Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Kadett C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • g
    Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
    Motorische gegevens 1.2N
    De 1.2 litermotor is het meest geleverde motortype voor de Opel Kadett C. Het 1.2N motorblok is vanaf augustus 1976 aangepast, waardoor er wat meer vermogen ontstaat. In de onderstaande tabellen staan de specificaties van beide versies van dit motorblok beschreven.

    Specificatie 1.2N t/m juli 1976
    Brandstofsoort Normale benzine
    Brandstofvoorziening Valstroomcarburateur
    Aantal cylinders 4 in lijn
    Boring x slag 79x61 mm
    Cylinderinhoud 1196cc
    Maximum vermogen 52pk/38kW bij 5600tpm
    Maximum koppel 80Nm bij 3400tpm
    Stationair toerental 850tpm
    Max. toegelaten toerental (kort/lang) 6100tpm/5800tpm
    Krukas 3x gelagerd
    Compressieverhouding 7,8:1
    Nokkenas In het blok geplaatst (OHV) via ketting aangedreven, 3x gelagerd
    Choke Handbediend
    Olievulling carter 2,75 liter
    Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2



    Specificatie 1.2N vanaf augustus 1976
    Brandstofsoort Normale benzine
    Brandstofvoorziening Valstroomcarburateur
    Aantal cylinders 4 in lijn
    Boring x slag 79x61 mm
    Cylinderinhoud 1196cc
    Maximum vermogen 55pk/40kW bij 5400tpm
    Maximum koppel 85Nm bij 3400tpm
    Stationair toerental 850tpm
    Max. toegelaten toerental (kort/lang) 6100tpm/5800tpm
    Krukas 3x gelagerd
    Compressieverhouding 7,8:1
    Nokkenas In het blok geplaatst (OHV) via ketting aangedreven, 3x gelagerd
    Choke Handbediend
    Olievulling carter 2,75 liter
    Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
    bon. hier zijn we dus geen zak mee. welke carburator? stroomverdeler?

    Comment


    • In de leiding van de benzinepomp naar de carburateur zit een klein filtertje, wanneer we hem probeerden te starten, zag ik luchtbelletjes in dat filtertje, is dit normaal.
      Het water in de radiator ziet er ook nog mooi helder uit.
      Voor het soort carb. enz., zou ik eerst eens moeten gaan kijken, ik zal het weten te zeggen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
        In de leiding van de benzinepomp naar de carburateur zit een klein filtertje, wanneer we hem probeerden te starten, zag ik luchtbelletjes in dat filtertje, is dit normaal.
        Het water in de radiator ziet er ook nog mooi helder uit.
        Voor het soort carb. enz., zou ik eerst eens moeten gaan kijken, ik zal het weten te zeggen.
        vijs eerst eens 't deksel van de carbu eraf en vul de vlotterkamer met benzine. en giet heel voorzichtig een beetje (een beetje hé...) ether in de luchtinlaat...

        Comment


        • Of vijs de luchtfilter er nekeer af, en giet er langs daar een beetje naft in, werkte keer op keer bij onze corsa

          Die lekte een beetje naft waardoor die leiding altijd droog kwam te staan, startte nooit direct dan want moets eerst de naft naar daar gepompt krijgen. Een geutje naft langs de luchtinlaat er in en die was altijd zo weg

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
            Of vijs de luchtfilter er nekeer af, en giet er langs daar een beetje naft in, werkte keer op keer bij onze corsa

            Die lekte een beetje naft waardoor die leiding altijd droog kwam te staan, startte nooit direct dan want moets eerst de naft naar daar gepompt krijgen. Een geutje naft langs de luchtinlaat er in en die was altijd zo weg
            ether verdampt beter, en de kans op verzuipen is veel kleiner. gezien ether dan ook nog eens lichter ontvlambaar is, is een zwakke ontsteking ook geen probleem...

            Comment


            • Das waar, maar manier was minder werk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                Das waar, maar manier was minder werk
                jij... jij... lamzak!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                  Of vijs de luchtfilter er nekeer af, en giet er langs daar een beetje naft in, werkte keer op keer bij onze corsa

                  Die lekte een beetje naft waardoor die leiding altijd droog kwam te staan, startte nooit direct dan want moets eerst de naft naar daar gepompt krijgen. Een geutje naft langs de luchtinlaat er in en die was altijd zo weg
                  Hebben we al gebropeerd, maar lukte niet misschien te veel ingegoten.

                  Comment


                  • Pffft, te tam om daar vandaag op te antwoorden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                      ether verdampt beter, en de kans op verzuipen is veel kleiner. gezien ether dan ook nog eens lichter ontvlambaar is, is een zwakke ontsteking ook geen probleem...
                      Kzal het eens proberen, kzal iets laten weten als het lukte of niet.
                      Alvast bedankt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                        Hebben we al gebropeerd, maar lukte niet misschien te veel ingegoten.
                        ether? of benzine? ether verdampt zo snel dat je amper kan overdoseren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                          ether? of benzine? ether verdampt zo snel dat je amper kan overdoseren.
                          We hadden er ongeveer een zeer klein kopje( van een thermosfles) benzine in gegoten, maar geen effect.
                          Zou het kunnen dat de vlotterkamer of de naald verstopt is, of de opening in de benzinetank, van zolang stil te staan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                            We hadden er ongeveer een zeer klein kopje( van een thermosfles) benzine in gegoten, maar geen effect.
                            en dat zonder het slagvolume van de acceleratiepomp te kennen? tssss... da's al veel te veel...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                              en dat zonder het slagvolume van de acceleratiepomp te kennen? tssss... da's al veel te veel...
                              K'zal het nog eens proberen met minder, en eens kijken naar de pomp.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                                kijken naar de pomp.
                                de acceleratiepomp hé.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                                  In de leiding van de benzinepomp naar de carburateur zit een klein filtertje, wanneer we hem probeerden te starten, zag ik luchtbelletjes in dat filtertje, is dit normaal.
                                  Het water in de radiator ziet er ook nog mooi helder uit.
                                  Voor het soort carb. enz., zou ik eerst eens moeten gaan kijken, ik zal het weten te zeggen.
                                  Waarschijnlijk zijn de leidingen poreus geworden door de ouderdom en wordt er valse lucht aangezogen, vandaar die luchtbelletjes.

                                  En re dat herschilderen in 't blauw, de Franse racekleuren zijn blauw (en dat op nen Duitse rallye wagen ?? Die mannen bollen met zilver eh).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                    de acceleratiepomp hé.
                                    komt in orde.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mustang II
                                      Enkele kleuren..
                                      In 't oranje vind ik het mooist

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
                                        In 't oranje vind ik het mooist

                                        Dat is ook mijn gedacht (en dan een paar brede velgen eronder en plat op de buik )






                                        Comment

                                        Working...
                                        X