Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aangezien de Kadett blijkbaar niet verkocht raakt heb ik een bod gedaan
350 euro's. Ik ben eens benieuwd
Kzal duimen
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Volledig juist Hoe weet je dat eigenlijk? Foto's uit mijn "je eigen wagen"-topic goed bekeken?
nee, maar je golf 3 stond buiten en ik dacht: 'die ken ik van ergens' en ik had gezien dat je nog in een nieuw huis woont op de tigra foto's. het viel mij gewoon juist op
Binnenkort heb ik een Opel Kaddet b LS coupe, maar er zit een 1.2 motor in van een kaddet C, nu is mijn vraag, waarvoor die terugkoppeling dient van de luchtfilter naar het motorblok, en mag ik die eventueel verwijderen.
Binnenkort heb ik een Opel Kaddet b LS coupe, maar er zit een 1.2 motor in van een kaddet C, nu is mijn vraag, waarvoor die terugkoppeling dient van de luchtfilter naar het motorblok, en mag ik die eventueel verwijderen.
cheers.
die terugkoppeling is de carterontluchting. mag verwijderd worden als je een filtertje (verkrijgbaar bij de gespecialiseerde tjoening-sjop) plaatst. normaal gezien is er ook een aansluiting op de luchtfilter om voorverwarmde lucht aan te zuigen, een darm die over de uitlaatcollector loopt. die mag niet verwijderd worden omdat anders de carburator bevriest in de overgang van koud naar warm. een blok van een Kadett C heeft overigens minder last van overkoken van de vlotterkamer.
Ah Zo, wel het zit zo , ik zou er graag een K&N luchtfilter op plaatsen, dus dat zal geen probleem zijn.
toch wel. een K&N heeft geen voorziening om voorverwarmde lucht aan te zuigen, en de inlaatcollector is te lang om ineens motorwarmte naar de carburator te krijgen.
toch wel. een K&N heeft geen voorziening om voorverwarmde lucht aan te zuigen, en de inlaatcollector is te lang om ineens motorwarmte naar de carburator te krijgen.
Zou het mogelijk zijn om zelf zo'n voorziening te maken.
Niet vergeten dan een klepje in te bouwen zodat je kan switchen tussen warme en koude lucht he
het kan geen kwaad enkel voorverwarmde lucht door een carbu te jagen. de meeste kevers hebben last van stilvallen tussen koud en warm, bij het afslaan van de automatische choke. dit wordt opgelost door de luchtfilter permanent warme lucht te laten aanzuigen. ik heb er nog geen enkele geweten die daardoor een liter meer verbruikt...
Krijg je dan niet wat minder prestaties? Of weegt dat beetje warmte daar niet tegen op.
Ik was aan het denken aan het nut van een intercooler, maar wss is zoiets toch alleen nuttig bij extreem hete lucht van een turbo zeker?
minder prestaties? omdat de benzine sowieso beter verdampt? bij verdamping wordt normaal gezien warmte onttrokken aan de omgeving. bij gebrek aan warme lucht, bevriest heel 't boeltje. 'k zou niet weten hoe het blokkeren van de luchttoevoer de prestaties zou kunnen beïnvloeden...
Comment