Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Kadett C
Collapse
X
-
Verder is het ook zo dat koude lucht beter is voor het mengsel dan warme, m.a.w. als men een winter/zomer stand heeft is het beter, als men vergeet van de stand te veranderen, van hem in de zomerstand te laten. (Op mijn Opel Manta A van in de beginjaren '70 was dat al automatische geregeld met een vacuumpompje op de aanvoerbuis, dus wat ze soms ook van Opel zeggen, 't is genen bucht en ze hinken zeker niet achter).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will(Op mijn Opel Manta A van in de beginjaren '70 was dat al automatische geregeld met een vacuumpompje op de aanvoerbuis, dus wat ze soms ook van Opel zeggen, 't is genen bucht en ze hinken zeker niet achter).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door willVerder is het ook zo dat koude lucht beter is voor het mengsel dan warme, m.a.w. als men een winter/zomer stand heeft is het beter, als men vergeet van de stand te veranderen, van hem in de zomerstand te laten. (Op mijn Opel Manta A van in de beginjaren '70 was dat al automatische geregeld met een vacuumpompje op de aanvoerbuis, dus wat ze soms ook van Opel zeggen, 't is genen bucht en ze hinken zeker niet achter).
En Opel had toch vroeger de reputatie van een zeer betrouwbare wagen te zijn, het waren misschien geen technische hoogstandjes maar ze waren wel betrouwbaar. En ze hadden toch ook altijd succes tijdens de rallyewedstrijden, al die kaddets, ascona's , en manta's die mereden tijdens de rallyes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mustang IIDus het is geen probleem om die slang weg te laten, dan staat hij zogezegd altijd in zomerstand.
En Opel had toch vroeger de reputatie van een zeer betrouwbare wagen te zijn, het waren misschien geen technische hoogstandjes maar ze waren wel betrouwbaar. En ze hadden toch ook altijd succes tijdens de rallyewedstrijden, al die kaddets, ascona's , en manta's die mereden tijdens de rallyes.
Opel heeft trouwens tot eind jaren '80 de kwalijke reputatie gehad minderwaardige waterpompen te monteren. er werd destijds gefluisterd (en luid geroepen) dat toeleveranciers die bij VW niet terecht konden, hun waren gingen slijten bij Opel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldtuurlijk, je doet maar. bezwaar dat ik al op voorhand lach?
Opel heeft trouwens tot eind jaren '80 de kwalijke reputatie gehad minderwaardige waterpompen te monteren. er werd destijds gefluisterd (en luid geroepen) dat toeleveranciers die bij VW niet terecht konden, hun waren gingen slijten bij Opel...
Vanaf welk jaar is VW begonnen met watergekoelde wagens (1974) ? En de waterpompen die Opel (en anderen) bezigden konden zeker niet op de eerste blokken van Golf gebezigd worden.
Een goeie bekende van mij die altijd een winkel van auto-onderdelen gehad heeft in Brussel en waar zijn clienteel voor 99% uit onafhankelijke (en merk-) garagisten bestond die vertelde mij (toen ik ook achter een waterpomp voor m'n Manta A ging en melding maakte van die roddel van Opel's slechte waterpompen) dat men er voor Ford en andere merken zoveel om waterpompen kwam dan voor Opel. Nog zo'n kwakkel die vroeger de ronde deed was dat Opel "slecht de baan hield", wel ik heb 186.000 km in alle weersomstandigheden met die Manta gedaan en nooit van de baan gevlogen, een wagen die goed de baan houdt is een wagen die, als men op rechte baan het stuur loslaat, toch rechtdoor blijft rijden. OP de baan blijven onder alle omstandigheden is niet "de wagen, in casu Opel" maar wel de chauffeur die dat in de hand heeft. (En dit geldt nog steeds heden ten dage waar het aantal kemels achter het stuur weliswaar veel hoger ligt dan vroeger maar de stuurfouten worden tegenwoordig met de meestal voorwielaandrijving, de rijhulpsystemen, de betere wegen en dergelijke meer door de vingers gezien. Vroeger was het bij de meeste stommiteiten direkt in 'den decor' waar ge nu al goed 'loemp' moet doen om daar te geraken.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door willdat toeleveranciers die bij VW niet terecht konden, hun waren gingen slijten bij Opel...
Vanaf welk jaar is VW begonnen met watergekoelde wagens (1974) ? En de waterpompen die Opel (en anderen) bezigden konden zeker niet op de eerste blokken van Golf gebezigd worden.
Een goeie bekende van mij die altijd een winkel van auto-onderdelen gehad heeft in Brussel en waar zijn clienteel voor 99% uit onafhankelijke (en merk-) garagisten bestond die vertelde mij (toen ik ook achter een waterpomp voor m'n Manta A ging en melding maakte van die roddel van Opel's slechte waterpompen) dat men er voor Ford en andere merken zoveel om waterpompen kwam dan voor Opel. Nog zo'n kwakkel die vroeger de ronde deed was dat Opel "slecht de baan hield", wel ik heb 186.000 km in alle weersomstandigheden met die Manta gedaan en nooit van de baan gevlogen, een wagen die goed de baan houdt is een wagen die, als men op rechte baan het stuur loslaat, toch rechtdoor blijft rijden. OP de baan blijven onder alle omstandigheden is niet "de wagen, in casu Opel" maar wel de chauffeur die dat in de hand heeft. (En dit geldt nog steeds heden ten dage waar het aantal kemels achter het stuur weliswaar veel hoger ligt dan vroeger maar de stuurfouten worden tegenwoordig met de meestal voorwielaandrijving, de rijhulpsystemen, de betere wegen en dergelijke meer door de vingers gezien. Vroeger was het bij de meeste stommiteiten direkt in 'den decor' waar ge nu al goed 'loemp' moet doen om daar te geraken.)
qua toeleveranciers gaat het me echt niet om die paar waterpompjes. bekijk de kwaliteit van rubbers, rempompen,... en je weet waarover 't gaat. op 5 jaar is 't verschil niet zo enorm, na 20 Ã 25 jaar echt wel. 't zou de eerste Kadett B niet zijn waar de ruiten bijna spontaan uit vallen.
en die wegligging... 't is inderdaad een kwestie van kunde. ik ben met m'n Kadettjes nooit in het decor gesukkeld, zelfs niet toen er een GT-blok in lag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie LoosveldOpel heeft lang de waterpompen vervangen door kwalitatief betere, onder het mom van verlengde waarborg. logisch dat er nadien evenveel after-market verkocht werd als voor een ander merk.
qua toeleveranciers gaat het me echt niet om die paar waterpompjes. bekijk de kwaliteit van rubbers, rempompen,... en je weet waarover 't gaat. op 5 jaar is 't verschil niet zo enorm, na 20 Ã 25 jaar echt wel. 't zou de eerste Kadett B niet zijn waar de ruiten bijna spontaan uit vallen.
en die wegligging... 't is inderdaad een kwestie van kunde. ik ben met m'n Kadettjes nooit in het decor gesukkeld, zelfs niet toen er een GT-blok in lag...
Comment
Comment