Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb trouwens, om nog eens on-topic te komen , de oranje Kadett nog eens gezien. Hij staat er dus nog steeds! Ik hoop stillekes dat ie er nog een tijdje zal staan en dat zo mss de prijs wat naar beneden gaat
Alle dagen heb ik nog een beetje spijt dat mijn Manta A (zoals die groene) niet meer bij mij in de garage staat (was wel van begin jaren '70), de mijne was Flame Red en had ook op de voorste schokbreker zo'n chroom buttoirs met dikke zwarte rubberblokken ingebouwd, had ook origineel mistlichten. Die groene heeft alleen achteraan zulke buttoirs, dus met die voorste schokbreker zal wel iets gebeurd (vervangen) zijn zeker ? Heb die 13 jaar gehad en 186.000 km mee gedaan, was een 16S van 80pk maar na ongeveer 150.000km de motor vervangen (moest een caravan trekken naar Zwitserland, de Julierpas met een gemiddeld stijgingspercentage van 8% was een beetje "te" voor zo nen ouwe rakker met caravan aan zijn gat, dus na de eerste keer Zwitserland nen andere motor in) door de 19S van een 'perte totale' Opel Rekord Sport van 96pk, het jaar daarop kon ik zelfs in 2e camions voorbijgaan op de Julier, wel de originele 16S kulas, carburateur (dubbellichaam Solex) versnellingsbak en achterbrug behouden, bij het optrekken gaf die een 6-cyl. BMW 320 het nakijken, bij het hernemen had die 6-cyl. natuurlijk wel de bovenhand, maar al bij al, was ne fantastische wagen, heb er ook mijn oudste dochter leren mee rijden en toen die wagen wegging is ze er niet goed van geweest. (Had er zelf toerenteller, oliedrukmeter en controlelampje op de achteruit ingemonteerd, ook extra geluidsboxen vanachter (niet vergeten dat er in dien tijd alleen een radioke instond met een boxje, geen casettespelers of cdspelers toen) de wagen was ook uitgerust met Koni's (Load-adjusters vanachter), kortom dat marcheerde enorm.
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Sorry opelfreak, maar BEEMER staat wat beter met zijn voeten op de grond, hij verwoordt het perfect:
de goeie ouwe tijd
In dien tijd bestonden er nog geen digitale cameras, heb onlangs nog een paar foto's van toen gezien maar 'k heb geen scanner enz. dus.... maar het was dus FlameRed, met de sportvelgen van Opel (stalen velgen) met de chroom ringen op de buitenkant van de velgen (ringen die door stomme Hollanders gepikt zijn op de parking van het rallyecross-circuit in Valkenswaard, 'k had het maar gezien toen ik al thuis was), ik had ook de onderkant (opzij) in 't mat zwart gezet (ongeveer 30 cm hoog) met die chroom baguette die er beneden doorliep was dat een schoon zicht, en voor de rest was dat lak om van te dromen, 13 jaar oud, originele verf en blinken als ne spiegel. Was voor de rest standaarduitvoering, lederen interieur (simili, maar goeie kwaliteit), al MET veiligheidsgordels (geen oprolgordels), hoofdsteunen, enz.
Heb even op Google gezocht en heb een fototje gevonden (wat proberen aan te passen) hoe de mijne er min of meer uitzag, zonder het zwarte motorcompartiment deksel. Even zien of de foto er doorkomt want het is via een host. Ge moet er ook nog de chroom ringen op de velgen bijdenken, de velgen zelf waren dezelfde.
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment