Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Kadett C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
    Aangezien de Kadett blijkbaar niet verkocht raakt heb ik een bod gedaan

    350 euro's. Ik ben eens benieuwd
    Kzal duimen
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
      Volledig juist Hoe weet je dat eigenlijk? Foto's uit mijn "je eigen wagen"-topic goed bekeken?

      nee, maar je golf 3 stond buiten en ik dacht: 'die ken ik van ergens' en ik had gezien dat je nog in een nieuw huis woont op de tigra foto's. het viel mij gewoon juist op
      www.opelklassiek.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
        Aangezien de Kadett blijkbaar niet verkocht raakt heb ik een bod gedaan

        350 euro's. Ik ben eens benieuwd
        al meer nieuws ?

        Comment


        • Binnenkort heb ik een Opel Kaddet b LS coupe, maar er zit een 1.2 motor in van een kaddet C, nu is mijn vraag, waarvoor die terugkoppeling dient van de luchtfilter naar het motorblok, en mag ik die eventueel verwijderen.

          cheers.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
            Binnenkort heb ik een Opel Kaddet b LS coupe, maar er zit een 1.2 motor in van een kaddet C, nu is mijn vraag, waarvoor die terugkoppeling dient van de luchtfilter naar het motorblok, en mag ik die eventueel verwijderen.

            cheers.
            die terugkoppeling is de carterontluchting. mag verwijderd worden als je een filtertje (verkrijgbaar bij de gespecialiseerde tjoening-sjop) plaatst. normaal gezien is er ook een aansluiting op de luchtfilter om voorverwarmde lucht aan te zuigen, een darm die over de uitlaatcollector loopt. die mag niet verwijderd worden omdat anders de carburator bevriest in de overgang van koud naar warm. een blok van een Kadett C heeft overigens minder last van overkoken van de vlotterkamer.

            Comment


            • Ah Zo, wel het zit zo , ik zou er graag een K&N luchtfilter op plaatsen, dus dat zal geen probleem zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                Ah Zo, wel het zit zo , ik zou er graag een K&N luchtfilter op plaatsen, dus dat zal geen probleem zijn.
                toch wel. een K&N heeft geen voorziening om voorverwarmde lucht aan te zuigen, en de inlaatcollector is te lang om ineens motorwarmte naar de carburator te krijgen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
                  ]Aangezien de Kadett blijkbaar niet verkocht raakt heb ik een bod gedaan

                  350 euro's. Ik ben eens benieuwd
                  Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                  al meer nieuws ?

                  Geen reactie op gekomen... .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
                    Geen reactie op gekomen... .
                    Tsss... Hij wilt zijn auto verkopen Als hij maar zo snel is van antwoord ! Interesseert het hem wel eigenlijk ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                      toch wel. een K&N heeft geen voorziening om voorverwarmde lucht aan te zuigen, en de inlaatcollector is te lang om ineens motorwarmte naar de carburator te krijgen.
                      Zou het mogelijk zijn om zelf zo'n voorziening te maken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                        Zou het mogelijk zijn om zelf zo'n voorziening te maken
                        natuurlijk. een blikken doos rond je K&N, en daarop een stukje buis, dat middels een darm naar de uitlaatcollector gaat.

                        nee dus.

                        Comment


                        • Niet vergeten dan een klepje in te bouwen zodat je kan switchen tussen warme en koude lucht he

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                            Niet vergeten dan een klepje in te bouwen zodat je kan switchen tussen warme en koude lucht he
                            het kan geen kwaad enkel voorverwarmde lucht door een carbu te jagen. de meeste kevers hebben last van stilvallen tussen koud en warm, bij het afslaan van de automatische choke. dit wordt opgelost door de luchtfilter permanent warme lucht te laten aanzuigen. ik heb er nog geen enkele geweten die daardoor een liter meer verbruikt...

                            Comment


                            • Krijg je dan niet wat minder prestaties? Of weegt dat beetje warmte daar niet tegen op.

                              Ik was aan het denken aan het nut van een intercooler, maar wss is zoiets toch alleen nuttig bij extreem hete lucht van een turbo zeker?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                                Krijg je dan niet wat minder prestaties? Of weegt dat beetje warmte daar niet tegen op.

                                Ik was aan het denken aan het nut van een intercooler, maar wss is zoiets toch alleen nuttig bij extreem hete lucht van een turbo zeker?
                                minder prestaties? omdat de benzine sowieso beter verdampt? bij verdamping wordt normaal gezien warmte onttrokken aan de omgeving. bij gebrek aan warme lucht, bevriest heel 't boeltje. 'k zou niet weten hoe het blokkeren van de luchttoevoer de prestaties zou kunnen beïnvloeden...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                  natuurlijk. een blikken doos rond je K&N, en daarop een stukje buis, dat middels een darm naar de uitlaatcollector gaat.

                                  nee dus.
                                  Ik had het eerder op deze manier gedacht.

                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • Ok, ik snap je punt, aan dat verdampen had ik nog niet echt gedacht

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                                      Ik had het eerder op deze manier gedacht.

                                      http://www.vtm.be/auto/forum/attachm...tid=1562&stc=1
                                      en hoe gaat de jongeman onderscheid tussen koude en warme lucht maken?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                                        Ok, ik snap je punt, aan dat verdampen had ik nog niet echt gedacht
                                        denken is dan ook niet iedereen gegeven hé.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                          denken is dan ook niet iedereen gegeven hé.
                                          Denk je?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X