Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Kadett C

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
    Het is een boek van de VAB VTB, en er staat ik siteer " Het opwarmen van de motor als het koud is, gaat veel sneller als er warme lucht naar de carburateur wordt geleid vanaf het uitlaatspruitstuk. In de zomer is dit niet nodig en de meeste auto's hebben dus een zomer/winter-stand op het luchfilter die elk half jaar moet worden verzet om koude of warme lucht toe te laten. ... ", dus als ik er in de winter en herfst niet mee zal rijden heb ik het niet nodig.
    geweldig. en een thermostatische klep?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
      geweldig. en een thermostatische klep?
      Ik zal het proberen, gaat het niet dan verkoop ik hem gewoon door.
      En van die thermostatische klep stond er ook in dat kwam erachter.
      Trouwens mooie VW's.

Comment

Ik zal het proberen, gaat het niet dan verkoop ik hem gewoon door.
        En van die thermostatische klep stond er ook in dat kwam erachter.
        Trouwens mooie VW's.
        verkoop je dan heel de auto? of enkel die prutfilter?

Comment

verkoop je dan heel de auto? of enkel die prutfilter?
          Misschien dan kan ik hem gebruiken als stofmasker.

Comment

• Verder is het ook zo dat koude lucht beter is voor het mengsel dan warme, m.a.w. als men een winter/zomer stand heeft is het beter, als men vergeet van de stand te veranderen, van hem in de zomerstand te laten. (Op mijn Opel Manta A van in de beginjaren '70 was dat al automatische geregeld met een vacuumpompje op de aanvoerbuis, dus wat ze soms ook van Opel zeggen, 't is genen bucht en ze hinken zeker niet achter).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will
              (Op mijn Opel Manta A van in de beginjaren '70 was dat al automatische geregeld met een vacuumpompje op de aanvoerbuis, dus wat ze soms ook van Opel zeggen, 't is genen bucht en ze hinken zeker niet achter).
              de meeste fabrikanten voerden een thermostatische regeling in, ergens half jaren '60. enkel de goedkopere modellen hadden zoiets niet.

Comment

Verder is het ook zo dat koude lucht beter is voor het mengsel dan warme, m.a.w. als men een winter/zomer stand heeft is het beter, als men vergeet van de stand te veranderen, van hem in de zomerstand te laten. (Op mijn Opel Manta A van in de beginjaren '70 was dat al automatische geregeld met een vacuumpompje op de aanvoerbuis, dus wat ze soms ook van Opel zeggen, 't is genen bucht en ze hinken zeker niet achter).
                Dus het is geen probleem om die slang weg te laten, dan staat hij zogezegd altijd in zomerstand.
                En Opel had toch vroeger de reputatie van een zeer betrouwbare wagen te zijn, het waren misschien geen technische hoogstandjes maar ze waren wel betrouwbaar. En ze hadden toch ook altijd succes tijdens de rallyewedstrijden, al die kaddets, ascona's , en manta's die mereden tijdens de rallyes.
                Last edited by ; 13/04/2005, 21:41.

Comment

Dus het is geen probleem om die slang weg te laten, dan staat hij zogezegd altijd in zomerstand.
                  En Opel had toch vroeger de reputatie van een zeer betrouwbare wagen te zijn, het waren misschien geen technische hoogstandjes maar ze waren wel betrouwbaar. En ze hadden toch ook altijd succes tijdens de rallyewedstrijden, al die kaddets, ascona's , en manta's die mereden tijdens de rallyes.
                  tuurlijk, je doet maar. bezwaar dat ik al op voorhand lach?

Opel heeft trouwens tot eind jaren '80 de kwalijke reputatie gehad minderwaardige waterpompen te monteren. er werd destijds gefluisterd (en luid geroepen) dat toeleveranciers die bij VW niet terecht konden, hun waren gingen slijten bij Opel...

Comment

tuurlijk, je doet maar. bezwaar dat ik al op voorhand lach?

Opel heeft trouwens tot eind jaren '80 de kwalijke reputatie gehad minderwaardige waterpompen te monteren. er werd destijds gefluisterd (en luid geroepen) dat toeleveranciers die bij VW niet terecht konden, hun waren gingen slijten bij Opel...
                    dat toeleveranciers die bij VW niet terecht konden, hun waren gingen slijten bij Opel...
                    Vanaf welk jaar is VW begonnen met watergekoelde wagens (1974) ? En de waterpompen die Opel (en anderen) bezigden konden zeker niet op de eerste blokken van Golf gebezigd worden.
                    Een goeie bekende van mij die altijd een winkel van auto-onderdelen gehad heeft in Brussel en waar zijn clienteel voor 99% uit onafhankelijke (en merk-) garagisten bestond die vertelde mij (toen ik ook achter een waterpomp voor m'n Manta A ging en melding maakte van die roddel van Opel's slechte waterpompen) dat men er voor Ford en andere merken zoveel om waterpompen kwam dan voor Opel. Nog zo'n kwakkel die vroeger de ronde deed was dat Opel "slecht de baan hield", wel ik heb 186.000 km in alle weersomstandigheden met die Manta gedaan en nooit van de baan gevlogen, een wagen die goed de baan houdt is een wagen die, als men op rechte baan het stuur loslaat, toch rechtdoor blijft rijden. OP de baan blijven onder alle omstandigheden is niet "de wagen, in casu Opel" maar wel de chauffeur die dat in de hand heeft. (En dit geldt nog steeds heden ten dage waar het aantal kemels achter het stuur weliswaar veel hoger ligt dan vroeger maar de stuurfouten worden tegenwoordig met de meestal voorwielaandrijving, de rijhulpsystemen, de betere wegen en dergelijke meer door de vingers gezien. Vroeger was het bij de meeste stommiteiten direkt in 'den decor' waar ge nu al goed 'loemp' moet doen om daar te geraken.)
                    Last edited by ; 14/04/2005, 16:36.

