Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De warme lucht verbindt ik aan de trechter, en de koude lucht gaat gewoon langs de luchtfilter.
Ik kan maar proberen en zien wat er gebeurt.
wat denk je zelf? dat ding gaat lucht aanzuigen langs de weg van de minste weerstand.
2 mogelijkheden:
- via de luchtfilter zelf (koude lucht)
- via je suppah-duppah-trechtertje dat gekoppeld is aan een ingenieus buizensysteem dat naar je uitlaatcollector gaat. (warme lucht)
wat denk je zelf? dat ding gaat lucht aanzuigen langs de weg van de minste weerstand.
2 mogelijkheden:
- via de luchtfilter zelf (koude lucht)
- via je suppah-duppah-trechtertje dat gekoppeld is aan een ingenieus buizensysteem dat naar je uitlaatcollector gaat. (warme lucht)
waag eens een gokje...
Niet als ge een kleine compressor tussen de trechter en de uitlaatcollector stopt.
wou je er gelijk een turbo van maken? 't zal mooi zijn, een Kadett B met een aangeblazen 1.2 in...
Om juist te zijn is het Kaddet b coupe met aangeblazen kaddet c motor.
Maar ik begin nu te twijfelen of het een 1.2 of 1.6 is want ik ben niet zeker waar de schroef zit, want de schroef van een 1.6 zit veel lager dan van een 1.2, kzal het eens moeten gaan bekijken. En bij deze is de schroef erafgehaald en kon ik het niet goed zien.
Khoop dat het een 1.6 is. http://www.vtm.be/auto/forum/attachm...id=1565&stc=1] ====> 1.2
http://www.vtm.be/auto/forum/attachment.php?attachmentid=1566&stc=1====> 1.6
Om juist te zijn is het Kaddet b coupe met aangeblazen kaddet c motor.
Maar ik begin nu te twijfelen of het een 1.2 of 1.6 is want ik ben niet zeker waar de schroef zit, want de schroef van een 1.6 zit veel lager dan van een 1.2, kzal het eens moeten gaan bekijken. En bij deze is de schroef erafgehaald en kon ik het niet goed zien.
Khoop dat het een 1.6 is.
Om juist te zijn is het Kaddet b coupe met aangeblazen kaddet c motor.
Maar ik begin nu te twijfelen of het een 1.2 of 1.6 is want ik ben niet zeker waar de schroef zit, want de schroef van een 1.6 zit veel lager dan van een 1.2, kzal het eens moeten gaan bekijken. En bij deze is de schroef erafgehaald en kon ik het niet goed zien.
Khoop dat het een 1.6 is.
Tsss... Hij wilt zijn auto verkopen Als hij maar zo snel is van antwoord ! Interesseert het hem wel eigenlijk ?
't Is zo precies! Ofwel vond hij het bod zo belachelijk laag? Hij raakt trouwens blijkbaar wel niet verkocht aan de vraagprijs (€ 600)... dat zegt genoeg! En hij staat er nu toch al een tijdje
't Is zo precies! Ofwel vond hij het bod zo belachelijk laag? Hij raakt trouwens blijkbaar wel niet verkocht aan de vraagprijs (€ 600)... dat zegt genoeg! En hij staat er nu toch al een tijdje
Hij zal ooit wel eens kraken ! Ik zou blijven terug gaan dag op dag en dag op dag !
natuurlijk. wanneer open je een topic onder 'techniek' over schokkend optrekken en stilvallen tussen koud en warm?
Misschien binnen een maand-half, kzal zien.
Ik heb het gelezen in een boek dat het enkel dient voor de winter en de herfst, dus mag het normaal geen kwaad kunnen als het een beetje mooi weer is en ik ben er toch niet van plan mee te rijden als winter of herfst is .
als het 's morgens fris is, is de kans groot dat 't ding bevriest. en als je de choke wat lang laat opstaan, verzuipt het boeltje.
anyway, have fun.
Het is een boek van de VAB VTB, en er staat ik siteer " Het opwarmen van de motor als het koud is, gaat veel sneller als er warme lucht naar de carburateur wordt geleid vanaf het uitlaatspruitstuk. In de zomer is dit niet nodig en de meeste auto's hebben dus een zomer/winter-stand op het luchfilter die elk half jaar moet worden verzet om koude of warme lucht toe te laten. ... ", dus als ik er in de winter en herfst niet mee zal rijden heb ik het niet nodig.
Comment