Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Kadett C

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Stuk voor stuk prachtige foto's van prachtige karakterwagens, echt waar!

Comment

Ik heb trouwens, om nog eens on-topic te komen , de oranje Kadett nog eens gezien. Hij staat er dus nog steeds! Ik hoop stillekes dat ie er nog een tijdje zal staan en dat zo mss de prijs wat naar beneden gaat

Comment

Had ik jou wat eerder gekend, ik wist verleden zomer een c-tje met 53000km staan, splinternieuw binnen en buiten, wit 4-deursje met rood velours binnen voor de belachelijk lage prijs van 1250€! met nieuwe banden, uitlaat en schokdempers, alles was gewoon nieuw, géén enkel krasje of deukske en het autooke moest rap weg, vandaar die prijs. Spijtig...
        www.opelklassiek.be

Comment

Paar oude Kadettjes:

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Die laatste is goedkoop!

Comment

hoi, dat rode b-cupéétje en dat bruine c-tje wil ik wel, spijtig dat dat bruintje een hollanderke is. Het blauwke is niks voor mij of ze moesten hem terug volledig origineel maken

greetz
            www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak
              hoi, dat rode b-cupéétje en dat bruine c-tje wil ik wel, spijtig dat dat bruintje een hollanderke is. Het blauwke is niks voor mij of ze moesten hem terug volledig origineel maken

greetz

Dat is toch geen ramp, een wagen uit een ander land hier in België inschrijven kost toch 2x niks

Comment

Alle dagen heb ik nog een beetje spijt dat mijn Manta A (zoals die groene) niet meer bij mij in de garage staat (was wel van begin jaren '70), de mijne was Flame Red en had ook op de voorste schokbreker zo'n chroom buttoirs met dikke zwarte rubberblokken ingebouwd, had ook origineel mistlichten. Die groene heeft alleen achteraan zulke buttoirs, dus met die voorste schokbreker zal wel iets gebeurd (vervangen) zijn zeker ? Heb die 13 jaar gehad en 186.000 km mee gedaan, was een 16S van 80pk maar na ongeveer 150.000km de motor vervangen (moest een caravan trekken naar Zwitserland, de Julierpas met een gemiddeld stijgingspercentage van 8% was een beetje "te" voor zo nen ouwe rakker met caravan aan zijn gat, dus na de eerste keer Zwitserland nen andere motor in) door de 19S van een 'perte totale' Opel Rekord Sport van 96pk, het jaar daarop kon ik zelfs in 2e camions voorbijgaan op de Julier, wel de originele 16S kulas, carburateur (dubbellichaam Solex) versnellingsbak en achterbrug behouden, bij het optrekken gaf die een 6-cyl. BMW 320 het nakijken, bij het hernemen had die 6-cyl. natuurlijk wel de bovenhand, maar al bij al, was ne fantastische wagen, heb er ook mijn oudste dochter leren mee rijden en toen die wagen wegging is ze er niet goed van geweest. (Had er zelf toerenteller, oliedrukmeter en controlelampje op de achteruit ingemonteerd, ook extra geluidsboxen vanachter (niet vergeten dat er in dien tijd alleen een radioke instond met een boxje, geen casettespelers of cdspelers toen) de wagen was ook uitgerust met Koni's (Load-adjusters vanachter), kortom dat marcheerde enorm.
                Last edited by ; 21/02/2005, 21:03.

Comment

@ will

de goeie ouwe tijd
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

heb je geen mooie fotokes van die manta, die zullen hier zéér welkom zijn!!!
                    www.opelklassiek.be

Comment

heb je geen mooie fotokes van die manta, die zullen hier zéér welkom zijn!!!
                      Sorry opelfreak, maar BEEMER staat wat beter met zijn voeten op de grond, hij verwoordt het perfect:

de goeie ouwe tijd

In dien tijd bestonden er nog geen digitale cameras, heb onlangs nog een paar foto's van toen gezien maar 'k heb geen scanner enz. dus.... maar het was dus FlameRed, met de sportvelgen van Opel (stalen velgen) met de chroom ringen op de buitenkant van de velgen (ringen die door stomme Hollanders gepikt zijn op de parking van het rallyecross-circuit in Valkenswaard, 'k had het maar gezien toen ik al thuis was), ik had ook de onderkant (opzij) in 't mat zwart gezet (ongeveer 30 cm hoog) met die chroom baguette die er beneden doorliep was dat een schoon zicht, en voor de rest was dat lak om van te dromen, 13 jaar oud, originele verf en blinken als ne spiegel. Was voor de rest standaarduitvoering, lederen interieur (simili, maar goeie kwaliteit), al MET veiligheidsgordels (geen oprolgordels), hoofdsteunen, enz.

Comment

Heb even op Google gezocht en heb een fototje gevonden (wat proberen aan te passen) hoe de mijne er min of meer uitzag, zonder het zwarte motorcompartiment deksel. Even zien of de foto er doorkomt want het is via een host. Ge moet er ook nog de chroom ringen op de velgen bijdenken, de velgen zelf waren dezelfde.

Comment

dat zal er ongetwijfeld goed uitgezien hebben
                          www.opelklassiek.be

Comment

De manta A blijft er toch goed uitzien hé. Doet me altijd denken aan de laatste Ford Capri.
                            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher
                              De manta A blijft er toch goed uitzien hé. Doet me altijd denken aan de laatste Ford Capri.
                              En dat terwijl de Manta A en de Capri III (dat is de laatste) geen generatie-genoten zijn he?Manta A: 1970-1975 Capri III: 1977-1986

Comment

mmm, oude fords, ook een liefde van mij (opel natuurlijk op de eerste plaats!) maar ik zou toch ooit graag eens zo een taunus tc1 willen. Prachtig!!!
                                www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
                                  En dat terwijl de Manta A en de Capri III (dat is de laatste) geen generatie-genoten zijn he?Manta A: 1970-1975 Capri III: 1977-1986

I know, ik was eigenlijk best verbaasd toen ik dat ontdekte. Ze hebben in ieder geval dezelfde "karakterkop".
                                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

mmm, oude fords, ook een liefde van mij (opel natuurlijk op de eerste plaats!) maar ik zou toch ooit graag eens zo een taunus tc1 willen. Prachtig!!!

Zo eentje?

Comment

inderdaad, liefst een standaard versie( L) uit de eerste jaren '71 of '72 met ronde koplampen en chromé wieldoppen, bruine of groene kleur en in pérfecte staat. Ik heb onlangs nog gezien dat veel van die taunussen, capri's en granadas gebruikt worden voor banger racen (soort crazycross) omwille van hun stevige koets. Bij de foto's (dateerden uit 2004) stond ook een c-coupéétje klaar om vernield te worden. :http://www.speedway.be/Pictures/Dede...%20C-Coupe.jpg . Hier word ik dus razend van!!! Die gasten mogen ze direct nen elektrieken stoel onder hun gat schuiven, en da meen ik!
                                      www.opelklassiek.be

Comment

't ja, als je eens moest weten hoeveel oldtimerkes er zo in de vernieling zijn gereden he... Ik begrijp het ook allemaal niet!

Comment

• http://www.vroom.be/nl/tweedehands/a...ands-opel-.asp

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...