht dat de Kadett C's welke gebouwd zijn in Antwerpen slechter van kwaliteit zouden zijn dan de exemplaren gebouwd in Russelsheim, maar bevestigen kunnen wij dit niet.
Exterieur
Het plaatwerk van de Kadett C, heeft hetzelfde te lijden als alle andere auto's met een zelfdragende carrosserie. Het gaat hierbij om de volgende punten:
Voorschermen (bevestigingen onder aan dorpels, bij bevestiging met schutplaat van voorfront, boven de koplampen (C1) of richtingaanwijzers (C2) en bij de A-stijlen)
Dorpels
Achterwielkasten (ophoping van vuil op de omslagrand - dit had makkelijk vermeden kunnen worden d.m.v. een goede bescherming)
'Veerpetjes' voor en achter (vuil hoopt zich op aan de onderkant van de veerpetjes -als er roest aan de bovenkant van de veerpetjes zit dan zijn ze aan vervanging toe)
Onderkant van de deuren (op de plaats waar de binnenplaat en buitenplaat van de deur samenkomen hoopt vocht zich op)
<LI>Bevestiging van de achterplaat met de kofferbak (ook weer het bekende vochtprobleem)
Buiten de bovenstaande vaste plekken zijn er ook nog een aantal specifieke plekken bij de Kadett C die ook aan roest onderhevig zijn:
<LI>Accubak boven voetenruimte voorste passagier (accuzuur dat wegloopt of door water wordt meegevoerd)
<LI>Schutplaat van voorfront aan linker en rechterzijde (ophoping van vuil bij bevestigingen met voorschermen)
Uiteraard dient men ook onder de raamrubbers goed te controleren. Een ophoping van roest onder de raamrubbers resulteert in lekkende ruiten. Een symptoom hiervan is een natte bodem bij het voetenruim van de voorinzittenden. Is een natte bodem het geval; controleer deze dan ook gelijk. Ook de afdichtingsrand van het kachelhuis wil wel eens lek geraken.
Kofferruimte
Ook in de kofferruimte van de Kadett C is het belangrijk te weten wat er mis kan zijn. De achterruitrubbers van een Kadett C kan ook door ophoping van roest water door gaan laten. Het water loopt via de hoedenplank de auto in. Links- en rechtsachter in de hoeken van de hoedenplank zit echter een klein gaatje dat naar de kofferruimte toe leidt. Hier loopt ook water door. Gevolg: Het water gaat in de holle ruimten aan de linker- en rechterkant van de auto staan waardoor deze ook gaat roesten. In het ergste geval worden hier ook de chassisbalken aangetast.
A-stijlen en verstevigingsblokjes
Op de A-stijlen is een verstevigingsblokje aangebracht. Deze zijn bijna altijd weggerot. Je kunt deze alleen bekijken door je hoofd in de binnenschermen te steken en de A-stijlen te bekijken. Vaak zijn de A-stijlen zelf ook aangetast, waarbij meestal onderaan de A-stijl het aangetaste plaatwerk aangetroffen wordt. Gelukkig zijn de A-stijlen en de verstevigingsblokjes redelijk makkelijk te vervangen met nieuw plaatwerk.
Interieur
Een belangrijk punt om te controleren is de bevestiging van de stoelen. Ga eens op een stoel zitten en wip flink op en neer. Als de stoel of de bodem vreemd kraakt, dan heb je kans dat tussen de bevestiging van de stoelen (een verstevigde plaat) en de bodemplaat water is gaan zitten. Dit is relatief makkelijk te verhelpen door er zelf weer een nieuwe plaat in te lassen (deze is zelf gemakkelijk te fabriceren). Speciaal geval is hierbij de rechterstoel. Op het punt van de stoelversteviging is namelijk ook het chassisnummer van de auto aangebracht. Voor de A.P.K. geldt dat het chassisnummer te lezen moet zijn. Ik heb zelf al twee keer meegemaakt dat het chassisnummer op deze plek is doorgerot of weggeroest. Wil je deze auto weer A.P.K. gekeurd krijgen dan heb je een aardige garagehouder nodig die voor jou het nummer er opnieuw in wil slaan (nadat je er een nieuwe plaat in hebt gezet), of een A.P.K. keurmeester die het niet zo nauw neemt met de regels, of je gaat 'eventjes' naar de douane om het chassisnummer opnieuw in te laten slaan (met de kans op een nieuw kenteken).
In de binnenschermen van de achterwielen zijn gordelbevestigingen aangebracht. Deze zijn vaak aan de omliggende plaatwerkdelen verroest. Ook dit is vrij makkelijk te verhelpen.
Veerschotels
Niet echt een onderdeel van de carrosserie, maar wat ook zeer belangrijk is, is de staat van de veerschotels van de achteras. Als deze verrot zijn, dan mag je er niet meer mee rijden. Als er aan gelast is, dan mag je er niet meer mee rijden. Er zijn nieuwe veerschotels beschikbaar, die een A.P.K. goedkeuring hebben -dus deze mag je op de achteras lassen. Bel of e-mail onze technische commissie voor meer informatie.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Het heeft weinig zin om alle interessante punten te copieren aangezien de hele website de moeite is
http://www.opelkadettc.net/main.htmlThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
Comment