Comment

dat toeleveranciers die bij VW niet terecht konden, hun waren gingen slijten bij Opel...
                      Vanaf welk jaar is VW begonnen met watergekoelde wagens (1974) ? En de waterpompen die Opel (en anderen) bezigden konden zeker niet op de eerste blokken van Golf gebezigd worden.
                      Een goeie bekende van mij die altijd een winkel van auto-onderdelen gehad heeft in Brussel en waar zijn clienteel voor 99% uit onafhankelijke (en merk-) garagisten bestond die vertelde mij (toen ik ook achter een waterpomp voor m'n Manta A ging en melding maakte van die roddel van Opel's slechte waterpompen) dat men er voor Ford en andere merken zoveel om waterpompen kwam dan voor Opel. Nog zo'n kwakkel die vroeger de ronde deed was dat Opel "slecht de baan hield", wel ik heb 186.000 km in alle weersomstandigheden met die Manta gedaan en nooit van de baan gevlogen, een wagen die goed de baan houdt is een wagen die, als men op rechte baan het stuur loslaat, toch rechtdoor blijft rijden. OP de baan blijven onder alle omstandigheden is niet "de wagen, in casu Opel" maar wel de chauffeur die dat in de hand heeft. (En dit geldt nog steeds heden ten dage waar het aantal kemels achter het stuur weliswaar veel hoger ligt dan vroeger maar de stuurfouten worden tegenwoordig met de meestal voorwielaandrijving, de rijhulpsystemen, de betere wegen en dergelijke meer door de vingers gezien. Vroeger was het bij de meeste stommiteiten direkt in 'den decor' waar ge nu al goed 'loemp' moet doen om daar te geraken.)
                      Opel heeft lang de waterpompen vervangen door kwalitatief betere, onder het mom van verlengde waarborg. logisch dat er nadien evenveel after-market verkocht werd als voor een ander merk.

qua toeleveranciers gaat het me echt niet om die paar waterpompjes. bekijk de kwaliteit van rubbers, rempompen,... en je weet waarover 't gaat. op 5 jaar is 't verschil niet zo enorm, na 20 à 25 jaar echt wel. 't zou de eerste Kadett B niet zijn waar de ruiten bijna spontaan uit vallen.

en die wegligging... 't is inderdaad een kwestie van kunde. ik ben met m'n Kadettjes nooit in het decor gesukkeld, zelfs niet toen er een GT-blok in lag...

Comment

Opel heeft lang de waterpompen vervangen door kwalitatief betere, onder het mom van verlengde waarborg. logisch dat er nadien evenveel after-market verkocht werd als voor een ander merk.

qua toeleveranciers gaat het me echt niet om die paar waterpompjes. bekijk de kwaliteit van rubbers, rempompen,... en je weet waarover 't gaat. op 5 jaar is 't verschil niet zo enorm, na 20 à 25 jaar echt wel. 't zou de eerste Kadett B niet zijn waar de ruiten bijna spontaan uit vallen.

en die wegligging... 't is inderdaad een kwestie van kunde. ik ben met m'n Kadettjes nooit in het decor gesukkeld, zelfs niet toen er een GT-blok in lag...
                        Heb ge nog een Opel staan.

Comment

• Ja ne corsa

Comment

Heb ge nog een Opel staan.
                            behalve die aftandse Cnorsa heb ik gelukkig geen slOpel meer staan. wel wat andere GM-producten.

Comment

behalve die aftandse Cnorsa heb ik gelukkig geen slOpel meer staan. wel wat andere GM-producten.
                              Wat is er mis met een Opel.

Comment

Wat is er mis met een Opel.
                                het feit dat jij liefhebber bent.

Comment

het feit dat jij liefhebber bent.
                                  Het is hier een forum over auto's, nie voor stand up comedians.

Comment

Het is hier een forum over auto's, nie voor stand up comedians.
                                    Maar tis wel mooi meegenomen he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                                      Maar tis wel mooi meegenomen he
                                      Misschien kunnen we een nieuw topic openen, moppen over auto's.
                                      Met als topact, the one and only "Frankie Loosveld, and the singing VEE-DOUBLE U's.
                                      Last edited by ; 17/04/2005, 20:09.

Comment

• en daar gaan we weer...

Comment

Misschien kunnen we een nieuw topic openen, moppen over auto's.
                                          Met als topact, the one and only "Frankie Loosveld, and the singing VEE-DOUBLE U's.
                                          zelf gevonden?

Comment

Working...
                                          X