Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Motorische gegevens 1.2N
De 1.2 litermotor is het meest geleverde motortype voor de Opel Kadett C. Het 1.2N motorblok is vanaf augustus 1976 aangepast, waardoor er wat meer vermogen ontstaat. In de onderstaande tabellen staan de specificaties van beide versies van dit motorblok beschreven.
Specificatie 1.2N t/m juli 1976
Brandstofsoort Normale benzine
Brandstofvoorziening Valstroomcarburateur
Aantal cylinders 4 in lijn
Boring x slag 79x61 mm
Cylinderinhoud 1196cc
Maximum vermogen 52pk/38kW bij 5600tpm
Maximum koppel 80Nm bij 3400tpm
Stationair toerental 850tpm
Max. toegelaten toerental (kort/lang) 6100tpm/5800tpm
Krukas 3x gelagerd
Compressieverhouding 7,8:1
Nokkenas In het blok geplaatst (OHV) via ketting aangedreven, 3x gelagerd
Choke Handbediend
Olievulling carter 2,75 liter
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Specificatie 1.2N vanaf augustus 1976
Brandstofsoort Normale benzine
Brandstofvoorziening Valstroomcarburateur
Aantal cylinders 4 in lijn
Boring x slag 79x61 mm
Cylinderinhoud 1196cc
Maximum vermogen 55pk/40kW bij 5400tpm
Maximum koppel 85Nm bij 3400tpm
Stationair toerental 850tpm
Max. toegelaten toerental (kort/lang) 6100tpm/5800tpm
Krukas 3x gelagerd
Compressieverhouding 7,8:1
Nokkenas In het blok geplaatst (OHV) via ketting aangedreven, 3x gelagerd
Choke Handbediend
Olievulling carter 2,75 liter
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
bon. hier zijn we dus geen zak mee. welke carburator? stroomverdeler?
In de leiding van de benzinepomp naar de carburateur zit een klein filtertje, wanneer we hem probeerden te starten, zag ik luchtbelletjes in dat filtertje, is dit normaal.
Het water in de radiator ziet er ook nog mooi helder uit.
Voor het soort carb. enz., zou ik eerst eens moeten gaan kijken, ik zal het weten te zeggen.
In de leiding van de benzinepomp naar de carburateur zit een klein filtertje, wanneer we hem probeerden te starten, zag ik luchtbelletjes in dat filtertje, is dit normaal.
Het water in de radiator ziet er ook nog mooi helder uit.
Voor het soort carb. enz., zou ik eerst eens moeten gaan kijken, ik zal het weten te zeggen.
Of vijs de luchtfilter er nekeer af, en giet er langs daar een beetje naft in, werkte keer op keer bij onze corsa
Die lekte een beetje naft waardoor die leiding altijd droog kwam te staan, startte nooit direct dan want moets eerst de naft naar daar gepompt krijgen. Een geutje naft langs de luchtinlaat er in en die was altijd zo weg
Of vijs de luchtfilter er nekeer af, en giet er langs daar een beetje naft in, werkte keer op keer bij onze corsa
Die lekte een beetje naft waardoor die leiding altijd droog kwam te staan, startte nooit direct dan want moets eerst de naft naar daar gepompt krijgen. Een geutje naft langs de luchtinlaat er in en die was altijd zo weg
ether verdampt beter, en de kans op verzuipen is veel kleiner. gezien ether dan ook nog eens lichter ontvlambaar is, is een zwakke ontsteking ook geen probleem...
Of vijs de luchtfilter er nekeer af, en giet er langs daar een beetje naft in, werkte keer op keer bij onze corsa
Die lekte een beetje naft waardoor die leiding altijd droog kwam te staan, startte nooit direct dan want moets eerst de naft naar daar gepompt krijgen. Een geutje naft langs de luchtinlaat er in en die was altijd zo weg
Hebben we al gebropeerd, maar lukte niet misschien te veel ingegoten.
ether verdampt beter, en de kans op verzuipen is veel kleiner. gezien ether dan ook nog eens lichter ontvlambaar is, is een zwakke ontsteking ook geen probleem...
Kzal het eens proberen, kzal iets laten weten als het lukte of niet.
Alvast bedankt.
ether? of benzine? ether verdampt zo snel dat je amper kan overdoseren.
We hadden er ongeveer een zeer klein kopje( van een thermosfles) benzine in gegoten, maar geen effect.
Zou het kunnen dat de vlotterkamer of de naald verstopt is, of de opening in de benzinetank, van zolang stil te staan.
In de leiding van de benzinepomp naar de carburateur zit een klein filtertje, wanneer we hem probeerden te starten, zag ik luchtbelletjes in dat filtertje, is dit normaal.
Het water in de radiator ziet er ook nog mooi helder uit.
Voor het soort carb. enz., zou ik eerst eens moeten gaan kijken, ik zal het weten te zeggen.
Waarschijnlijk zijn de leidingen poreus geworden door de ouderdom en wordt er valse lucht aangezogen, vandaar die luchtbelletjes.
En re dat herschilderen in 't blauw, de Franse racekleuren zijn blauw (en dat op nen Duitse rallye wagen ?? Die mannen bollen met zilver eh).
Comment