Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Kadett C

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak
    Staat dat witteke er nog?
    Ik ben er niet meer geweest

druk druk druk

Comment

• Verdoeme he, vandaag vier uur gaan wandelen met den hond, en al dik spijt dat ik mijne kodak nie mee had ... Want wat ben ik allemaal tegengekomen?

Het begon in Zichem-statie: een bijzonder mooie Kadett D 5-deurs, volledig origineel, in een knap bruin kleurtje. Op de grille vooraan stond een kadett-embleem in "geschreven" letters (vanop een Kadett B?) Knap knap knap... echt een smetteloze wagen

Dan ietske verder, op Zichem-markt, een Kadett D Karavan Dat was jaaaaaren geleden dat ik er nog zo eentje gezien heb. Echt wel heel zeldzaam. En vooral: ik zag twee D'tje op vijf minuten tijd. Ook deze zag er nog heel goed uit. Had wel een sportgrille, maar voor de rest was ie niet "verneukt"... .

Dan langs de Demer terug huiswaarts: een Citroën CX break (wrak) ergens in den hof van een afgelegen huis zien staan Echt zonde: zo'n mooie oldtimer voor dagelijks gebruik laten wegrotten En ook weeral een zeldzaamheid, het was zelfs een CX van de eerste type's, dus met de chromé bumpers en al... . Dit is dan wel geen Opel, maar respect heb ik voor alles... . Kan wel eens zijn dat ik daar terug naar toe ga voor foto's: die kan immers niet meer gaan lopen

Toch jammer dak de twee D'kes niet op foto heb

Last edited by Tigra; 08/06/2005, 00:27.

Comment

• daar in zichem aan het station is er heel dikwijls wel iets te zien, daar in de buurt moet een liefhebber zitten denk ik
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
          Verdoeme he, vandaag vier uur gaan wandelen met den hond, en al dik spijt dat ik mijne kodak nie mee had ... Want wat ben ik allemaal tegengekomen?

Het begon in Zichem-statie: een bijzonder mooie Kadett D 5-deurs, volledig origineel, in een knap bruin kleurtje. Op de grille vooraan stond een kadett-embleem in "geschreven" letters (vanop een Kadett B?) Knap knap knap... echt een smetteloze wagen

Dan ietske verder, op Zichem-markt, een Kadett D Karavan Dat was jaaaaaren geleden dat ik er nog zo eentje gezien heb. Echt wel heel zeldzaam. En vooral: ik zag twee D'tje op vijf minuten tijd. Ook deze zag er nog heel goed uit. Had wel een sportgrille, maar voor de rest was ie niet "verneukt"... .

Dan langs de Demer terug huiswaarts: een Citroën CX break (wrak) ergens in den hof van een afgelegen huis zien staan Echt zonde: zo'n mooie oldtimer voor dagelijks gebruik laten wegrotten En ook weeral een zeldzaamheid, het was zelfs een CX van de eerste type's, dus met de chromé bumpers en al... . Dit is dan wel geen Opel, maar respect heb ik voor alles... . Kan wel eens zijn dat ik daar terug naar toe ga voor foto's: die kan immers niet meer gaan lopen

Toch jammer dak de twee D'kes niet op foto heb

Das inderdaad spijtig. Bij mij werkt er nog iemand met een D-ke. Allé, het lijkt nog op een D-ke als je naast alle roest en blutsen doorkijkt
          Ik heb ook al vaak spijt gehad dat ik gene kodak bij heb. Ik zie regelmatig van alles, zoals een C-ke kort bij het werk, een paar C-ascona's, waarvan een diesel met amper 40.000km( NIEUW!!!), Een D-kadettje van een oud madammeke in héél mooie staat, een A rekord( in precies nog zéér goede staat) die achter een huis staat weg te kwijnen, enz...

Over die CX, jammer van de wagen maar mijn oldtimerpassie is begonnen met wagens die in den hof of naast het schuurke stonden. Over een jaar of tien vond je dat overal, nu bijna nergens meer, ergens vind ik dat wel spijtig en hoop nog eens een C-kadetteke of een Viva ofzo in een schuurke te vinden, meestal zijn dat toch wagens die versleten waren.
          www.opelklassiek.be

Comment

• Na den 2-10, op de terugweg van het werk naar huis, kom ik ook altijd een Kadetteke D tegen (een bruine). Type-aanduiding staat er niet op, want ik zie meestal alleen den achterkant ervan: geeft nog serieus door!

Wel raar dat ik die alleen zie na 22u... kerel zal de vaste 2-10 hebben zeker?

Comment

• Ik ben vandaag nog eens voorbijgekomen waar het oranje kadetteke stond en waar dus nu deze ... eeeuhmm... witte staat

Heb ook foto's in de vlucht genomen... .

Comment

• Zijn rechter gardebou is trouwens beige van kleur

Comment

• Maar er is meer: ik heb de woonplaats van die Kadettekes-freak ontdekt De plaats waar de Kadettekes te koop staan is immers niet zijn adres. Maar ik reed eens de wijk die erachter ligt in... en wat zag ik daar? Het oranje Kadetteke met nummerplaten en openstaande koffer! En naast het huis stond dan die C Karavan in donkergrijze kleur - die Opelfreak al eerder had gespot Foto's heb ik niet gemaakt omdat er volk stond aan de wagens --> maar dat komt nog wel

En bij het uitrijden van de wijk, een knappe zwarte Manta B GSI tegengekomen, met achter het stuur een niet onknappe vrouw Ook Opelminded, wat ze keek mijn auto'ke met bewondering aan! Iets dat ik ook met hare Manta deed Misschien de vrouw van de Kadettekes-man? Het zou best eens kunnen... .

Comment

• Héhé , nu pas gezien: op deze mislukte poging om foto te trekken van dashboard en uitzicht tijden het rijden, staat het prachtige lichtblauwe Kadetteke

Comment

Héhé , nu pas gezien: op deze mislukte poging om foto te trekken van dashboard en uitzicht tijden het rijden, staat het prachtige lichtblauwe Kadetteke
                      jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• tigra gij zij nogal ne kadee jong
                        ...kadettekes zijn bijna mijn lievelingsauto's aan't worden

mmmm, en dan mantamadammen tegenkomen en elkaars spel afzien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          tigra gij zij nogal ne kadee jong
                          ...kadettekes zijn bijna mijn lievelingsauto's aan't worden

mmmm, en dan mantamadammen tegenkomen en elkaars spel afzien...

En ik weet nog een bijzonder wit coupétje staan ook! Maar echt in zo'n smetteloos wit, waar je een zonnebril moet bij opzetten om er naar te kijken Wagen die ook nog altijd gewoon in het verkeer is! Een foto'ke waardig... .

Comment

En ik weet nog een bijzonder wit coupétje staan ook! Maar echt in zo'n smetteloos wit, waar je een zonnebril moet bij opzetten om er naar te kijken Wagen die ook nog altijd gewoon in het verkeer is! Een foto'ke waardig... .
                            Ik weet er zo ook ééntje staan, ALS NIEUW, en niet zo héél ver van waar jij woont. Dit coupéétje staat in Schaffen om richting Zelem te rijden als je achter het spoor inrijdt. Soms staat het ook aan die frituur op de baan Diest-Halen
                            www.opelklassiek.be

Comment

Zijn rechter gardebou is trouwens beige van kleur

De langverwachte pics!!!! Ook al staat hij er slecht bij: tis een kadetteke en ik ben er zot van
                              www.opelklassiek.be

Comment

Na den 2-10, op de terugweg van het werk naar huis, kom ik ook altijd een Kadetteke D tegen (een bruine). Type-aanduiding staat er niet op, want ik zie meestal alleen den achterkant ervan: geeft nog serieus door!

Wel raar dat ik die alleen zie na 22u... kerel zal de vaste 2-10 hebben zeker?
                                Ja onderschat die oudjes niet. Als ik op den autostrade tegen 140-150 veel nieuwere wagens voorbijrijdt met de ascona heb ik ook bekijks hoor. Onlangs reed ik rustig 90 op een verlaten weg, zie ik ineens in de achteruitkijkspiegel een rood gevaarte opdoemen. Korter en korter en korter... Een Vauxhall Viva uit 1973!!!( ik ken de wagen), héél fel blinkend, mooi gewassen, jong gastje achter het stuur en kwam mij de vollen trek voorbij.

De vaste 2-10 da moet triestig zijn, ik haat die shift, geef mij maar de vroege en de nacht
                                www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak
                                  Ik weet er zo ook ééntje staan, ALS NIEUW, en niet zo héél ver van waar jij woont. Dit coupéétje staat in Schaffen om richting Zelem te rijden als je achter het spoor inrijdt. Soms staat het ook aan die frituur op de baan Diest-Halen
                                  Hehe Wij hebben het hier over dezelfde wagen denk ik Die witte coupé staat inderdaad op de weg Schaffen-Zelem, en toevallig ben ik er juist geweest met mijne digicam

Prachtig gewoon! Eén van de mooiste Kadettekes die ik al gezien heb

Comment

Hehe Wij hebben het hier over dezelfde wagen denk ik Die witte coupé staat inderdaad op de weg Schaffen-Zelem, en toevallig ben ik er juist geweest met mijne digicam

Prachtig gewoon! Eén van de mooiste Kadettekes die ik al gezien heb

Thats it!!! We live in a small world
                                    www.opelklassiek.be

Comment

• Juist terug van vriendenbezoek. En in Meldert heb ik ook nog een Kadett C gezien! Een lichte-gele 2-deurs

Comment

• Zo staat er in Scherpenheuvel stad, aan de Nissan garage ook aldtijd eentje. Een c2, nog in goede staat maar veel parkeerdeukjes, 9/10 is dat dieje
                                        www.opelklassiek.be

Comment

• Een kameraad van me heeft nog een c coupeetje te koop. Van '74, donkerblauw en buiten een set spoorverbreders achteraan volledig origineel. Héél mooi nog.
                                          www.opelklassiek.be

Comment

Working...
                                          X